Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Någon mer som fått/har hemorrojder?
    Verkar som att jag fått det nu...inget skoj. Dessutom har jag inte skött magen på typ 5 dagar. Får väl åka till apoteket imorrn och köpa lactulos eller nåt, hatar min mage!

• PojkarnasMamma85
    Havsjungfrun skrev 2012-04-08 20:45:18 följande:
    Hade en sovpåse men av varianten där man drar ihop en snodd längst ner, tycker att de andra verkar varma och klumpiga...
    Japp, fick tidigt. Använde Xyloproct. Viktigt att dricka mycket och att äta typ dadlar och fikon som håller magen igång. Många tipsar om kiwi också.

Blir en sväng till apoteket imorrn med andra ord. Dessvärre tål jag inget av det som du skrev upp...katrinplommon kan jag äta men har inte gett några större resultat förut. Får försöka äta mer fibrer och köpa linfrön eller nåt och dricka mer vatten.
  • PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-04-08 22:36:02 följande:
    Nu har jag haft sammandragningar sedan kl 19. Ibland regelbundna som gör lite ont långt ner och bak i höfterna. Borde jag ringa? Svårt och veta om det är kraftiga förvärkar..
    Om det är tydliga sammandragningar som är regelbundna ska du definitivt ringa! Vilken vecka är du i nu?
  • PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-04-09 07:21:54 följande:
    Ja detta var verkligen som svaga tydliga värkar. Lyckades somna och det var borta när jag vaknade. Nu är jag mest öm i magen och bebis har inte vaknat till så mycket än känns det som.. Är övertygad om att jag fick detta p.g.a att vi hade sex igår, var några veckor sen sist och med sonen var jag lika känslig! Någon mer som är det? Är i v.32+0 idag. Skönt att det gick över i alla fall..
    Det är mycket möjligt att det beror på sexet. Jag är i vecka 31+2 idag och har sedan några veckor tillbaka inte kunnat få orgasm utan att få rejäla sammandragningar som gör riktigt ont. Så min roliga bit av sexet är borta sedan några veckor tillbaka, dock håller vi igång sexlivet så relationen frodas. Mysigt med närhet för min del och maken är glad att få komma till :P
    Ensortsmamma skrev 2012-04-09 10:08:28 följande:
    Det har vart några jobbiga dagar här får vår del, och kommer också vara framöver. Igår gick jag in i v.29+0 alltså den veckan och den dagen som Maja tog sina sista andetag på.
    Många dagar framöver här kommer att bli skitjobbiga, Valborg är olycksdagen , och 3 maj är hennes födelsedatum. Jobbigt att ha vart gravid nästan exakt samma tidpunkt denna gång, särskilt nu. Man börjat funderar på om den där inne i magen är lika stor som henne? Om de är lika? Om bebisen i magen tar skada av hur dåligt jag mår?

Långt och jobbigt inlägg,men de är mitt liv just nu. Är så trött och blir så arg på folk som ger mig kommentaren "du måste tänka framåt och på den du har i magen" nehe? Som om att jag inte försöker med det typ varje dag?
    På påskafton hade jag än en gång en panikångestattack och jag och sambon fick bli henne från påskfirandet hos vännerna. Blir så arg på mig själv! På den jag har blivit..
    Vill bar att allt ska vara över nu!
    Usch, stackare! Förstår att det är jobbigt! *kramar om*
  • PojkarnasMamma85
    Ginny skrev 2012-04-09 16:17:33 följande:
    Jag tänkte fråga er hur mycket kläder till bebisen ni packar ner i BB-väskan. Behöver man ha med egna blöjor eller är det något som de står för under hela vistelsen? Är det något klädesplagg som man absolut måste ta med sig själv, t.ex. mössa?

Kunde också vara kul att veta om någon annan ska föda i Jönköping.
    Här behöver man inte ta med blöjor eller handdukar. Hur mycket bebiskläder du ska ta beror ju på hur länge du ska stanna på BB och om du har tänkt använda egna kläder från början så att säga. Med första sonen använde vi BB:s kläder tills vi skulle åka hem då det kändes onödigt att han bajsade ner våra kläder innan vi ens kommit hem :P Men det tycker man ju olika om.

Vi kommer nog ta med ca 2-3 bodysar, byxor, strumpor och mössor.
  • PojkarnasMamma85
    LillSnurr82 skrev 2012-04-09 16:42:18 följande:
    Kommer nog ha med två ombyten. När jag fick dottern hade hon bb-s bodys under hela vistelsen, fick nya kläder till hemfärd. Dock låg vi ju på spec bb så hon sov ju ej inne hos oss. Så två ombyten och två pyjamasen kanske det blir. Här i lkpg får man bara 8 blöjor så jag tar med egna oxå.
    Mössa att ha under vistelsen brukar man väl få?
    I maj-juni räcker det ju om man tar med en hjälmmössa till hemfärd om man känner att man vill ha det.
    Här får man ingen mössa, bara en gasbinda runt huvudet om man inte har någon egen mössa med sig. Vi hittade inte mössan sist så Oscar fick en gasbinda runt huvudet. Sen när vi landat på bb hittade vi den
  • PojkarnasMamma85

Vecka 32 (31+3) idag och har varit hos bm. Allt såg bra ut dock var Harry lite ilsken på bm då hon tog sf-måttet så hans hjärtljud var höga (160) men det var okej sa hon. Sf-måttet låg på 31, så 2 cm ökning sen sist.

• PojkarnasMamma85
    Lina007 skrev 2012-04-10 20:06:38 följande:
    På tal om amningspump. Amningen med sonen gick helt käpprätt åt skogen och då hade jag en sån där vanlig, manuell handpump från apoteket.
    Denna gången kommer jag verkligen ge amningen ett ytterligare försök och hoppas på att det går bättre. Vet dock inte vilken pump jag ska införskaffa (fått för mig att pumpa ska hjälpa amningen lite extra på vägen) och om det ens är någon mening egentligen?
    Har tittat lite på Avent-pumpen som också finns på apoteket, någon som haft den och vet om den är bra?
    Kan du inte avvakta och prova bb:s amningspump och se vad du tycker om den? Om det hjälper eller inte menar jag.
  • PojkarnasMamma85

För mig kommer ett förlossningsbrev vara nödvändigt då jag denna gången kommer ställa en hel del "krav" med tanke på vad som hände sist. Plus att jag förra gången hade tänkt att jag ville prova bad/dusch etc innan epiduralen men så när vi kom in så var typ allt bortblåst...så den här gången ska jag skriva detaljerat hur jag vill ha det. Även efter förlossningen, då jag sist fick ett väldigt dåligt mottagande/bemötande under min vistelse på bb.

Svar på tråden Juni-barn