• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Lider verkligen med er som lever med män som i alla fall för tillfället beter sig som svin. Håller tummarna för att allt blir till det bästa för er!

• Uddabus

Nä hon jag pratade med tog 300 kr för 30 min o 500 för en timme som jag betalde in på bg efteråt...

En kompis ringde till henne igår eller förrgår iaf... O hon sa en massa som stämde o bl.a. Tog spådamen ang hennes förra chef o idag ringde hon o bekräftade att det spådamen sagt var sant... Sen om det bara var en tillfällighet vet jag inte men min kompis berättade ingenting mer än sitt förnamn...

• stjärnfrukt

Fick precis sms från våra vänner som fått en fin liten kille idag! Lyckotårarna bara rinner, tänk att vi har varsin liten fin & alldeles underbar liten bebis i magen, som vi om x-antal veckor ska få hålla o snusa lite bebisdoft, mmm!!
    Lyckans dag idag!

Förresten, minns att det var några som skrev att de väntar sitt tredje barn med tredje killen m.m och undrar hur det kommer uppfattas. Kan meddela i detta par så var detta barn hennes 7 barn, med 4:e pappan, och det är hans andra barn. Hennes äldsta dotter är ett år yngre än honom (och 1 år äldre än mig) Tänk så annorlunda men ändå så fantastiskt livet kan bli {#emotions_dlg.flower}

• Uddabus

Ja det var jag... 3 barnet med 3 pappor... Det är 5,5 år mellan dem äldsta o det blir ca samma till denna... Stor ålderskillnad på dem men dem har även fått lov att vara ensamma lite längre...

O barnen här är iaf glada för bebisen... Pappan kan dra något gammalt över sig snart

• MissFörstånd
    LillSnurr82 skrev 2011-12-15 13:45:51 följande:
    Usch sweet life inte kul :( lite shopping brukar hjälpa korta stunder mot det mesta :)

Någon mer som helt tappar sexlusten som gravid (och småbarns förälder)? Här finns oftast varken tid eller ork och jag blir så frustrerad på det. Min sambo ännu mer.. Så i går bestämde vi för att få igång sexet och lusten så MÅSTE vi ha sex varje torsdag. Haha får se om det triggar i gång min sexlust.. Och i dag är det ju torsdag ;)

Någon annan med samma problem som har andra tips och idéer?
    Japp jag vet precis vad du pratar om. Jag har ingen lust alls. Den har varit väldigt frånvarande ända sen vi fick dottern för 4 år sen :-O. Vi har såklart sex, men det är liksom mest bara för att. Skittråkigt!

Nu har jag lagt upp bild i magtråden .

Pratade med min läkare igår om levaxinet och jag ska fortsätta äta samma dos och lämna nya prover igen om fyra veckor, får se om det blivit bättre då då.

Har ni börjat shoppa till bebisen i magen? Jag har bara köpt en filt som jag tror kan vara skön. 100% bomull måste väl vara skönt att ha på sig i sommar.     
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • LillSnurr82

Jag ska till Ullared efter jul. Tänkte då köpa lite till bäbis i magen OCH min söta dotter. Ska i alla fall köpa några snutte filtar där. Köpte en till min dotter som hon haft sen hon föddes, den luktar skit fast vi tvättat den tusen gånger. Men ingen annan duger :( så får bli några sånna till henne och några med annan figur till bäbis nr 2 :D

Annars har vi det mesta faktiskt..

• PIO

Om man ska göra de där testet med bikarbonat skulle man ha morgonurin då? Och rödkål morgonurin då me??? Tänkte ja skulle testa imorgon. Lite kul att se sen om det stämmer :)

Ja har inte köpt nått till bebisen än men är bra sugen!!! Små söta kläder :) skulle me vilja till ullared. Kanske får bli en tripp dit efter sjukskrivningen :)

• Sweet life

Insåg precis att jag kommer få fira jul ensam och vart genamst jäkligt deppig... Hela min familj åker till Thailand dan innan julafton och som det låter här hemma ska han åka till sin syster där jag inte är välkommen.. Så det känns som jag vet vart han står i vårt förhållande iaf. Känns trist, men jag gör det här bättre själv.. Men just julen som alltid vart så viktig för mig....