• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ice Age
    Sweet life skrev 2011-12-14 16:04:15 följande:
    Hur fan känns den? Jag kan verkligen inte känna nån skillnad....
    Ja som de skrivit så är det den hårda delen i nedre buken som är livmodern.  De andra går som att trycka ihop utom den. Nu kan jag känna den hela dagen men i början var det mest på morgonen den gav sig till känna. 
    Hoppas det gått bra ikväll! För barnets och din skull hoppas jag att han inser vilken gåva som väntar. 
  • ja88

Hej, får man kika in här? Är gravid i vecka 13 (12+) med barn nr 2, ettan är en livlig kille på 10 månader, så går allt vägen blir det fullt upp till sommaren! Flört Vi var på KUB igår och såg en liten sprattlande sak, härligt att se att det finns någon där inne.

• Aikotakara

Jag har nu bokat en tid för RUL, den 20 januari och jag längtar så :D

Mitt dilemma är hur jag ska berätta för chefen och mina arbetskamrater.. Känner mig inte alls sugen på att berätta för arbetskamraterna men chefen känns som ett måste. Hur lägger man fram något sådant?

• Frökenfräken82

Imorgon är det äntligen dags att få veta om graviditetstesterna har lurat oss eller om detta är på riktigt och jag verkligen har ett litet hjärta till som slår inuti mig. Så förväntansfull o nyfiken inför morgondagen :)

Dröm sött!

• MissFörstånd

Aitokatara - jag sa till chefen: jag är gravid och hon blev jätteglad . Till den andra chefen (extrajobb) sa jag att jag kommer inte jobba i sommar för få ska jag vara hemma med en liten bebis. Han sa: åh fy fan. Kvinnligt vs manlig reaktion . Förresten vad betyder ditt nick?? Alltid lika svårt att skriva det

• Nilee

Jag var bara tvungen attt prova deta där med bikarbonat igår :) Och det hände inget, skulle de tyda på att det är en flicka då.  ?
    Har även provat att ha en ring i en sy tråd över handleden stilla,
    ( börjar den sedan snurrar den=flicka fram och tillbaka=pojke)
    och fick då flicka också, provade även på sambon, och på honom visade också flicka . Så enligt ringen ska vi ha en flicka, pojke, pojke. ::)   ( och vi provade både på mig och han, tur vi fick likadant ;) haha )
    Hade en gammal arbetskamrat som gjorde detta på mig för flera år sedan, då visade också likadant :) 

• lycka 4

Hej tjejer!! Kommer ni äns ihåg mig ? Jag har varit helt orkeslös å inte orkat med mycke alls , går in i vecka 12 i helgen å känner mig lite bättre . Va på inskrivning förra veckan där dom skickade mitt urin på odling. Hur mår ni?

• Nangijala

Whioo, v 13 idag, en milstolpe avklarad :) Glömde såklart att testa med bikarbonatet, inte lätt kl 6 på morgonen och ögonen inte vill vakna! Får se om jag kommer ihåg imorgon! Rödkål här ju inte nått som vi har hemma så där så det får köpas när vi ska handla nästa gång!
    Ang. det här med att berätta för chefen, jag söker jobb nu eftersom att jag tar min examen nu i januari, jag har inte berättat något på intervjuerna utan jag kommer att berätta sen när jag skrivit på papper, främst då för att kunna få upp min SGI! Känner mig jättedum men har inget val..

• conda

Oj vad mycket jag hade att läsa igen efter ett par dagar.

Såg att det var någon som skrev om törst, själv har jag ju grav.diabetes och jag törstar när sockret ligger högt, dvs. efter att jag fått i mig för mycket kolhydrater. Så länge sockret ligger stabilt så är jag inte särskilt törstig.

Detta är min femte graviditet och det är först nu de senaste dagarna (15+0) som jag börjat ana antydan till rörelser. Inte jättetydligt men lite bubbligt. Vet att när de första "ordentliga" kickarna kommer så tvekar man inte alls så jag ser fram emot dessa =).

Efter ett par dagar med magsjuka barn så är jag äntligen ikapp igen och ser fram emot en stressig men rolig vecka. Härligt att det är jul snart, då går veckorna fort och i januari så är det RUL. Längtar!