Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Jag har BF 8 juni men jag ska göra ett planerat snitt, så då kommer han runt 10 dagar tidigare. Så han borde titta ut i slutet av maj.

• PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-04-01 11:00:39 följande:
    Ni som har gjort det här förr, hur funkar det här med förvärkar? Inatt vaknade jag inte mindre än tre gånger av att jag fick jätteont i magen, som en blandning mellan akut mensvärk och smärtsamma sammandragningar ungefär. Efter en stund så släppte det och jag kunde somna om och sen kom det tillbaka senare. Som sagt, tre gånger. Först blev jag livrädd att det var bebisen som bestämt sig för att komma två månader för tidigt och då medan mannen var iväg på nattjobb. Sen när jag insåg att det inte alls var regelbundet och faktiskt gick över så lugnade jag mig.

Men vad tror ni? Är det förvärkar eller är det dags att bli nervös över att nåt är fel? Bebisen tumlar runt som vanligt så han verkar ju må bra iaf.
    Förmodligen är det förvärkar om de inte är regelbundna. Jag hade förvärkar i över en månads tid när jag väntade första sonen. De gjorde fruktansvärt ont! Sen när de riktiga värkarna kom så blev jag rätt säker på att det var dags, fast de gjorde konstigt nog inte lika ont som förvärkarna. När de riktiga värkarna kom så var det en tydlig början, topp och dal och sen slutade det men kom tillbaka lika tydligt. Först kom de en gång i timmen, sen blev det en gång per halvtimme och till sist blev det en gång per 5 min och då åkte vi in.
  • PojkarnasMamma85
    fyrklöver81 skrev 2012-04-01 19:12:17 följande:
    Ni med foglossning och sjukskrivning- hur gick ni tillväga??
    Ringde till bm och bad om en läkartid för att få bli sjukskriven pga foglossning. Var inga problem för läkaren att konstatera att jag hade foglossning och fk godkände direkt.
  • PojkarnasMamma85
    fyrklöver81 skrev 2012-04-01 19:25:02 följande:
    tack då ska jag göra det, börjar bli jobbigt nu, har gravidpenning från 1maj så det är ju bara grygt en månad.
    Men jag tycker det är lite retligt att ringa haha så fånig jag är.

Sjuskrev du dig först de 7 dagarna man ha rrätt till?.. 
    Nej, men jag hade semester när fogarna gav upp. Så jag blev sjukskriven och kom aldrig tillbaka till jobbet efter semestern.
  • PojkarnasMamma85

Hela eftermiddagen/kvällen har lille Harry sparkat neråt mot snippan och emellanåt gör det riktigt ont. Ibland känns det som att öppningen öppnar sig lite vid de kraftiga sparkarna och det känns som att jag konstant typ läcker...Är riktigt obehagligt!

• PojkarnasMamma85
    emma78 skrev 2012-04-01 20:24:53 följande:
    hej på er!
    Ang.FK så har jag en liten fråga som ni kanske kan hjälpa mig med.....Jag har från och med idag fått en löneökning som är inskickad till FK av min chef,kommer min föräldrapenning att baseras på den nya lönen??någon sa till mig att det är inkomsten de senaste 6 månaderna som räknas,men då har jag ju löneförhandlat helt i onödan!Vill ju ha en bra föraldrapenning...!!Jag har fast anställning sen flera år tillbaka,och ha det senaste året arbetat med chefsposititon  och det är på med den anställningen jag lyckats få upp lönen rejält nu innan jag ska gå hem! Någon som vet hur det funkar?
    Jag är ganska säker på att du för föräldrapenning utefter din nya lön. Det handlar ju om att man ska ha jobbat i minst 6 månader eller vad det är innan barnet föds för att få sin sgi, men får man högre lön tror jag ganska säkert att det baseras på den.
  • PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-04-02 08:42:21 följande:
    Jag borde möjligen veta detta då det är mindre än ett år sedan jag fick min dotter, men kommer helt enkelt inte ihåg...

Vaknade inatt av en sammandragning, som sen släppte. Men ersattes istället av någon molande känsla i magen och stark mensvärk i ryggen. Någon som känner igen detta?
    Jag känner igen det där. Det är ingen fara så länge inte sammandragningarna blir regelbundna eller att du känner ett starkt tryck neråt.
    RocketQueen skrev 2012-04-02 09:53:31 följande:
    Jag tycker att min mage slutat att växa! Det känns inte som den växt nånting de senaste veckorna. Visserligen har den blivit hårdare så jag antar att det är mitt vanliga fluff som flyttat på sig, så den kanske visst har växt men det inte syns?

Och nu börjar naveln sjunga på sista versen, jag som hoppades så på att få behålla mil navel! Haha fråga mig inte varför det spelar nån roll egentligen
    Hehe, min navel klarades sig bra förra graviditeten. Men denna gången är magen mycket toppigare och därmed puttas naveln ut, den är inte ute helt men den är på god väg och jag gillar det inte! Tungan ute
  • PojkarnasMamma85

Nu får jag sota lite för att jag ansträngt mig mycket mer den senaste veckan då fogarna nästan varit helt bra. Idag har jag ont....och magen har gjort ont sen igår eftermiddag. Med andra ord, dags att vila ordentligt igen.

• PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-04-02 15:50:31 följande:
    Sweet life- men vafan e det för pucko!!! De e ju barnets mamma! Som mamma vill man väl ta sina barn när som! Herregud jag blir helt stum när ja läser ditt inlägg. Nu ska vi snart iväg på rundvandring o info om förlossningen vi ska föda på :) har bestämt oss för att föda i Örebro. Bor i Karlskoga som har eget bb o förlossning men eftersom ja åker till örebro för kontroll av tappen varje vecka så känner vi att vi hör dit. Läkaren ja träffar på spec mvc där tycker att vi ska föda i örebro. Ska bli kul o se va det är för info.

Spännande! Förlossningen på usö är toppen! Bor i Örebro!
Svar på tråden Juni-barn