Elvis Mamma skrev 2012-04-21 11:44:39 följande:
Rensade ur min garderob häromdagen å la undan allt som inte sitter snyggt längre, behöver jag säga att garderoben numer ekar tom? Tycker de är himla svårt å hitta snygga kläder som passar magen, använder mamma strumpbyxor å leggins från HM som är super bra men annars tycker jag mamma kläderna som finns är så himla tantiga å tråkiga å samtidigt vill man ju inte shoppa hur mycket som helst heller eftersom de trots allt är juni snart

Om de bara kunde bli riktig värme ute så man inte behöver så mycket kläder på sig

HM har nu en hel del långa toppar/klänningar som sitter bra även med mage. Köpte mig en kortärmad tunika som kostade 99kr. Passar ju utmärkt efter graviditeten också!
Ginny skrev 2012-04-21 11:54:55 följande:
Idag tvättar jag bebiskläder och sängkläder.
Frågan har säkert varit uppe tidigare i tråden, men jag frågar ändå. Hur har ni det med namn? Är det många som vet precis vad er son/dotter ska heta? Jag och min man vet varken vad det är för kön på plutten eller vad hon/han ska heta, men vi har en liten "topplista".
Oskar
Vilhelm
Isabelle
Livia/Olivia
Ellen/Ella
Sara
Blir det en pojke kommer han att få heta Karl eller Axel, men inte som tilltalsnamn. Dessa är släktnamn på både min och makens sida.
Vi har sedan flera månader tillbaka bestämt oss för namnet Harry och det känns fortfarande helt rätt! Blivande storebror heter Oscar!