• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    lycka 4 skrev 2011-12-15 08:15:31 följande:
    Hej tjejer!! Kommer ni äns ihåg mig ? Jag har varit helt orkeslös å inte orkat med mycke alls , går in i vecka 12 i helgen å känner mig lite bättre . Va på inskrivning förra veckan där dom skickade mitt urin på odling. Hur mår ni?
    Hej!
    Självklart kommer vi ihåg dig :). Skönt att du börjar känna dig lite bättre :). Jag är i v.13 och känner mig fortfarande inte bättre alls. Mår illa och spyr fortfarande vissa dagar, nästan varje dag och är extremt trött. Foglossningen är inte speciellt snäll mot mig heller och har redan börjat få sammandragningar. Lämnade urinodling igår också på grund av det för att se om det är en UVI som orsakar sammandragningarna. Annars är det väl bara min lättretliga livmodern som håller på som vanligt :P.
  • LillSnurr82

Jag är i vecka 14 (13+2) i morgon är det ultraljud... Såå spännande och se det lilla livet där inne , hoppas att allt står rätt till. Men har inte kännt av några konstigheter så ska nog gå bra :)
    Har också redan fått foglossning, hade inget sånt när jag vänta dottern. Men vad jag hört beror det på att jag börja rida så snabbt igen efter förlossningen. Satt uppe och redo på hästen innan 3 veckor. Plus att jag dansa massa Zumba ganska snabbt också. Men men.. Sen är det ju bara ett år sen min dotter föddes så det kan ju kanske också vara en orsak ?

• Dancia
    LillSnurr82 skrev 2011-12-15 13:24:38 följande:
    Jag är i vecka 14 (13+2) i morgon är det ultraljud... Såå spännande och se det lilla livet där inne , hoppas att allt står rätt till. Men har inte kännt av några konstigheter så ska nog gå bra :)
    Har också redan fått foglossning, hade inget sånt när jag vänta dottern. Men vad jag hört beror det på att jag börja rida så snabbt igen efter förlossningen. Satt uppe och redo på hästen innan 3 veckor. Plus att jag dansa massa Zumba ganska snabbt också. Men men.. Sen är det ju bara ett år sen min dotter föddes så det kan ju kanske också vara en orsak ?
    Vad tåkigt att du också fått foglossning. Ja 2 täta graviditeter brukar slita rejält på fogarna. Nu är det strax över 2 år sen jag födde dottern men innan henne var sonen  8 månader när jag blev gravid med henne, så först två täta graviditeter och sen har kroppen inte återhämtat sig helt sedan dottern heller. Hade egentligen tänkt vänta med 3:e barnet i ca 3 år till av flera olika anledningar, del det här med fogarna för att jag ville att nästa graiditet skulle bli lite lättare, men nu blev det som det blev :)
  • LillSnurr82

Ja allt kan ju inte bestämma :) men brukar bli bra till slut i alla fall ! Vad gör lite foglossning när man bär på ett sånt underverk? ;)
    Hoppas att proverna visar på uvi för din del då, inte kul att redan ha sammandragningar, dom kan ju vänta ett par veckor :)

• Sweet life

Det blev inget samtal igår. Han stora tjej åkte aldrig till stallet som planerat utan vi blev hemma i soffan alla tre...

Han har inte rört mig på flera dagar, och det händer aldrig... Börjar få sån ångest och panikkänsla i bröstet att jag bara vill explodera!!

Men, jag botade den lite genom att klicka hem två bebisplagg i stlk 50-56 från Geggamoja så här på eftermiddagen...

• Uddabus

Sweet life.

Jag har likadant... Men hot om flytta o separera varje dag... Han säger även att han älskar mig bara lite osv osv

Ring o spå dig... Var att rekomendera iaf för min del... Blev lugnare men var ledsen igår iaf... Fast pga övertrötthet... O sen iväg o jobba natt på det... Även nu i natt o det ska bli skönt att komma iväg lite faktiskt... Att slippa se, vara i närheten osv av honom för jag blir bara ledsen osv

Han tar inte i mig heller o sover vi i samma säng vänder han ryggen mot mig o längst ut på kanten

• LillSnurr82

Usch sweet life inte kul :( lite shopping brukar hjälpa korta stunder mot det mesta :)

Någon mer som helt tappar sexlusten som gravid (och småbarns förälder)? Här finns oftast varken tid eller ork och jag blir så frustrerad på det. Min sambo ännu mer.. Så i går bestämde vi för att få igång sexet och lusten så MÅSTE vi ha sex varje torsdag. Haha får se om det triggar i gång min sexlust.. Och i dag är det ju torsdag ;)

Någon annan med samma problem som har andra tips och idéer?

• Nilee
    Uddabus skrev 2011-12-15 13:45:21 följande:
    Sweet life.

Jag har likadant... Men hot om flytta o separera varje dag... Han säger även att han älskar mig bara lite osv osv

Ring o spå dig... Var att rekomendera iaf för min del... Blev lugnare men var ledsen igår iaf... Fast pga övertrötthet... O sen iväg o jobba natt på det... Även nu i natt o det ska bli skönt att komma iväg lite faktiskt... Att slippa se, vara i närheten osv av honom för jag blir bara ledsen osv

Han tar inte i mig heller o sover vi i samma säng vänder han ryggen mot mig o längst ut på kanten
    Det är ju så dyrt att ringa å bli spådd, 20 kronor/minut väl ? Men hur lång tid tog det ungefär ?
    Kan ju säga att det låter lockande.
  • PIO

Hej på er tjejer :) ujuj va ni skriver hinner inte med.

Någon som har sammandragningar än?? Ja är i v 14+5 idag och i morse fick ja en sammandragning. Hela livmodern kändes som sen blev alldeles runt o hård. Blir lite orolig att de är för tidigt med sammandragningar. Kommer inte ihåg hur tidigt ja fick de me sonen. Kommer bara ihåg att ja hade kraftiga sammandragningar en vecka innan han föddes. Alltså i v 23. Blir så orolig att något inte är som de ska.

• lycka 4

Dancia , jag har haft väldiga besvär av fogarna alla mina tre grav å blitt sjukskriven tidigt och hoppas att det ska bli bättre denna gång. I min sista grav vart jag sjukskriven från vecka 13 pga mina sammandragningar som senare visade sug vara gbs, känner av sammandragningar redan å hoppas verkligen jag slipper gbs denna gång