Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Nu vette sjutton...molvärken blir bara starkare och starkare och har nu även letat upp sig i ryggen. Kände bara i magen och låren för en stund sedan. Blir Alvedon och sängen!

• PojkarnasMamma85
    lycka 4 skrev 2012-04-29 22:10:22 följande:
    Men om det nu är slemproppen dom gått å du har molvärk mm så kanske du ska höra? Eller gå på magkänslan ;)
    Ja, nu när det gör riktigt ont börjar jag bli orolig! Känns som att sammandragningarna står runt hörnet och väntar. Får se hur natten blir. Är ju inte lika lätt att bara åka in och kolla upp sig när man har en 2 åring hemma som behöver barnvakt.
  • PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-04-30 01:59:02 följande:
    Någon som vet om det är ok för pappa att vara hemma och vabba nu när man har graviditetspenning? Sonen kom precis inrusande till oss å kräktes, hög Feber med. Känner bara att jag inte kommer orka ta honom ensam imorgon :( måste väl ändå va så att han får vabba?

Det måste han ju kunna. Graviditetspenning är ju ungefär som sjukskrivning så det tycker jag han borde kunna. Kan inte sova mer, ryggont och tilltagande molvärk fast jag tog Alvedon för 23 min sen. Blir nog att ringa förlossningen och rådfråga.
  • PojkarnasMamma85

Fast har man graviditetspenning har man rätt till heltid på förskolan. Ringde förlossningen nu och de tyckte att det var bäst att jag kom in för en kontroll.

• PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-04-30 07:50:40 följande:
    Ja jag har också rätt till heltid på dagis då de sa att man räknas som "sjukskriven". Jag anmäler vab så får vi se vad de säger=) lycka till pojkarnasmamma85! hör av dig sen hur det gick.  

Tack! Det har tilltagit i styrka nu och det kommer små sammandragningar. Ska bara invänta maken och barnvakt.
  • PojkarnasMamma85
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-30 07:54:36 följande:
    Bra att du kollar upp det. Vilken vecka är du i nu? Här stoppar dom ingenting om man är 33+. Lycka till:) 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618

Vecka 34+2 idag. Får se vad som händer.
  • PojkarnasMamma85

Var på spec.mvc i 4 timmar & 45 minuter för att de "glömde" oss (förlossningen var full)....men allt såg bra ut som tur var så det är "bara" förvärkar eller vad det heter och det är bara att stå ut och ta Alvedon om det blir för jobbigt.

Svar på tråden Juni-barn