• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-11 14:21:55 följande:
    Sweetlife: fy jag skulle bli orolig om det var jag, att symtom försvinner e ju inget bra tecken:( e nästan mer rädd för det än bruna flytningar som jag hade förut. Men avvakta och se, dom kommer säkert med full kraft på kvällen. Jobbigt med mensvärken men det kan ju va det symtomet som du har kvar det behöver ju inte va negativt. Jag har själv en himla växtvärk e i vecka 10 nu.
    Jo, lite illamående, enorm hunger och ådriga bröst har jag ju. Men de ömma bröstvårtorna som vart där från dag ett är borta.. Är i vecka 10 jag med, så det är väl full fart där nere när det gäller att växa..
  • IdaElinLivia040611

Sweetlife: men då så, jag har också fått svagare illamående och brösten ömmar ju inte alltid. Jag trodde allt va som bortblåst. Kommer ihåg när jag för längesen var tvungen att göra en abort, jag mådde så illa och hade en massa andra symtom men typ bara ett par timmar efter kände jag ingenting. Därför det skulle få mig att tro att nått va fel:(

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Nilee

Mina symptom avtog helt i vecka 6 , Bokade vul privat och då fanns den lilla druvan där inne. Var även på ett i 8+ 4 och då hade den vuxit precis som den skulle :) men jag vet, man blir orolig. Men vill bara påpeka att det behöver inte vara dåligt, din kropp kan ha blivit mer van.

• IdaElinLivia040611

Nilee: klart det e olika, men för MIG e det en varningsklocka. Du kan ju bara va glad att du mår bra.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Nilee

Jag vet, just därför jag berättade ifrån andra sidan också. Misstror dig inte :)

• Havsjungfrun
    PIO skrev 2011-11-11 13:35:40 följande:
    Blir orolig när de där jädra bruna flytningarna dykt upp igen. Grrrrr
    Det förstår jag! De är i alla fall inte röda, inbillar mig att det skulle vara sämre men jag vet inte.
  • JennieJ

Åh så kul! Åter igen har min tarm gått sönder satte mig på toa och total förstoppad men tryckte och försökte kändes som jag pissa på mig dok med röva så reste mig och de rinner blod ner på låren och hela toasitsen så riktigt ordentligt. Väntar på min syster som ska passa barnen sedan in till akuten för dom ville jag skulle komma in direkt. Vad händer nu tro? Räckte de inte med urininfektion eller? Fredagsmys på akuten *jippi*

• Nilee

Men usch, stackare. Hoppas det kommer gå bra och inte ta hela kvällen!

• Sweet life
    JennieJ skrev 2011-11-11 15:20:10 följande:
    Åh så kul! Åter igen har min tarm gått sönder satte mig på toa och total förstoppad men tryckte och försökte kändes som jag pissa på mig dok med röva så reste mig och de rinner blod ner på låren och hela toasitsen så riktigt ordentligt. Väntar på min syster som ska passa barnen sedan in till akuten för dom ville jag skulle komma in direkt. Vad händer nu tro? Räckte de inte med urininfektion eller? Fredagsmys på akuten *jippi*
    Uch stackare!! Hoppas det inte tar hela kvällen och att dem kan hjälpa dig!

Det där är jag så rädd för! därför går jag inte på toa för tvåan om det verkligen inte är på väg ut av sig själv. Har totalt slutat med tryckandet...