• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Moa Li

oj, vad mysigt att handla kläder. Men jag vågar inte än. Är i vecka 15 nu och allt är toppen. börjar fatta att vi ska bli föräldrar, men känns fortfarande så overkligt. Jag vill vänta länge än, innan jag handlar någonting till bebisen. Men jag skulle gärna vilja kika på den listan sedan, om vad som är bra att ha

• Uddabus

Har oxå massvis med kläder... O eftersom dem föds i sommar så behövs mest bodys tycker jag...,

Vagn har jag, bilbarnstolar osv osv så lite nappar, flaskor snutte typ är vad jag behöver

• IdaElinLivia040611

I morgon går jag in i vecka 15...yeess!!!!
    Här är sexlusten också på topp men vi vågar inte för ofta pga senaste graviditeten. Jag vet att det skall vara ofarligt med sex men har man en känslig tapp så känns det lite läskigt. Så vi har sagt max 3 ggr/veckan...haahaa låter som msn har värsta schemat. Men vi e ju igång varje dag annars. Vet inte vad det e med denna man, med mitt ex blev sex så småningom inte lika intressant och det kunde gå 2 veckor ibland, men nu e det 3 år sen vi träffades och det e liksom bara nått magiskt med honom.

Busbus - håller med föregående inlägg, du förtjänar inte det här. Satan va ledsen jag blir när jag läser om det. Hur hade ni det innan du blev gravid???? 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-15 18:58:20 följande:
    I morgon går jag in i vecka 15...yeess!!!!
    Här är sexlusten också på topp men vi vågar inte för ofta pga senaste graviditeten. Jag vet att det skall vara ofarligt med sex men har man en känslig tapp så känns det lite läskigt. Så vi har sagt max 3 ggr/veckan...haahaa låter som msn har värsta schemat. Men vi e ju igång varje dag annars. Vet inte vad det e med denna man, med mitt ex blev sex så småningom inte lika intressant och det kunde gå 2 veckor ibland, men nu e det 3 år sen vi träffades och det e liksom bara nått magiskt med honom.

Busbus - håller med föregående inlägg, du förtjänar inte det här. Satan va ledsen jag blir när jag läser om det. Hur hade ni det innan du blev gravid???? 
    Jag och min exman hade sex en gång på ett år... och då var vi ändå nygifta!!!
  • fyrklöver81

hej alla härligt att en del har sexlust kvar, själv känner jag mig inte attraktiv alls. Är svullen om magen ,har "mensvärk" och bubblig ;) sexigt värre! =)
    Någon mer som har mensvärk? Jag är i vecka 12 och är egentligen inte orolig men det gör ju ont.
    trevlig kväll alla! 

• IdaElinLivia040611
    fyrklöver81 skrev 2011-12-15 19:02:06 följande:
    hej alla härligt att en del har sexlust kvar, själv känner jag mig inte attraktiv alls. Är svullen om magen ,har "mensvärk" och bubblig ;) sexigt värre! =)
    Någon mer som har mensvärk? Jag är i vecka 12 och är egentligen inte orolig men det gör ju ont.
    trevlig kväll alla! 
    hade en himla mensvärk/växtvärk ända fram tills för ett par dagar sen. Kom och gick lite men det var något ständigt återkommande:)
  • fyrklöver81
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-15 19:05:10 följande:
    hade en himla mensvärk/växtvärk ända fram tills för ett par dagar sen. Kom och gick lite men det var något ständigt återkommande:)
    Åh låter betryggande =) 
    Vilken vecka är du i ? 
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2011-12-15 19:01:43 följande:
    Jag och min exman hade sex en gång på ett år... och då var vi ändå nygifta!!!
    oj....ja ibland e lixom inte den kemin där bara....å det e tråkigt. Men jag fattade inte hur illa det var förrens jag hade sex med min nya första gången. Började till och med gråta efteråt...haha han tyckte nog jag va lite störd Tungan ute nej men allvarligt. Sex e sjukt viktigt för oss i alla fall och det e skönt att ha hittat nån man e så synkad med.
  • PIO

Enligt rödkåls testet så väntar vi en flicka. Coolt om det stämmer. Tänkte göra bikarbonat testet imorgon får vi se om det blir samma resultat :)

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2011-12-15 15:58:53 följande:
    Insåg precis att jag kommer få fira jul ensam och vart genamst jäkligt deppig... Hela min familj åker till Thailand dan innan julafton och som det låter här hemma ska han åka till sin syster där jag inte är välkommen.. Så det känns som jag vet vart han står i vårt förhållande iaf. Känns trist, men jag gör det här bättre själv.. Men just julen som alltid vart så viktig för mig....
    Ge dig själv en spa-jul så att du får lite mys och omsorg...