Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

När jag lite hastigt packade bb-väskan igår insåg jag att jag har ju inte ett fint "komma hem set" än...så måste shoppa lite. Frågan är bara hur...får väl bli nätet, vill inte riskera att åka och shoppa för då får jag säkerligen sådär ont igen. Bästa är nog att bara vara hemma och vila och sköta hushållet.

• PojkarnasMamma85
    Aikotakara skrev 2012-05-02 21:45:37 följande:
    Hej! Har inte orkat läsa bakåt i tråden riktigt då ni skriver så mycket och jag har varit borta ett bra tag ;)

Lång historia i korta drag..
    Blev inlagd på sjukhuset den 19/4 pga havandeskapsförgiftning.. Blodtrycks-kollar och samling av urin.. ett himla meck. Blev sämre och sämre, den 22/4 på eftermiddagen bestämde dom för att sätta igång mig då jag inte alls mådde bra längre. Mår hemskt och ligger med värkar, öppnar mig 3 cm på några timmar.. får epidural som misslyckas pga att jag har så svullen ryggrad. Hjärtljuden på bebisen blir sämre så det blir akut snitt för min del.

Hann bara gå 31+1. Ut kom en väldigt liten Melker. 1298g, 38cm lång. Dag 2 blev han sämre och "skrek sönder" lungorna.. Får åka ambulansflyg från Luleå till Umeå där små drän sätts in.. bakom kommer jag och mannen i en taxi med bår eftersom jag fortfarande är jättesjuk. En djävulsresa som heter duga.

Idag den 2/5 fick vi komma "hem" till sjukhuset här i Luleå. Melkers andning är jättebra och nu måste han växa på sig innan han får komma hem.

Har inte haft internet riktigt eller orkat skriva då jag fick migrän som biverkning av epiduralen då narkosläkaren punkterade ryggmärgen. Det har varit ett helvete av oro och smärta, men nu börjar allt vända och bli till det bättre. Jag har blivit mamma och kan inte riktigt förstå det än.. Längtar så tills vi alla får komma hem igen.

Blev inget junibarn för mig, min lille spinkelfis föddes istället exakt 2 månader för tidigt om man utgår från det beräknade förlossnignsdatumet. Känns riktigt snopet då barnkammaren inte står färdig och att inget alls gick som man hade tänkt sig. Vi mår iaf bra nu :)

Stort grattis till eran lilla fina Melker! Vad skönt att allt gått bra efter omständigheterna!
  • PojkarnasMamma85

Flytningar från hell har jag med! Inte trevligt alls! Dessutom blir det små slemklumpar ofta och när de kommer så känner jag verkligen i underlivet att de kommer, skitäckligt!

Ska beställa tid hos frisören nästa vecka, så man slipper tänka på det när bebisen kommit. Vet bara inte hur jag ska klippa mig. Är lite sugen på att kapa en lite längre bit, typ att ha axelllångt (nu går det ner en bit på ryggen) men samtidigt är det skönt att kunna sätta upp det helt okej, men det kanske går ändå iof. Återstår att se vad jag gör.

Igår fick jag sådär brutalt ont i ryggen igen och lite molvärk och ner i låren. Efter Alvedon och dusch gick jag och lade mig och kunde somna, men har sovit som en kratta! Fick ont i ryggen när jag vaknade imorse igen och än har det inte riktigt släppt och molvärken tilltar. Men precis så här var det ju i måndags när jag åkte in och det var inget som var påverkat då, så det är ju inget som händer med min kropp även om den förbereder sig på det här sättet eller vad den nu håller på med.

• PojkarnasMamma85
    Annelie81 skrev 2012-05-04 08:29:30 följande:
    Måste bara dela med mig kring skötbords lösningen som jag hade problem med! Läste i en annan tråd, där någon tagit ett BEKVÄM rullbord från Ikea. Testade då jag hade ett i köket och det blev super bra...och fram för allt den fick plats på toa! Nu skall inhandlas lite krokar och  en sköt-bädd!

Vad skönt att ni hittat en bra lösning!
  • PojkarnasMamma85

35 dagar kvar och imorrn går jag in i vecka 36 (35+0)

Dock har jag verkligen mått skit idag. Varit så enormt trött, haft så ont i magen, har känts som ett enormt tryck neråt plus att jag haft rejält ont i svanken som strålat ut i låren tillsammans med molvärk. Det är härligt att vara gravid Tungan ute

• PojkarnasMamma85

Sitter uppe i fåtöljen...kan verkligen inte sova. Har legat och vridit och vänt på mig i över en timme. Hsr molvärk som gpr ut i svank och lår och en enorm olustkänsla i benen. Sitter och väntsr på att kunna ta Alvedon igen men dit är det 1,5 timme kvar...*suck* Om det ska vsra så här kan jag väl lika gärna få föda snart istället. Jag fungerar inte utan sömn!

• PojkarnasMamma85

Kunde somna om runt 3-tiden men blev väckt av sonen strax efter kl 5. Har ont så fort jag vaknar. Alvedon och lite yoghurt har jag i magen också. Vikten rusar iväg också...och så fel äter jag inte nu jämfört med förut när jag höll vikten i över 7 veckor.

• PojkarnasMamma85

Just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Har så ont i magen! Det är bebisen som roterar eller trycker eller rör sig på något sätt så det gör så förbaskat ont i såväl mage som underliv! Kan inte sitta still, kan inte sitta i fåtöljen längre och att ligga ner gör också ont.

Nu är jag så jävla less på det här, molvärken kan jag väl stå ut med eller ja...men måste ju det, men den här tryckande smärtan neråt och i underlivet gör mig galen!

• PojkarnasMamma85
    Bumman79 skrev 2012-05-05 21:01:26 följande:
    Oj är det dags att föda snart? Vilken vecka är du i?  Låter som förvärkar eller något?

Jag börjar nästan undra varför jag inte har så mycket sammandragningar osv...går in i v 35 på måndag...har bara förbaskat ont i ljumskar å blygdben osv pga foglossning men värkar å sånt har jag inte känt av alls mkt...
    Ja, förvärkar är det nog. Var in i måndags på förlossningen och då var inget påverkat. Men nu rör sig bebisen så hårt och gör så ont så man börjar ju undra vad han håller på med. Är i vecka 36 (35+0) idag. Har haft molvärk i mage, rygg och lår sen i torsdags kväll men som sagt ikväll har han börjat röra sig så det gör SÅ ont!
Svar på tråden Juni-barn