Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Vad trött jag blir på det här, varje eftermiddag/kväll har jag ont i magen. Är det inte rejäla sammandragningar så är det kraftig molvärk som inte går över om jag inte tar alvedon och vilar i flera timmar. *suck*

• PojkarnasMamma85
    LillSnurr82 skrev 2012-04-05 19:41:33 följande:
    Haft sånna sammandragningar flera kvällar (och dagar) i rad nu så jag måste gå på toa och göra nr två bara för att det trycker på så mycket.. Flera ggr/dag jag som annars brukar göra nr två typ en gång/ vecka annars.. :/ usch..
    Känner igen det där. De värsta sammandragningarna får jag när jag måste göra nr 2, det trycker på som bara den...men ibland tar det ett tag att förstå att det är det som behöver göras.
  • PojkarnasMamma85
    LillaGrynet skrev 2012-04-05 20:58:48 följande:
    Tjejer: Ni är ju ett par stycken som har kraftig foglossning.. Antar att det måste vara det jag fått sen ett par veckor tillbaka... Tack gode Gud att man är sjukskriven å slipper alla tunga lyft på jobbet... Svårt å förklara smärtan jag känner men gör ont mellan benen och bak mot sittknölarna och även öm fram på musen.. Stelhet, ömhet, svårt å gå i trappor, sitta med benen i kors, röra mig överhuvudtaget med benen känns som klossar, för å inte snacka om när man vart igång en hel dag å satt sig ner å ska resa sig upp.. Kommer inte fram knappt går som en vaggande gammal tant;) kan d va foglossning!? Hade det aldrig med sonen.. Så nytt för mig! Värsta krypningarna i benen varje kväll har man oxå.. Gör man åt det?
    Låter som foglossning tycker jag.
  • PojkarnasMamma85

Måste bara klaga lite. Natten har varit förjäklig! Sonen vaknade titt som tätt och skulle inte somna om och ville äta men när han fick nåt att äta skulle han inte ha det. Till slut somnade han runt kl 3. Dessutom fick jag så väldigt ont i magen igår eftermiddag/kväll men som gick över med alvedon. Inatt kom det onda tillbaka, det är som kraftig molvärk i mage och rygg. Kunde i alla fall till slut efter lite alvedon somna om. Nu när jag vaknade runt 7-tiden och alvedonen precis gått ur kroppen får jag sån där kraftig molvärk i mage och rygg igen *suck*. Vill inte ringa förlossningen i onödan heller, känner mig bara nojjig. Sist jag hade liknande var det ju inget, fast då kändes det inte riktigt så här. Dessutom kom det en hel del slem i flytningarna, alltså trådigt, kladdigt, tjockt slem. Får avvakta och se, annars får jag väl ringa förlossningen i alla fall...

• PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-04-06 07:52:55 följande:
    Låter som om det satt igång för dig... Ring in...

Det slemmiga är ju slemproppen...
    Tror du verkligen det? Även om det går över en stund med Alvedon? Får se om det går över nu när jag tagit Alvedon, har ju inte superont men det gör ju ont/känns obehagligt. Avvaktar någon timme till om det inte blir värre. Är ju "bara" i vecka 31 (30+6) idag.
  • PojkarnasMamma85

Nu har jag ringt och rådfrågat förlossningen. Skulle avvakta och vila så mycket jag kunde, går det inte över eller blir värre så skulle jag höra av mig igen.

• PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-04-06 17:03:26 följande:
    Gizmolarson: dom brukar säga att förvärkar går över med vila och Alvedon. "Riktiga" värkar gör det inte...
    gizmolarson skrev 2012-04-06 17:29:38 följande:
    Nä det har jag oxå hört.. Det var till pojkarnasmamma85
    Absolut är det så! Men "mensvärken" gick inte över med Alvedon så jag ringde förlossningen men jag skulle avvakta och sen försvann det sakta men säkert. Men så fort jag anstränger mig så får jag "mensvärk" igen så det är väl en indikation på att jag måste vila mycket om dagarna.
  • PojkarnasMamma85

Jag har också varit in en sväng på förlossningen idag pga ihållande och tilltagande molvärk som strålade ut i rygg och lår. Dessutom massa tjockt slem imorse och en känsla av sipprande vatten. Men allt såg bara bra ut som tur var, så nu vet jag att det är okej att ha ont :P

Blev dock prat om min förra förlossning som slutade i ruptur och hur jag såg på denna förlossning etc. Fick förmaningar om att inte gå upp mer i vikt, har redan gått upp för mycket enligt läkaren. Fick rådet att skippa allt socker och satsa på frukt, grönsaker, fisk och kyckling. Så från och med imorrn är det "strikt diet" som gäller för att inte förvärra förlossningen oavsett hur jag väljer. Vet inte alls just nu vad jag vill, vaginal eller snitt. Att det ska vara så jäkla svårt! Huvudet säger snitt medan hjärtat gärna vill prova på vaginalt igen *suck*

• PojkarnasMamma85

Efter mycket grubblande, ältande, sömnlösa nätter och diskuterande har jag kommit fram till vilken förlossning som känns bäst innerst inne. Tog beslutet imorse och det känns fortfarande bra så det är nog det rätt beslutet för mig. Så trots allt blir det en vaginal förlossning för mig, men ska skriva en lång eller i alla fall innehållsrik förlossningsplan.

Svar på tråden Juni-barn