• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ

pinkflower880 ja nu får de vara bra med allt. Längtar efter perioden som dom kallar spökperioden då alla symtom avtar. Men tyvärr börja denna graviditet som min sista jag hade med pojken då jag var jävligt sjuk och låg på sjukhus sista veckorna och då berodde de på att levern la av och jag fick gulsot bland annat.

• Zvartaliljan
    JennieJ skrev 2011-11-11 21:42:15 följande:
    Hejsan alla! Sitter nu på en kudde i bilen på väg för att få lite kina mat i mig då jag är hungrig som ett djur efter 5 timmar på akuten. Känner mig våldtagen i baken snabbt var dom kom fram till. Dom gjorde avföringsprov som ska skickas för analys, även en undersökning där de bokstavligen kändes som att dom körde in hela näven i röva på mig. Men de dom nu kom fram till är att jag har en pricka i ändtarmen då min slemhinna var snustorr och jag har även hemorrojder både på insida å utsida av öppningen. Mediciner jag nu fick var scheriproct som är ett storpiller och xyloproct som är en salva som ska strykas på utsidan. Även första tiden nu efter rekommendera dom mig olika slags laxeringsmedel och att jag ska smörja in ändtarmsöppningen med olja eller liknade innan så jag inte var så torr. Dom ville oxå om jag inte blir bättre till nästa vecka genomförra en koloskopi och de innebär att gå in med slang i analen *aj aj aj* då de kan vara någon form av inflammation i tarmslemhinnan vilket hette enterkolit. Så nu jävlar har man hela apoteket hemma snart då man även idag fick veta att man har en urininfektion som gått upp mot njurarna suck men men jag har ju en bebis i magen som växer så de är väl värt varje kramp antar jag även om jag nu bara vill lägga kudden över huvudet men innan dess äta då spyan står långt upp i halsen. Ha en underbar fredag alla gravida
    huu jag har gjort ett antal koloskopier o det är fan illa...hur gör de med lugnande nu då när du är gravid? Mig får de ge så mycket så jag tuppar av när de ska göra sånt...för en gång klippte jag till sjuksköterskan med en rak höger när de började pumpa in luft....

Hoppas verkligen du blir bättre. Jag har också haft de medicinerna mot hemorrojder o de hjälper faktiskt jättemycket och snabbt! Hoppas de gör detsamma för dig. Bada i varmt vatten med olivolja/babyolja i, det är toppen!!
    Och en annan grej är att du bör dricka kamomillte för magen, mer naturligt och hjälper mer (iaf för mig) än laxermedel.
  • LillSnurr82

Jag fick hemmorojjder i min förra grav och dom är inte borta än.. :( funderar på operation efter denna grav. Dom gör att jag känner mig sååå äcklig så vill knappt ha sex för känns som att det är det ända min sambo ser :(

• JennieJ

Liljan och loppan tack för råden ska jag absolut ta till mig vet inget om lugnade då dom inte nämnde något om en hoppas jag slipper för har hört de gör svin ont

• JennieJ

Åh snart hemma och får mat i mig blev aldrig att man åt där då allt höll på vändas ut och in när man kom in på kinakrogen. Allt lukt av friterad och några som satt å drack öl gjorde att mannen fick beställa och ta med de hem. Typiskt när man hade en kväll utan barnen

• Tre Flickor

Hej och välkommen spökveckor!

Har gått in i vecka 12 (11+1) och alla graviditetssymtom har försvunnit. Inget illamående, ingen värk i brösten och tröttheten har gått över. Under förra graviditeten inträffade det i vecka 13 så nu kom det en vecka tidigare. Dags att börja njuta och försöka att slappna av. NUPP ultraljud den 22 så då får vi se liten igen.
    Ha en trevlig helg Glad

• MissFörstånd

Jjohansson - usch låter inte alls kul för dig, hoppas det blir bättre. Jag har gjort koloskopi också och jag tyckte inte att det var så farligt. Har en bekant också som gjorde det utan lugnande och det var helt ok. Så det beror nog helt på hur man är som person, jag var lugn som en filbunke

• Lärarstudenten

Har också hemorojder kvar sedan förra grav, när de väl är där finns det väl inget sätt att få bort dem än operation??? Jag vill ta bort dem men just nu känns det onödigt, då jag garanterat får tillbaka dem under denna grav...