• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis
    PIO skrev 2011-11-14 14:23:04 följande:
    Här blir det inskrivnig på onsdag. Ska bli roligt :) bokade tid för kub idag. Så om två veckor ska vi höra kub, då är ja i v 12+3. Ååå va ja längtar nu till magen börjat växa. Visst ja ser redan gravid ut men ja känner mej mest som att ja bara tjockat till mej. Vill att den riktiga kulan ska börja synas :) idag mår ja ganska ok. Har packat för fullt inför flytten :) har dock haft ont på ena sidan av ryggen i några dagar. Ganska långt ner. Nästan nere vid rumpan. Ni som haft/har foglossning kan de vara det? Har ju inte haft det så vet ej hur det känns lr om det är för tidigt för att få det.
    Skulle gissa det...har lite samma känningar men hoppas på lite träningvärk efter helgens grävande och motionerande...oroväckande, vill INTE få ont REDAN!!! Du måste berätta vad dom säger på inskrivningen om detta!
  • Tess1979

Jag har varit på inskrivningen idag. Inget direkt spännande... Äggvita, blodvärden, järnvärden, blodtryck, ja allt var bara bra. Nu dröjer det ända till slutet på februari innan det är dags för nästa träff. Nu är det kub-tiden jag ska vänta på ska dyka ner i lådan! Den ser jag framemot!

• PIO

Polarlantis: jepp ja medelar så fort ja varit där o pratat me bm.

Tänk vilken väntan det är att vara gravid. Man väntar på vul, inskrivning, kub, ul, att få mage, att känna sparkar, Förlossning!! Haha man är så ivrig vill göra allt på en gång. Ja kanske inte förlossningen. Den bävar ja för. Har ingen aning hur min bebis ska få ta sej ut. Haha

• JennieJ

Åh sicken dag med hundra saker att göra! Nja inte riktigt kanske, men har haft 3 möten iaf och tanke på hur jag mår känns de som man sprungit ett maraton eller liknade. Kl 9 i morse var de bms som gällde och man är nu 10+1 och alla blodprov togs och de såg bra ut och har inbokat rutinultraljud och de är 16 januari och då är jag typ i vecka 18 alt 19 *känns som hundra år tills dess* sedan nästa besök till barnmoskan är 27 februari. Sen kl 13 var de besök hos läkaren och nej de var inte bara vanlig urininfektion jag hade utan njurbäckeninflammation *jippi* tarmen såg bättre ut och man skulle avvakta några dagar till. Och nu fixar jag snabb middag vilket blev spagetti och köttfärssås och kl 18 ska min dotter ha dansuppvisning så kommer inte vara hemma fören vid 20 eller liknade och jag vill SOVA nu egentligen. Ha en skön måndags kväll alla

• Sweet life
    JennieJ skrev 2011-11-14 16:26:22 följande:
    Åh sicken dag med hundra saker att göra! Nja inte riktigt kanske, men har haft 3 möten iaf och tanke på hur jag mår känns de som man sprungit ett maraton eller liknade. Kl 9 i morse var de bms som gällde och man är nu 10+1 och alla blodprov togs och de såg bra ut och har inbokat rutinultraljud och de är 16 januari och då är jag typ i vecka 18 alt 19 *känns som hundra år tills dess* sedan nästa besök till barnmoskan är 27 februari. Sen kl 13 var de besök hos läkaren och nej de var inte bara vanlig urininfektion jag hade utan njurbäckeninflammation *jippi* tarmen såg bättre ut och man skulle avvakta några dagar till. Och nu fixar jag snabb middag vilket blev spagetti och köttfärssås och kl 18 ska min dotter ha dansuppvisning så kommer inte vara hemma fören vid 20 eller liknade och jag vill SOVA nu egentligen. Ha en skön måndags kväll alla
    Oj, vilken fullsmockad dag du haft!

Vi har RUL samma dag du och jag.. Jag ska enligt sm vara 19+0 då...
  • Annam85
    Pinkflower880 skrev 2011-11-13 20:06:29 följande:
    Har ikväll invigt mina mamma-mysbyxor... Köpta i Ullared. Kan verkligen rekommenderas. Så mjuka... :)
    Har också på mig dem ( om det nu är samma...) HeLT LJUVLIGT sköna och inte sitter de åt någonstans heller! ;)
  • OHs mamma

Jag har också varit på inskrivning idag och allt såg bra ut. Kommer få gå på tätare kontroller under slutet av graviditeten pga högt blodtryck under förra gravven. Kommer även få konsultera med typ förlossningen eller nåt liknande om en födelseplan eller vad det heter då jag sprack väldigt mycket förra gången. Kändes riktigt bra med barnmorskan i alla fall, dessvärre går hon i pension i april

• RocketQueen

Än sålänge inga fler blödningar så jag har bestämt mig för att slappna av. Kommer det fler så får jag ta det då men just nu härjar symptomen för fullt precis som vanligt. Jag trodde att det skulle bli mindre nu när man har gått såpass långt ändå men icke... En vecka kvar till kub och då får vi ju se om allt är som det ska så innan dess ska jag inte oroa mig om inte det händer nåt mer. Nu är det dags för sista nattpasset innan jag får vara ledig i fyra dagar!

• Pinkflower880
    Polarlantis skrev 2011-11-14 11:21:11 följande:
    Så härligt att få berätta! Jag längtar till jag fått gå på UL och sett att allt är ok i v12 och sedan go public! Fast kommer ju inte säga det till sååå många...några vänner vet redan och mamma och pappa också. Men inte sambons familj, vi väntar med dom lite till... bara två veckor till...tänk...KANSKE det går vägen denna gången, HOPPAS!!!
    Längtar också tills man kan offentliggöra det hela. Familjen vet, men man vill ju berätta för resten då magen inte går att dölja utom möjligen i tält då...
    Är lika stor nu i vecka 9+6 som jag var i vecka 22!!! med dottern...

Har KUB den 5/12 och vill mest bara se den lilla parasiten som flyttat in... Sen ska jag släppa ut ,magen och ha alla möjliga vanliga kläder på mig! :)
    Sådär ja