Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Tre Flickor skrev 2012-04-20 11:14:15 följande:
    Gick in i vecka 35 igår och har idag 40 dagar till BF. BM tror att även denna bebis kommer att komma tidigare och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Den senaste veckan har jag haft hemska förvärkar nätterna igenom vilket har resulterat i någon enstaka timmes sömn per dygn. Bebiskläderna är i vart fall tvättade, spjälsängen monterad och det viktigaste inhandlat. Idag ska jag skriva i mina önskemål i förlossningsplanen och börja fundera på vad BB väskan ska innehålla. Har ni börjat med några förberedelser ännu?
    Vi har det mesta fixat så som att spjälsängen är på plats och bäddad, kläderna är tvättade, vagnen är i bruk och bilstolen är bara att hämta från källaren. Men förbrukningsvarorna har vi inte skaffat än som blöjor och lite fler nappar. Men maken säger att det kan vi i värsta fall köpa på vägen hem från bb och det har han ju rätt i. Vi har några provblöjor hemma i alla fall. Men blöjor och nappar ska jag nog försöka fixa innan bebisen kommer. Sen är det grejer till mig som amningsinlägg och sånt som måste inhandlas.
  • PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-04-20 11:21:07 följande:
    Hej på er brudar. Inatt tog de bort droppet ja hade för att stoppa värkarna. Så sätter de igång ordentligt snart så kommer de inte försöka stoppa. Har ju haft värkar trots droppet. Men nu har de varit lugnt ett tag. Så vi får se hur det här utvecklas
    Vad spännande! Hoppas att bebisen stannar så länge som möjligt! Tack för att du håller oss uppdaterade! Lycka till!
  • PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-04-20 11:55:23 följande:
    Håller på att bli galen just nu... Ingenting passar eller känns skönt att ha på sig längre...

Vad har ni för kläder?
    Mjuka mammakläder nästan rakt igenom, alternativt någon tröja sen innan graviditeten om magen får plats :P
  • PojkarnasMamma85

Vecka 34 (33+0) idag! Har precis varit en sväng på Ikea och förvärkarna kom som ett brev på posten...de började igår och verkar fortsätta. Hade det även med första i drygt en månad. Roligare kan man ju ha.

• PojkarnasMamma85
    Elvis Mamma skrev 2012-04-21 11:44:39 följande:
    Rensade ur min garderob häromdagen å la undan allt som inte sitter snyggt längre, behöver jag säga att garderoben numer ekar tom? Tycker de är himla svårt å hitta snygga kläder som passar magen, använder mamma strumpbyxor å leggins från HM som är super bra men annars tycker jag mamma kläderna som finns är så himla tantiga å tråkiga å samtidigt vill man ju inte shoppa hur mycket som helst heller eftersom de trots allt är juni snart Om de bara kunde bli riktig värme ute så man inte behöver så mycket kläder på sig
    HM har nu en hel del långa toppar/klänningar som sitter bra även med mage. Köpte mig en kortärmad tunika som kostade 99kr. Passar ju utmärkt efter graviditeten också!
    Ginny skrev 2012-04-21 11:54:55 följande:
    Idag tvättar jag bebiskläder och sängkläder.

Frågan har säkert varit uppe tidigare i tråden, men jag frågar ändå. Hur har ni det med namn? Är det många som vet precis vad er son/dotter ska heta? Jag och min man vet varken vad det är för kön på plutten eller vad hon/han ska heta, men vi har en liten "topplista".

Oskar
    Vilhelm

Isabelle
    Livia/Olivia
    Ellen/Ella
    Sara

Blir det en pojke kommer han att få heta Karl eller Axel, men inte som tilltalsnamn. Dessa är släktnamn på både min och makens sida.
    Vi har sedan flera månader tillbaka bestämt oss för namnet Harry och det känns fortfarande helt rätt! Blivande storebror heter Oscar!
  • PojkarnasMamma85
    MissFörstånd skrev 2012-04-21 12:34:19 följande:
    Är det någon mer som har "problem" med att det ilar och gör riktigt skitont ibland när bebisen rör på sig? Imorse var bebisen verkligen all over the place. Den var vid båda höftbenen, revbenen och vid naveln och stack ut olika kroppsdelar samtidigt och j*vlar vad ont det gjorde. Det ilar liksom neråt som att den försöker komma ut, det gör den nog inte men ni kanske förstår vad jag menar?!
    Ja, det är verkligen inte skönt och det händer x antal gånger per dag!
  • PojkarnasMamma85

Är det normalt att bli nedstämd på slutet av graviditeten? Har varit det i en vecka nu till och från och vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur det....är så rädd att råka ut för en depression igen.

• PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-04-21 21:29:46 följande:
    Jag tror att det är ganska vanligt. JAg är också livrädd, var inne i en riktigt djup depression för några år sedan, vill ALDRIG hamna där igen.
    Vi får hoppas på det. Jag blev deprimerad på slutet av min förra graviditet, fast det kändes inte så här utan tio gånger värre typ. Sen blev det dessvärre en förlossningsdepression som jag inte kom underfund med att det var just det förns efter 8 månader. Men själva depressionen satt i 3 månader. Så sonens första månader i livet har jag bara vaga minnen av...tur att vi tog många foton!

Den här gången vill jag att allt ska bli annorlunda, att allt ska bli bättre och att jag kan vara helt närvarande på alla plan. Men det känns betydligt lättare nu när jag har en go liten son som förgyller mina dagar!
Svar på tråden Juni-barn