• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

På tal om vikten så har jag nu gått ner 5 kilo och det märks mest på rumpa och lår då mina leggings sitter lite säckigt. Hoppas att det blir runt 8 eller 10 kg plus som det blev med dottern.

• Moa Li

Jag börjar få en riktig mage nu :) BF 11 juni. mitt i v. 15. Jag trodde inte att det skulle synas någonting innan jul.

• LillSnurr82

Har nu vart på ultraljudet. Är i dag i v 14 (13+4) bf 17/7 blev det. Allt såg fint ut. Rul den 25/1 här bokas det när man är på första ul.

• Moa Li

Lillsnurr: Grattis! Så härlig känsla! Jag fick en tår i ögat når jag sår vår lilla bebis som sparkade. Kram Moa ;i

• Elvis Mamma

Jag har inte heller fått någon tid för RUL än, är iofs beräknad i slutet av Juni men springer varje dag till brevlådan och hoppas att den kommit kommer inte ihåg hur lång tid innan jag fick tid med sonen

• Moa Li

Jag fick också UL (rul) bokat när vi var på kubb/nupp i början av vecka 14. Ska på UL igen v.20

• PIO

Jag fick kallelsen till rul typ tre dagar efter inskrivningen. 9 januari har vi tid för rul.

• Uddabus

Jag fick tid för ultra redan på inskrivningen... Ska dit den 10 jan.. Direkt efter nattjobb

• Aikotakara

Vad bra med en lista :) Den ska jag definitivt spara. Sen även tvättlapparna där från IKEA, verkar ju perfekt!

Jag har redan gått upp 3-4 kilo.. och jag är i vecka 14 på måndag. Känns sjukt vad man går upp fort och jag äter inget speciellt onyttigt eller så.  Jag tycker att magen verkligen har poppat fram nu de senaste två veckorna. Kanske är dags att börja smörja den så huden blir mer mjuk?

• Havsjungfrun

Jobbade förmiddag idag, är ju halvtidssjukskriven nu och brukar jobba eftermiddagar eftersom jag i alla fall brukar må lite bättre då. Mådde superilla hela förmiddagen, slocknade i soffan kl. 14.30 när jag eg. hade behövt äta och ta Lergigan Comp. Kan väl tillägga att jag inte mådde så gott när jag vaknade vid 16-tiden men sömnen var underbar. Efter middagen hjälpte jag tomten en stund, nu är i princip alla julklapparna inslagna och klara. Snart juldax :)