• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Josenoah

Sweet life! Lider med dig, måste vara tungt att inte ha någon i din närhet som stöttar dig i ditt beslut. Gå på din magkänsla och låt ingen styra över ditt beslut. Din sambo är vuxen nog att förstå om man inte använder skydd är det stor risk att det blir barn, då får man ta sitt ansvar efter det tycker jag. Stor kram till dig

• Sweet life
    Josenoah skrev 2011-12-03 11:27:22 följande:
    Sweet life! Lider med dig, måste vara tungt att inte ha någon i din närhet som stöttar dig i ditt beslut. Gå på din magkänsla och låt ingen styra över ditt beslut. Din sambo är vuxen nog att förstå om man inte använder skydd är det stor risk att det blir barn, då får man ta sitt ansvar efter det tycker jag. Stor kram till dig
    Fast vi var ju skyddade. Och det är därför han inte ser det etiska problemet med att förelslå en abort. För ingen av oss ville ju ha ett barn....
  • Dancia
    Sweet life: Fyyy för vad jobbigt :(. Har heller inget bra råd förutom att du ska göra det som din magkänsla säger dig. Tycker det är riktigt dåligt av honom att han inte kan stötta dig mer även o det inte riktigt var detta han ville. ´Har han tänkt på att det skulle blivit tvärtom på andra hållet? Om du skulle göra abort för hans skull så har han tagit ett beslut utan att ta hänsyn till dig. Samtidigt tycker jag att det är riktigt synd och tråkigt att inte din mamma stöttar dig i ditt beslut för familjen ska finnas där i alla väder. Hoppas att du har någon vän eller någon annan du kan vända dig till och få stöd hos?
  • IdaElinLivia040611
    Zvartaliljan skrev 2011-12-02 20:27:51 följande:
    Jag är så sjukt sugen på en Bugaboo Donkey så jag bara MÅSTE ha en sån Tungan ute Har redan en Phil & Teds syskonvagn som jag visserligen älskar också, men den får nog ryka ändå till förmån för åsnan Tungan ute
    Ville också ha en sån först men när jag testade den i affären så var den gigantisk. Kommer nog köra på en som e på längden i stället. dvs när bebben ligger under. Vet dock inte vilket märke än. Tror det blir en iCandy.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • conda

Sweet life: Usch vad tråkigt, jag tror att oavsett hur du gör så kommer det i slutändan bli bra. Han verkar mycket omogen när han säger som han gör, det finns alltid en risk att det blir barn även om man har preventivmedel. Hade han verkligen inte velat haft barn så kunde han ju kört med dubbla kondomer tycker jag!

Kram!

Busbus: Vilken bra planering med hästen, själv vart jag sugen och ta föl på mitt sto men hon börjar bli så gammal att det inte kändes som en bra idé. Istället ser jag fram emot en vår med lugna skritturer och sen får hon semester i sommar och gå på sommarbete lite tidigare.

• PIO

IdaElin- har oxå varit inne på iCandy fast för ett barn. Den är ju huuuuur snygg som helst. De tråkiga va bara att ja vill ha en svart o den finns inte i svart. Deras "svarta" som heter black jack lr va de va den är mer brun lr typ solblekt svart. Gillade inte alls den färgen. Sen va den inte så bra om man skulle ha ståbräda till o det måste vi ha. Så den blir de inte. Är inne på buggan nu men vi får se. När vi fick sonen för 5 år sen då visste ja exakt vilken vagn jag ville ha men nu är det jätte svårt. Tur att det är ett tag kvar :) men de e kul att kolla runt lite.

• LillSnurr82

Busbus: precis så jag tänkte med. :) nu är det lagom att åka till stallet och mocka, borsta och bara gosa med lillprinsen.

Sweetlife: nej usch så jobbigt :( kan inte heller komma med något bättre råd än att följa ditt hjärta. Det med boendet löser sig. Kanske bo hos nån kompis tills du hittar eget boende..

• Uddabus

Ska på julbord o magen börjar ju synas o min sambo beklagar mest om någon säger grattis...

Roligt värre... Känner mig bara bortgjord men det är väl snarare han som ska skämmas

• Dancia

Jag funderar och kollar runt på olika vagnar precis som ni :). Jag är också lite kräsen när det gäller design, funktion, men priset väger väldigt tungt. Därför funderar jag på att köpa en vagn från tyskland enom ebay.se. Kika in där om ni vill titta på märkesvagnar m.fl. till väldigt bra priser :)