-
Japp, förvärkar! Om de blir regelbundna så är det förlossningen som börjar.RocketQueen skrev 2012-05-07 18:19:53 följande:Fy massor med molvärk i ryggen och magen... Typ som mensvärk... Har ni andra det också? Nån som vet vad det kan bero på? Tänkte ta en Alvedon och se om det blir bättre. -
Samma här, fick sova helt okej igår men det var första gången på nån vecka och inatt var det lika illa igen. Sov verkligen inte många timmar pga värkande rygg!Polarlantis skrev 2012-05-08 08:56:40 följande:Jag är också enormt less på att vara gravid nu, BLÄ! Ont överallt och framförallt går det inte att sova
-
Igår kväll bestämde jag mig (igen) för att fortsätta vara positiv och vid bra humör de sista veckorna som är kvar! Och det hjälper, idag känns allt mycket bättre och roligare! Fick se en 4 dagar gammal liten gosse idag, träffade på en kompis på vårdcentralen och han var så liten och så söt! Det fick mig att tänka ännu mer framåt och att det faktiskt bara är drygt 4 veckor kvar nu!
Barnmorskebesöket idag:
Vecka 36 (35+3)
Hjärtljud: 148
Blodtryck: 120/80
Sf-mått: 35
Vikt sen inskrivning: +14 kg
Huvudet har åkt ner en bit och är ruckbart. -
Fick lust att boa...så nu är även vagnen bäddad och klar och en byrålåda tömd och sedan fylld med bebiskläder!
-
Har funderat på detta jag med och inte kommit fram till så mycket. Men i bb-väskan finns en lite tjockare tröja och så får man väl lägga på en filt eller nåt om det skulle vara kallt. Sen får man se hur vädret är när lillen har kommit och komplettera då.Polarlantis skrev 2012-05-08 13:08:08 följande:Hur gör ni med varmare kläder till den lille när ni ska hem från sjukhuset?
Ok, några ombyten med bodys osv men ska man ha med ngt varmare också? Vi har iaf fortfarande frost här och det kan ju lika gärna vara +25 som +5 och regn när man ska ut i vida världen... Tänker mig en lite för stor fleeceoverall kanske? Eller är det bara dumt? Svensk sommar är å andra sidan inte helt pålitlig värmemässigt...
Tankar och idéer tack! -
31 dagar kvar här!
Har fått världens förvärkar här på kvällen, gör riktigt ont!
-
Inatt vaknade jag av värkar, ja riktiga värkar! De höll på i 40-45 min med allt från 2-8 min mellanrum. Efter att jag tagit Alvedon klingade dem av och jag kunde gå och lägga mig och sova igen. Nu är jag öm i magen och känner att bebisen trycker neråt nåt ofantlgt emellanåt vilket gör riktigt ont i underlivet.
Snart kan det väl sätta igång på riktigt istället! -
Polarlantis skrev 2012-05-09 08:48:33 följande:Spännande! Då är det säkert inte långt kvar nu! Håller alla tummar för att det snart sätter igång och slutar fåna sig på det här viset!
Vi får hoppas på det! Börjar tro att jag inte kommer gå över tiden i alla fall. -
Livostin nässpray och ögondroppar kan man ta under graviditeten!
-
Shit vad ni bakar och grejar! Önskar jag kunde göra det med...baka och städa skulle vara bra och nödvändigt men men...kan man inte så kan man inte :-/