• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Är också i v.12 nu och börjar sakta men säkert faktiskt tro på att det kommer att hända. Här spökas det inget utan illamåendet går loss på nätterna, lite jobbigt eftersom det är då jag jobbar... Foglossning på det och man kan inte missa att det är något som händer med kroppen. Nio dagar kvar till kub. Ser allt bra ut då ska jag njuta fullt ut och sluta oroa mig

• RocketQueen

Då var det dags att oroa sig igen... Har fått småblödningar så nu är jag sjukt nervös, orkar inte med fler missfall :-/

• Uddabus

Lillalyckan har du haft det ofta eller det är i samband med när du skulle haft mens?

• PIO

Lillalyckan: hoppas verkligen inte att det är missfall på!!! Håller tummarna för att allt ska gå bra. Usch denna jobbiga oro som aldrig försvinner. Så fort man andas ut så dyker det upp nått o man blir orolig igen.

• Pinkflower880

Har ikväll invigt mina mamma-mysbyxor... Köpta i Ullared. Kan verkligen rekommenderas. Så mjuka... :)

Sådär ja
  • Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2011-11-13 19:51:29 följande:
    Då var det dags att oroa sig igen... Har fått småblödningar så nu är jag sjukt nervös, orkar inte med fler missfall :-/
    Håller tummarna!
    Uddabus skrev 2011-11-13 13:05:35 följande:
    Pappan här hemma verkar ha lugnat sig en del peppar peppar... Så nu njuter jag av lugnet så länge... :)
    Låter ju positivt, hoppas att det fortsätter så då!
  • PIO

Shit va trött ja är!! Har varit o shoppat lite idag o det tog alla krafterna. Haha. Blev två par skor o en ny säng :) ett tips till er andra om era män tycker att ni slösar pengar på skor. Stod nämnligen i en gavidapp ja har att det är bra att investera i ett par bra o sköna skor :) min man tyckte inte att ja skulle köpa nya skor så läste jag va som stod i appen o då fick ja köpa två par. Hahaha. God natt på er!!

• RocketQueen

Det är första gången. Har inte haft det minsta tillstymmelse till blödning tidigare. Tänkte avvakta och se om det är bättre till imorgon. I så fall släpper jag det och väntar på kuben som är om en vecka. Är det sämre så åker jag in. Jag håller er underrättade!

• Tess1979

I fredags har jag stått upp och rört på mig i flera timmar, och idag har jag suttit obekvämt under långt tid. Resultatet av detta... så jäklar ont i benen och knäna i kväll! Ont i benen hade jag redan igår, men känns ännu värre idag. Måste försöka ta det lugnt imorgon, för på tisdag börjar jag jobba igen. Fick precis rapport om läget på jobbet, och det är tydligen fullt upp. Jag som redan hade ångest över att börja jobba, känns ju ännu värre nu får försöka tänka på att jag bara ska jobba i 6 månader innan jag får bli "ledig" igen!

Imorgon är jag i v.10+0, och dags för inskrivning på MVC

• RocketQueen

Liten uppdatering, inga mer blödningar under natten. Allt har känts som vanligt hela natten. Nu ska jag sova och händer det inget mer imorgon så tänker jag bestämma att det var torra slemhinnor eller nåt sånt, håll tummarna!