Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Tack för era svar! Än har det inte gått så långt som till depression men det kan nog bli så om jag inte är uppmärksam. Har under mina tonår varit rejält deprimerad utan att få hjälp. Det blir inte bättre för humöret med en våg som inte vill samarbeta fast den måste det för mit eget bästa inför förlossningen. Lägg till en trotsig 2-åring också som inte sover så mycket som hsn borde...aja, ska till bm imorrn så jag får prata med henne då.

• PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-04-22 03:13:22 följande:
    Är numera fru, inte bara sambo! Trots förkylning och förvärkar (regelbundna dessutom) så blev det ett fint bröllop och en supermysig fest! Bröllopsnatten går dock sådär eftersom min man somnat på toaletten just i detta nu... :/

Stort grattis!!
  • PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-04-22 12:55:38 följande:
    I morse kl 08.01 föddes våran dotter. Vecka 32+4 vikt: 2105 längd: 45cm allt gick väldigt bra. Gjorde ont som fan ;) tog bara lite lustgas men började må illa av den så de blev en förlossnig utan bedövning. Ajaj. Värkarbetet satte igång igår kväll vid 20 tiden o gick inte att stoppa. Våran dotter mår bra, ligger i kuvös o gosar till sej.
    Stort grattis och vad skönt att allt har gått bra!! Lycka till och hoppas ni alla mår bra!
  • PojkarnasMamma85

Jag har också "mensvärk" till och från hela dagarna, några rejäla sammandragningar, en känsla av att det trycker neråt och det gör riktigt ont....plus att jag får ont i magen emellanåt. Dessvärre är väl detta "bara" förvärkar så det är bara att stå ut. Det är väl när sammandragningarna blir regelbundna, det börjar blöda, slemproppen går eller när vattnet går som man bör åka in, antar jag.

• PojkarnasMamma85

Nu har även jag varit hos bm. Allt såg bra ut, kommer dock inte ihåg blodtrycket...men det var samma som jag haft tidigare och alldeles utmärkt!

Vecka: 33+2
    SF-mått: 33
    Hjärtljud: 154

Blodsockret fick jag aldrig se vad det blev för nåt, men brukar har bra värden runt 4.

Vi skrev eller bm skrev även in mina önskemål om förlossningen i journalen och så sammanfattade hon graviditeten lite då jag ska byta bm då denna går i pension.

Allt känns riktigt bra faktiskt, mitt beslut om en vaginal förlossning känns helt rätt och nu är jag redo att lille Harry kommer till världen! Även om det såklart är bra om han väntar några veckor till :-P Men runt fulla vecka 37-38 får han gärna komma!

• PojkarnasMamma85

Vi kommer ha bebisen fram och 2-åringen bak. Vi kan självs koppla ur airbagen med nyckeln. Vad som är säkrast känns som en tolkningsfråga.

• PojkarnasMamma85

Just nu har jag sjukt ont i ryggen/svanken som strålar ner i låren fast som tur är känner jag inget speciellt i magen. Dessvärre tror jag det har att göra med att jag känner för att göra nr 2 men kan inte...har SÅ trög mage nuförtiden. Käkar 2 msk linfrön varje dag och det gör att det fungerar någolunda men det vill inte komma ut när jag vill

• PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-04-23 23:02:30 följande:
    Äntligen hemma efter ett besök på spec förlossningen! Svimma av och ramla rätt på magen så efter 3 timmar utan rörelser och värk i magen så åkte jag in. Men efter "hjärtkurva" och ultraljud såg allt bra ut men känner fortfarande inga rörelser men han lever iaf där inne så jag kan andas ut och vila som läkaren ordinerade! Så nu ligger jag här med kraftigt stukad handled och med öm mage och ska försöka sova! Men va rädd jag blev tidigare
    Nej fy vad otäckt! Förstår att du blev rejält rädd!
    Men vilken tur att det gick bra med er båda!

Min smärta igår kväll lugnade ner sig efter en rejäl het dusch, Alvedon och soffläge. Kunde somna bra i alla fall men så sover jag ju som en kratta nuförtiden när jag måste kissa x antal gånger per natt. Men nu på morgonen har det börjat göra ont igen. Denna gången mest i låren men även i ryggen och magen...vill inte ha det så här i drygt 6 veckor till!
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-04-23 21:47:17 följande:
    Jag räknar med att "bara" ha med mannen. Men det blir ju ett planerat snitt i typ fullgången tid så det ska väl inte vara några problem. I dag är det 4 veckor kvar tills jag får mitt datum:)
    Tack för era omtankar om pappa men tyvärr hann jag inte hem till min pappa men har varit hos min mamma nu i em/kväll. 
    Jag beklagar!
  • PojkarnasMamma85
    Tesssi skrev 2012-04-24 08:57:25 följande:
    Jag har det ungefär lika som du, men mest värk i nedre delen av magen. Varje gång Mini rör sig så skär det vid bäckenet.

Jag funderar på om man ska ringa förlossningen eller om det bara är ofarlig mensvärk och sammandragningar, som blivande förstagångsförälder så är det jättesvårt att veta hur allvarligt det är...
    Jag är inte orolig förns jag får regelbundna sammandragningar och ihållande molvärk eller om vattnet går eller om jag börjar blöda eller om slemproppen går. Men jag har ju varit inne ca 3 gånger tidigare under graviditeten för just sammandragningar och molvärk och sett att tappen inte har påverkats. Så sist sa läkaren att jag ska ha betydligt mer ont och att det ska vara regelbundet innan jag åker in igen.

Är du orolig ska du givetvis ringa och rådfråga förlossningen, bättre att ringa en gång för mycket!
Svar på tråden Juni-barn