• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Zvartaliljan

Har varit på mitt andra vul idag för att se om det gick att hitta något foster idag, o det gick!!!!!!! Jag blev så lycklig så jag började gråta...för 2 veckor sen var läkaren stensäker på att jag hade en ofostrig graviditet då han inte kunde se något. Men idag fanns där en liten krabat på 3cm och tickande hjärta!! Nu kan jag pusta ut och äntligen njuta av att vara gravid Är i v.10+5 idag, bf blir då 1-3 Juni beroende på vilken graviditetskalender jag använder mig av, vilken använder ni?

• Sweet life
    Zvartaliljan skrev 2011-11-11 15:59:36 följande:
    Har varit på mitt andra vul idag för att se om det gick att hitta något foster idag, o det gick!!!!!!! Jag blev så lycklig så jag började gråta...för 2 veckor sen var läkaren stensäker på att jag hade en ofostrig graviditet då han inte kunde se något. Men idag fanns där en liten krabat på 3cm och tickande hjärta!! Nu kan jag pusta ut och äntligen njuta av att vara gravid Är i v.10+5 idag, bf blir då 1-3 Juni beroende på vilken graviditetskalender jag använder mig av, vilken använder ni?
    Va kuuuuuuul!

Jag använder mig av babgruppens iphone-app och familjelivs graviditetskalender och får samma datum av båda...
  • Zvartaliljan
    JennieJ skrev 2011-11-11 15:20:10 följande:
    Åh så kul! Åter igen har min tarm gått sönder satte mig på toa och total förstoppad men tryckte och försökte kändes som jag pissa på mig dok med röva så reste mig och de rinner blod ner på låren och hela toasitsen så riktigt ordentligt. Väntar på min syster som ska passa barnen sedan in till akuten för dom ville jag skulle komma in direkt. Vad händer nu tro? Räckte de inte med urininfektion eller? Fredagsmys på akuten *jippi*
    usch o fy Här får jag trycka på med fingrarna inifrån för att få ut nåt så jag bara väntar på att tarmen ska spricka snart...fungerar inte alls längre så de kan lika bra sätta en påse på magen snart...
    Hoppas det går snabbt på akuten så du får komma hem ikväll!
  • Nilee

Verkligen stort grattis! Härligt att se den lilla! Ha nu en riktigt bra helg

• IdaElinLivia040611

Liljan o loppan: grattis, Gud va skönt det måste kännas att den växt som den ska:) låter dock inte kul med tarmarn:( Nilee: inte meningen att låta sur på nå vis ;)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2011-11-11 15:59:36 följande:
    Åh, vad härligt! Grattis!
    JennieJ skrev 2011-11-11 15:20:10 följande:
    Åh så kul! Åter igen har min tarm gått sönder satte mig på toa och total förstoppad men tryckte och försökte kändes som jag pissa på mig dok med röva så reste mig och de rinner blod ner på låren och hela toasitsen så riktigt ordentligt. Väntar på min syster som ska passa barnen sedan in till akuten för dom ville jag skulle komma in direkt. Vad händer nu tro? Räckte de inte med urininfektion eller? Fredagsmys på akuten *jippi*
    Hoppas att du får bra hjälp. Har det hänt tidigare? Vad gjorde de då? Har det inte heller så kul på toan just nu. 
  • RocketQueen

Liljanoloppan: Åh vad skönt! Jag använder mig av alla kalendrar som finns Har en från babygruppen, (den byter vecka först så den är ju såklart min favorit ) en från Libero, babydax, nån som heter gravid och en som heter what to expect when expecting. Och alla byter på olika dagar. Men jag räknar så som barnmorskan sagt så jag går in i v.12 nu i helgen

• RocketQueen

Jjohansson: Åh din stackare.. Jag hoppas allt går bra, det där låter ju verkligen inget roligt alls...

• Elvis Mamma

Någon mer som upplever att folk tror man överdriver när de gäller illamående och att inte kunna äta viss mat? Eller är de bara jag som har oförstående människor runt mig? mitt illamående har slagit till med storm den här veckan å jag har blivit extremt känslig, legat halva veckan å kan bara äta de jag är sugen på osv å måste helst äta direkt jag blir hungrig. Var hem till några vänner idag å där bestämdes att vi skulle äta mat ihop barn å vuxna, vi pratade ett tag om olika förslag på mat å till slut bestämdes korv med olika tillbehör, jag spyr dock bara jag ser en korv vilket jag lite försiktigt försökte förklara varpå min sambo å alla andra tittar storögt på mig å nästan tror jag hittar på :-/ blev lite ledsen. Slutade med att jag tyvärr inte kunde äta något alls, inte ens titta på maten då bara lukten fick mig illamående