JennieJ skrev 2011-11-11 21:42:15 följande:
Hejsan alla! Sitter nu på en kudde i bilen på väg för att få lite kina mat i mig då jag är hungrig som ett djur efter 5 timmar på akuten. Känner mig våldtagen i baken

snabbt var dom kom fram till. Dom gjorde avföringsprov som ska skickas för analys, även en undersökning där de bokstavligen kändes som att dom körde in hela näven i röva på mig. Men de dom nu kom fram till är att jag har en pricka i ändtarmen då min slemhinna var snustorr och jag har även hemorrojder både på insida å utsida av öppningen. Mediciner jag nu fick var scheriproct som är ett storpiller och xyloproct som är en salva som ska strykas på utsidan. Även första tiden nu efter rekommendera dom mig olika slags laxeringsmedel och att jag ska smörja in ändtarmsöppningen med olja eller liknade innan så jag inte var så torr. Dom ville oxå om jag inte blir bättre till nästa vecka genomförra en koloskopi och de innebär att gå in med slang i analen *aj aj aj* då de kan vara någon form av inflammation i tarmslemhinnan vilket hette enterkolit. Så nu jävlar har man hela apoteket hemma snart då man även idag fick veta att man har en urininfektion som gått upp mot njurarna

suck men men jag har ju en bebis i magen som växer så de är väl värt varje kramp antar jag även om jag nu bara vill lägga kudden över huvudet men innan dess äta då spyan står långt upp i halsen. Ha en underbar fredag alla gravida

huu jag har gjort ett antal koloskopier o det är fan illa...hur gör de med lugnande nu då när du är gravid? Mig får de ge så mycket så jag tuppar av när de ska göra sånt...för en gång klippte jag till sjuksköterskan med en rak höger när de började pumpa in luft....
Hoppas verkligen du blir bättre. Jag har också haft de medicinerna mot hemorrojder o de hjälper faktiskt jättemycket och snabbt! Hoppas de gör detsamma för dig. Bada i varmt vatten med olivolja/babyolja i, det är toppen!!
Och en annan grej är att du bör dricka kamomillte för magen, mer naturligt och hjälper mer (iaf för mig) än laxermedel.