• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tili
    RocketQueen skrev 2011-11-14 06:38:39 följande:
    Liten uppdatering, inga mer blödningar under natten. Allt har känts som vanligt hela natten. Nu ska jag sova och händer det inget mer imorgon så tänker jag bestämma att det var torra slemhinnor eller nåt sånt, håll tummarna!
    Håller alla tummar jag har att allt är bra!  Kram
  • Polarlantis

Två dagar kvar på v 9 sedan dags att gå in i v 10, wiiihaaa! Nu pinnar ju tiden på riktigt bra här! Vi skulle besluta om KUB i helgen men hann inte med det, så frågan är om vi faktiskt kommer hoppa över det och bara boka ett UL när vi går in i v13 så vi ser att det lever och växer...hmm...
    Seaband funkar så bra på mig, mår inte alls så illa längre, tjoho!!!!

• Frökenfräken82
    RocketQueen skrev 2011-11-14 06:38:39 följande:
    Liten uppdatering, inga mer blödningar under natten. Allt har känts som vanligt hela natten. Nu ska jag sova och händer det inget mer imorgon så tänker jag bestämma att det var torra slemhinnor eller nåt sånt, håll tummarna!
    Håller också tummarna för dig!!!

För min del är det dags för inskrivning idag. Spännande, även om jag har förstått att man inte gör så mycket mer än tar blodprov och pratar? Jag skulle ju såklart vilja få veta att det verkligen är en bebis med bultande hjärta i mig, men det får väl vänta.

Hur som helst är jag snart i vecka 12. Magiska 13 närmar sig med stormsteg :)

Hur mår ni idag?
  • IdaElinLivia040611

Mitt inne i vecka 10 och helgen har varit helt ok. Att inte bli hungrig gäller fortfarande annars blir det rejält illamående. Får inte äta för mycket heller för då får jag sjukt ont i magsäcken. Kunde knappt somna igår för jag hade så spänd mage. Kändes som att tarmarna var fulla med luft. Men det gick över under natten. Är fortfarande förvånad över att magen e så platt. Har gjort ett snitt vid min senaste förlossning så ärret sitter rakt över när jag försöker känna på livmodern och det är lixom lite hårt fortfarande under ärret så svårt å känna, men snart borde väl kanten börja kännas. Längtar efter den där fina lagom stora magen man får i början.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Josenoah

Lilla lyckan håller tummarna för dig! Jag blödde med min son i början lite då och då om det kan lugna lite :) idag är han världens piggaste 2åring :)

Äntligen börjar illamåendet ge med sig lite, känner mig pigg på en gång :) är i mitten på vecka 10 nu. På torsdag ska jag till läkaren ska be om ett vul då jag är så jäkla orolig för mitt myom som sitter mitt i livmodern :/ dem kan nämligen växa av gravid hormonerna. Jag är riktigt stor så har lite orosmoln att den har växt oxå :( kram till alla er

• Havsjungfrun
    Josenoah skrev 2011-11-14 09:44:42 följande:
    Äntligen börjar illamåendet ge med sig lite, känner mig pigg på en gång :) är i mitten på vecka 10 nu. På torsdag ska jag till läkaren ska be om ett vul då jag är så jäkla orolig för mitt myom som sitter mitt i livmodern :/ dem kan nämligen växa av gravid hormonerna. Jag är riktigt stor så har lite orosmoln att den har växt oxå :( kram till alla er
    Usch, vad oroligt. Vad kan de göra i så fall? Håller tummarna för att det inte har växt!
  • MissFörstånd
    Frökenfräken82 skrev 2011-11-14 08:51:54 följande:
    Håller också tummarna för dig!!!

För min del är det dags för inskrivning idag. Spännande, även om jag har förstått att man inte gör så mycket mer än tar blodprov och pratar? Jag skulle ju såklart vilja få veta att det verkligen är en bebis med bultande hjärta i mig, men det får väl vänta.

Hur som helst är jag snart i vecka 12. Magiska 13 närmar sig med stormsteg :)

Hur mår ni idag?
    Det är olika i alla landsting tycker jag med inskrivning men vi var där i nästan över en timme och pratade och tog prover och massa sånt.

Idag går jag in i v.12, känns toppen! I helgen berättade vi för våra familjer men tröjan Storasyster 2012 som vi hade köpt. Det blev lyckat och alla blev glada .   
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • Polarlantis
    MissFörstånd skrev 2011-11-14 10:04:34 följande:
    Det är olika i alla landsting tycker jag med inskrivning men vi var där i nästan över en timme och pratade och tog prover och massa sånt.

Idag går jag in i v.12, känns toppen! I helgen berättade vi för våra familjer men tröjan Storasyster 2012 som vi hade köpt. Det blev lyckat och alla blev glada .   
    Så härligt att få berätta! Jag längtar till jag fått gå på UL och sett att allt är ok i v12 och sedan go public! Fast kommer ju inte säga det till sååå många...några vänner vet redan och mamma och pappa också. Men inte sambons familj, vi väntar med dom lite till... bara två veckor till...tänk...KANSKE det går vägen denna gången, HOPPAS!!!
  • PIO

Här blir det inskrivnig på onsdag. Ska bli roligt :) bokade tid för kub idag. Så om två veckor ska vi höra kub, då är ja i v 12+3. Ååå va ja längtar nu till magen börjat växa. Visst ja ser redan gravid ut men ja känner mej mest som att ja bara tjockat till mej. Vill att den riktiga kulan ska börja synas :) idag mår ja ganska ok. Har packat för fullt inför flytten :) har dock haft ont på ena sidan av ryggen i några dagar. Ganska långt ner. Nästan nere vid rumpan. Ni som haft/har foglossning kan de vara det? Har ju inte haft det så vet ej hur det känns lr om det är för tidigt för att få det.

• Uddabus

Det låter som ichias nerven... Här är det oxå som att man bara tjockat till sig... Lite mage o enorm var kväll... Är trött som en gnu igen men får hoppas att det går över snart...