• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Här är det nog mest maken som knorrar men han vet ju vad som gäller, här är det ju nr. som inväntas. Fy vad okänsliga de var!!! Kunde inte du få något annat då? Kan ju inte ha varit omöjligt. Här på fl är vi i alla fall många som vet precis hur du känner dig! Kramar på dig!

• Elvis Mamma

Havsjungfrun: Tack det värmer verkligen att veta man blir ju lite ledsen vid såna tillfällen! Ja de kändes väldigt okänsligt å jag blev inte erbjuden något annat så jag ville ju inte fråga heller, dom tyckte att jag kunde sitta med vid bordet åtminstone men som sagt bara lukten eller synen av korv får mig att spy just nu så jag försökte förklara att de inte är för att vara otrevlig men de kändes som dom mest tyckte jag var löjlig :-/ men de är väl smällar man får ta kram

• RocketQueen

Vi har matservering på jobbet och jag har precis ätit. Såg framemot maten idag, fläskfilé med rödvinssås. Men så fort jag kände lukten så vände det sig i magen, så det blev inget med det... Fick köpa en färdigrätt att micra istället.. Suck...

• JennieJ

Hejsan alla! Sitter nu på en kudde i bilen på väg för att få lite kina mat i mig då jag är hungrig som ett djur efter 5 timmar på akuten. Känner mig våldtagen i baken snabbt var dom kom fram till. Dom gjorde avföringsprov som ska skickas för analys, även en undersökning där de bokstavligen kändes som att dom körde in hela näven i röva på mig. Men de dom nu kom fram till är att jag har en pricka i ändtarmen då min slemhinna var snustorr och jag har även hemorrojder både på insida å utsida av öppningen. Mediciner jag nu fick var scheriproct som är ett storpiller och xyloproct som är en salva som ska strykas på utsidan. Även första tiden nu efter rekommendera dom mig olika slags laxeringsmedel och att jag ska smörja in ändtarmsöppningen med olja eller liknade innan så jag inte var så torr. Dom ville oxå om jag inte blir bättre till nästa vecka genomförra en koloskopi och de innebär att gå in med slang i analen *aj aj aj* då de kan vara någon form av inflammation i tarmslemhinnan vilket hette enterkolit. Så nu jävlar har man hela apoteket hemma snart då man även idag fick veta att man har en urininfektion som gått upp mot njurarna suck men men jag har ju en bebis i magen som växer så de är väl värt varje kramp antar jag även om jag nu bara vill lägga kudden över huvudet men innan dess äta då spyan står långt upp i halsen. Ha en underbar fredag alla gravida

• Pinkflower880

Liljanoloppan: vad kul att allt såg bra ut på VUL! Grattis!

• Pinkflower880

Elvis mamma: förstår precis hur du känner. Men tror att folk som inte mått så illa under en graviditet helt enkelt inte kan förstå. Jag får ibland höra; men jag har aldrig mått så bra som när jag var gravid! Det är bara att leva som vanligt... Jo det är ju lätt när man kan få spykänslor utanför pizzerian bara för att det luktar...

• Elvis Mamma

jjohansson: fyy då va jag lider med dig! Stackare! låter som en riktig mardröm! Håller alla tummar för att du snart mår bättre! Stor Kram

• Pinkflower880

Jjohansson: låter inte som en kul fredag. Tycker så synd om dig. Men nu borde det väl bara kunna bli bättre... Eller? :)

• Pinkflower880

Har haft en riktig mysfredag med tacos och film; pretty woman! Har tom fått behålla maten! Känns hel festligt! :)

• Elvis Mamma

Pinkflower880: skönt å höra att jag inte är ensam nej jag tror inte heller människor som aldrig mått så illa kan förstå riktigt. Oxå fått höra att de bara är att leva som vanligt osv. osv, man blir så ledsen av såna kommentarer å man önskar människor kunde förstå men det är så skönt å kunna ventilera med er alla här inne