Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Jag fick massor av bristningar under första graviditeten och nu börjar de blossa upp igen och de är röda, fast det är de gamla bristningarna. Mig spelar det faktiskt ingen som helst roll att magen och höfterna är fulla med bristningar.

Det här med föräldrapenning är krångligt, men enklare med e-leg men det tar ju ett par gånger innan man överhuvudtaget kommer in med det.
    Jag kommer ta ut 7 dagar i veckan men helgdagarna ska jag ta de lägsta nivå dagarna. Dessvärre måste man ju ta sgi dagar i x antal dagar först...får se om jag tar 7 dagar då eller inte. Vi har i alla fall beräknat att jag ska kunna vara hemma ett år med Harry och sen maken ca 2 månader.

• PojkarnasMamma85

Funderar på om det kanske är dags att packa bb-väskan ändå. Dessa förvärkar är verkligen inte att leka med...hoppas det fortsätter att bara vara förvärkar några veckor till. Men kanske bäst att packa utifall att.

• PojkarnasMamma85

Jag mår skit just nu. Har molvärk, ont i svanken och låren, svettas som bara den! Innan maten mådde jag riktigt illa och kände mig nästan svimfärdig. Allt detta när jag är själv med sonen...som tur märker han det och leker mycket själv.

• PojkarnasMamma85
    LillSnurr82 skrev 2012-04-24 19:13:08 följande:
    Usch nu trycker det på.. Känns som jag är bajsnödig fast jag inte är det... Precis den känslan jag hade innan det starta med dottern, så man blir ju lite nervös. Kan ju vara något annat men ändå.. :/
    Jag vet exakt vad du menar! Känner så flera gånger om dagen oftast, men det ger sig efter ett tag. Riktigt obehagligt!
  • PojkarnasMamma85

Ursäkta mina negativa inlägg idag men jag känner mig SÅ nere...har lust att tröstäta men ska försöka låta bli. Som tur är har jag en son som har valt att vara snäll mot sin mamma som har så ont/besvärligt/jobbigt idag.

• PojkarnasMamma85
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:40:08 följande:
    Värkarna startade inatt o gick inte att stoppa med bricanyl så det blev akutsnitt. Går inte in i detaljer hur det gick för vill inte skrämma någon som ska snittas...men bra gick det inte o jag ligger nu med maxdos morfin, Alvedon, Ipren m.m men har ändå ont...ligger här alldeles ensam då mannen är med sonen på neo Emilio mår iaf bra efter omständigheterna
    Nej fy! *kramar om*
    Hoppas du mår bättre snart! Men skönt att lillen verkar må hyffsat bra ändå!
  • PojkarnasMamma85
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:42:00 följande:
    Han mår bra men inte jag...detta var absolut sista barnet, min kropp klarar inte mer nu.
    Tänker på dig!
  • PojkarnasMamma85
    Ginny skrev 2012-04-25 08:53:20 följande:

Grattis Zvartaliljan till er son. Hoppas att du mår bättre snart.

Idag går jag in i v. 35, nästan så att man kan kalla sig höggravid, eller? Har också haft funderingar om detta med föräldrapenning (tycker att deras hemsida är en djungel) men för ett par dagar sedan ringde någon Fröken Handläggare och sa att hon skulle sätta min SGI till 0 eftersom jag inte har jobbat mer än två dagar sedan terminen startade i augusti. Så jag får väl 180 kronor per dag vilket är precis vad jag hade räknat med... Så nu antar jag att jag inte behöver höra av mig till dem igen förrän jag ska anmäla hur många dagar i veckan jag vill ta ut. Typ.

Men är du sjukskriven nu?

Är man sjukskriven och inte kan jobba måste man väl ändå få samma sgi vid föräldraledighet som vid sjukskrivning?
  • PojkarnasMamma85
    Sweet life skrev 2012-04-25 09:04:29 följande:
    Som student har man inte rätt till sjukpenning, och är därför inte berättigad till någon SGI....
    Ah okej, då förstår jag.
Svar på tråden Juni-barn