Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

44 dagar kvar till BF nu men det känns redan som att lille Harry förbereder sig på att komma ut. Ska bli spännande att se när han kommer. Maken tror han kommer tidigare, även min mamma tror det då jag som andra barn kom 2 veckor för tidigt men själv är jag tveksam även om jag har haft rejält ont de senaste dagarna.

• PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-25 09:48:23 följande:
    Äntligen klar med min deklaration, var enklare än jag trodde när man kunde göra på nätet. Jag har sålt en bostadsrätt så den här gången var det en massa bilagor att fylla i. Nu är det bara makens kvar:)

Det är urhärligt väder idag. Kommer ihåg att någon undrade vilka som bor i sthlm. Det gör jag, i Kista för tillfället. Men snart i hus i Barkarby.

Halsbrännan gav sig efter ett tag och jag sov helt ok.

Ingen som har koll på vilka papper förlossningen vill att man har med???? 
    Här sköts alla papper och handlingar elektroniskt, så det enda jag behöver ta med mig är min legitimation
  • PojkarnasMamma85

Usch vilken natt. Jag var supertrött vid kl 21 igår kväll och gick och lade mig och somnade nästan direkt. Men sen runt 1-tiden vaknade jag och behövde kissa, somnade om till 3-tiden men efter det kunde jag inte sova mer. Jag hade ont och obehagskänsla i hela kroppen. Pirrade konstigt i benen som om jag hade växtvärk och i svanken fick jag mer och mer ont. TIll slut somnade jag väl om nånstans runt 5-6 tiden i alla fall men vaknade nu vid kl 7 igen. Känner mig helt död, har ont i svanken och benen och humöret är i botten

• PojkarnasMamma85

Är det normalt att känna ett rejält tryck neråt i nedre delen av magen? Det gör alltså riktigt ont...hade lite ont i underlivet inatt/imorse också och som sagt väldigt svårt att sova.

Har haft så tidigare men den här gången trycker det på ännu mer...nån mer som haft/har så?

• PojkarnasMamma85
    Tesssi skrev 2012-04-27 08:10:17 följande:
    Kom att tänka på en sak nu på morgonen. I och med att jag fått mensvärk och ilningar/sammandragningar har Minis bökande ändrat karaktär. Förut låg han och tryckte under revbenen på högersida. När han rör sig nu hugger det istället i nedre delen av magen och det ger molvärk och mensvärk när jag rör sig. Kan det vara så att han fixerat sig nu och magen börjar sjunka redan nu? (är i v.34+0 idag)

Så kan det absolut vara! Känner likadant nämligen. Jämförde magen med magbilden som jag tog för 7 dagar sen och magen har sjunkit och blivit toppigare. Jag är i vecka 33+6 idag. Är visserligen omföderska så det är väl tidigt för honom att fixera sig men jag tror ändå att det är det han gjort. Frågan är dock om han nu är fixerad eftersom magen sjunkit så...betyder det att förlossningen närmar sig?
  • PojkarnasMamma85
    NinnaBus skrev 2012-04-27 19:45:32 följande:
    Det blir bara roligare och roligare att klicka in på graviditetskalendern numera
    36 dagar kvar till BF.
    Det går frammåt.     
    Yeah! 42 dagar kvar här :D
Svar på tråden Juni-barn