• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Jag tänkte göra fransk fiskgratäng med potatismos idag.... Så sugen på det o har varit jättelänge...

Du kan ju strimla o steka, creme fraice, kryddor efter tycke o smak, svampsoja, fond av något slag.
    Bacon brukar vara super gott till kyckling...

• Uddabus

O sugen på pasta sallad är jag oxå... Med  tonfisk o annat gott... O såserna ska vi inte snacka om vad jag är sugen på =P

• IdaElinLivia040611

Är inne på mitt andra kyckling wrap med curry från pressbyrån, satan va gott. Tog mig i kragen och duschade fixade håret, smink och lite fina kläder. Gud så skönt å känna igen sig själv igen. Har dunkat i soffan i 4 dagar och kände att nunfan får det räcka. Mår ju inte bättre av att bara ligga där och tycka synd om mig själv. Detta gjorde underverk för illamåendet och nu har jag till och med fått i mig lite riktig mat. Vet att jag säkert mår skit om några timmar igen men just nu mår jag helt ok så nu njuter jag.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Pinkflower880

Busbus: vad kul att se det lilla som växer i magen! Själv är jag sugen på allt just nu som går att äta, problemet är att det inte riktigt smakar bra...

• PIO

Ååå pasta sallad lät mumsigt! Undra om man ska ta o fråga mannen om han vill göra en åt oss :) hihi mannen som får fixa maten för tillfället. Ja kan knappt va i köket runt alla dofter. Urk!

• RocketQueen

Jag äter typ ingen lagad mat alls när jag är ledig, orkar inte varai köket. Tycker nog att illamåendet börjar bli aningens bättre nu (v.10+2) men matlusten har inte hittat tillbaka. Idag vaknade inte jag förrän halv fem (på eftermiddagen) vilket gör att det inte blir något dagsljus för mig idag, det blir man ju lite deppig av... Ska försöka ta mig till en affär och hitta någon mat som kan tänkas passa den där kräsna lilla saken som styr mitt liv numera.

• lycka 4

Äter för att inte må illa, mår ännu mer illa :( inget smakar förutom mina lakrits godisar eller rättare sagt gubbens ;) har en pasta sallad som står å drar i kylen vi får väl se hur den smakar

• Aikotakara

Danica: Men usch vad hemskt!! Jag hoppas verkligen att läkarna hittar felet och att det fixar sig. Jag håller också tummarna! :)

• Aikotakara

8+2 Inskrivning imorgon och det känns riktigt spännande. Jag ska fråga om man kan göra ett VUL då jag kommer hem ifrån Spanien. Jag vill också se om det finns en bebis där inne :)

Idag har jag verkligen inte haft någon energi alls på eftermiddagen. Så fort jag kommer hem ifrån jobbet så drömmer jag om att få gå och lägga mig. Har riktigt dåligt samvete då jag knappt orkar röra på mig och jag har en unghund här hemma som vill busa och gå på långa promenader. Ty fusan. Ska bli såå skönt att få resa bort nu på fredag och bara vila upp mig en vecka. Inte behöva vakna 05:10 vareviga vardag.. *ryser*.

Jag har dessutom gått upp 2 kilo redan! Har alltid vägt mig på morgonen efter toabesöket. Magen är faktiskt lite rund längst ner.. Är det bara gaser eller vad? ;P

• Uddabus

Ja det var super mysigt att se han/hon där inne... Synd min sambo inte tycker likadant... Blir rätt ledsen men men

Försöker glädjas iaf