Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

För en stund sen hade jag, vad jag tror så här i efterhand, var en rejäl värk! Det gjorde så brutalt ont i mage och rygg och lår och det tryckte neråt och ilade i underlivet. Och så efter ett tag släppte det sakta men säkert och just nu känns det rätt skönt förutom det konstanta molandet som jag har. Ska bli intressant att se om jag får fler såna "värkar", måste ha varit en värk alltså....för det gjorde så ont och jag tänkte att det här är nog början. Ah, vi får vänta och se, blir spännande att se hur natten blir.

• PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-05-05 22:36:24 följande:
    Åh låter ju verkligen som att det är på g! Uppdatera.. Och hoppas du kan sova och vila dig lite:)

Ja det gör ju det och känns som det....har iaf fått sova helt pkej inatt pch det behövdes. Men så fort jag vaknar gör det ont igen och det känns som ett tryck neråt som inte är skönt. Halsbränna har jag börjat få också... Hoppas innerligt att jag slipper gå över tiden.
  • PojkarnasMamma85

Jag är också trött på att vara gravid nu! Har legat med ont hela helgen och i lördags trodde jag verkligen det var dags men nej, falskt alarm.

Idag har jag sovit helt okej, legat och myst framför en film med sonen innan jag körde honom till förskolan. När jag kom hem plockade jag ur och i diskmaskinen, plockade lite disk som stod i arbetsrummet och så drog jag igång en maskin tvätt. Det blev för mycket!! Det "lilla" blev för mycket!! *gah* Nu sitter jag här med en mage som värker och små sammandragningar *suck*.

Vecka 36 (35+2) idag, snart får han komma ut! Eller helst om ca 2 veckor så han är fullgången!

• PojkarnasMamma85
    Känsliga läsare varnas!

Kom och tänka på det här med tömning av tarmen innan förlossningen. Jag är normalt sett sen flera månader tillbaka extremt hård i magen och har därmed gjort nr 2 ca var tredje dag trots maxdos linfrön varje dag. Men nu börjar jag behöva göra nr 2 mycket oftare, fast är fortfarande rätt hård men betydligt bättre. Igår fick jag lov att gå på toa två gånger. Det är extremt mycket för att vara på samma dag för mig!! Och nu känns det som att det är dags igen. Kan det vara ett tecken?
  • PojkarnasMamma85
    MissFörstånd skrev 2012-05-07 09:44:42 följande:
    Usch och fy!
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ

Förstår inte vad min kropp håller på med.
  • PojkarnasMamma85
    Elvis Mamma skrev 2012-05-07 11:07:39 följande:
    Usch idag har jag vaknat med feber, halsont å förkylning Men positivt är iaf att solen lyser å de är underbart varmt ute, de gör ju vem som helst på bra humör Börjar få lite panik över allt som är kvar att fixa å handla, kläder har ja bara köpt några få plagg så de börjar bli dax att shoppa Är på jakt efter en liten mössa som passar nyfödd, ej hjälm modell, någon som har tips var man kan hitta en sån? Har letat å letat men hittar bara större mössor, de står ofta storlek nyfödd men ändå är dom gigantiska, hade samma problem med sonen när han var liten, tog månader innan han växte i någon mössa, får sy en själv helt enkelt
    Ja, sy en själv! Då får du rätt storlek och det tyget du helst vill ha!
    Jag har sytt en till min lille, hoppas den passar när han kommer!
  • PojkarnasMamma85

På tal om tömning, då var jag redan uppe i två toabesök för dagen....undrar om det är nåt på gång eller om magen bara börjar fungera som vanligt igen. Fast flera gånger om dagen har då aldrig behövt gå förut...

• PojkarnasMamma85
    Emma Stark skrev 2012-05-07 12:10:36 följande:
    Jag har några frågor till er visa och kloka junimammor ;)

1. Ni som har andningslarm, tar ni med det till BB?

2. Ni som har amningskudde, tar ni med er den till BB? 

3. Tar ni med er amningsBH eller räcker det med att ha med sig amningslinnen?

Jag har nämligen precis börjat packa BB-väskan och börjar få panik över hur mycket grejor jag tänkte ha med mig.. Dags att stryka lite grejor från listan så de inte skriver in mig på psyk istället för på BB :P 
    Andningslarm och amningskudde tror jag inte att du behöver ta med dig! Oftast finns det att låna amningskudde på BB om man vill.

Amningsbh tar jag med mig, men har inte köpt amningslinne än. Men den modellen jag tittade på så behöver man ha amningsbh under. Ta även med amningskupor eller vad det heter, såna där runda bomullsinlägg att lägga i bh:n när man läcker.
    Ensortsmamma skrev 2012-05-07 12:25:53 följande:
    Tjooohoo! Här är vi mer än glada idag, nyss hemkommen ifrån antemotagningen. Allt gick hur bra som helst, och vi har nu fått ett datum för igångsättning om allt vill sig väl, om jag är mogen och förlossningen inte är knökad just den dagen så blir det den 14/6 :) helt gaalet! Äntligen kan man se ett slut på det! Åh vad vi längtar nu..
    Vad härligt för er!
  • PojkarnasMamma85

Angående förlossningen är jag mest "rädd" för hur den kommer starta. Eller snarare om vattnet går...sist började det med värkar och det får det gärna göra den här gången med!

Svar på tråden Juni-barn