• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • vivel

Va på nupp/kub ultraljud idag. Allt såg mycket bra ut. Äntligen kunde man få se det lilla livet. Har mått mer än bra hela graviditeten och inte alls känt mig speciellt gravid men idag såg jag allt att det va något där. är 12+4 idag och magen börja puta lite lite nu

• Frökenfräken82

Jag fick min RUL-kallelse tidigare i veckan, den 5/1 är det äntligen dags! Men nu kommer det gå fort känns det som, med hjärtljudet i torsdags i bagaget så känns det hur lugnt som helst nu.

155 tuffa slag i minuten & en och annan spark. Snacka om enkelt att göra blivande morsan stolt :)

Trevlig kväll alla! 

• Pinkflower880

Ja, höfterna och ner mot blygdbenet. Pratade med min svägerska idag som led mycket av foglossning under sin graviditet och hon gav mig några övningar som man kunde göra... Men å andra sidan fanns det visst inte så mycket att göra om det nu ville utveckla sig liksom. Man skulle unvika att bära bebis på höften... :/ Har ingen annanstans att göra av min dotter, hon är ju bara åtta månader... Hmm...
    Nå, hoppas att det är högst tillfälligt och försvinner tills nästa vecka... :D Är optimist!!!

Vad det gäller vikten så gick jag upp tolv kilo med dottern och hann gå ner elva... (eller gick ner 13, men sen var det sommar och god mat som gjorde att jag fick tillbaka några... :) )
    Hoppas att hålla mig inom samma ramar denna gång, är ju ganska liten och kort. Så man blir ju lätt lika lång som bred annars... :D

Bebissaker har vi det mesta. Men kommer behöva dubblevagn och så småningom en till spjälsäng och matstol, då dottern inte hinner växa ur sitt.

Kommer inte kolla kön, gillar att ha överraskningen vid förlossningen. Men tror det är en kille denna gång, då inget är likt förra graviditeten. Alla andra säger också kille, ska bli kul att se om det stämmer...

25 veckor kvar... (Känns som det är längre till juni egentligen... :D)

Sådär ja
  • Havsjungfrun
    Frökenfräken82 skrev 2011-12-16 22:26:37 följande:
    Jag fick min RUL-kallelse tidigare i veckan, den 5/1 är det äntligen dags! Men nu kommer det gå fort känns det som, med hjärtljudet i torsdags i bagaget så känns det hur lugnt som helst nu.

155 tuffa slag i minuten & en och annan spark. Snacka om enkelt att göra blivande morsan stolt :)

Trevlig kväll alla! 
    Samma dag som för oss. Här får man förresten ringa och boka tid själv nu förtiden, så vad det inte med de tidigare barnen.
    Hörde också hjärtljuden nu i veckan, häftigt! 160 slag/minut. En stor lättnad!  
  • emma78

Aj,Aj,Aj:(((
    sammandragningar är inget roligt att ha:((
    vaknar tom på nätterna av att det göt ont......pratade med kk i går,ska till bm på måndag och lämna nytt urinprov för gbs sen kommer läkaren till min mottagning på tisdag....kommer nog med största sanolikhet att bli sjukskriven denna grav oxå:(( Är så ledsen....det är så psykiskt påfrestande att ha ont och ständigt vara orolig över barnet i magen och hur den lille krabaten har det...
    det enda possitiva är att mina andra barn är så stora så dom klarar sig så bra själva om det blir så att jag blir stillasittande denna gången oxå.Inte som förra gången när man hade en tvååring att ta hand om!
    Det allra värsta som kan hända(förutom att barnet går förlotat) är att bli inlaggd!! Hatar sjukhus!!Vill verkligen inte tillbringa julen där!!Men så illa får vi hoppas att det inte blir!    

• Polarlantis
    Mammaemma: Håller tummarna för att det ska ordna sig på ngt vis, förstår verkligen att du är oroad! Massor med pepp till dig!

Jättekul att ha så mkt att läsa på morgonen!

EGO: Någon som får mer flytningar vid ansträngning? Ska det vara så tro? har nästan inga annars men om jag går en rejäl prommenad eller så så får jag det. 
    Ni som varit gravida förr, har brösten olika tillväxtfaser? Först gjorde dom ju asont...sedan var dom snälla men nu ajajaj igen! Fler som har/har haft så?

Om man ska räkna UL-tiden så har jag gått in i v15 nu! WOW!!!        
  • Uddabus

Ja mina bröst är så.. Dem läcker även lite nu så har dem gjort vid tidigare graviditeter oxå...

Dem fördubblar sin storlek om inte mer...

• PIO

Går in i v 16 idag. Herregud vad tiden går fort just nu!!!

Är oxå väääldigt orolig. Vill bara ha en normal graviditet där man slipper oroa sej. Men efter tidigare upplevelser så kommer ja nog inte kunna slappna av helt förrens i juni när bebisen är ute. Men vissa dagar är jobbiga. Till o med min man sa här om dagen att detta får bli sista barnet för han orkar inte heller oroa sej hela tiden. Man vill ju kunna slappna av o njuta.

• zenoble

Jag har sd ganska ofta, gör nästan ont.. Är inte alls kul, kände inte av en enda sd förra gången för ens värkarna satte igång! så det är lite ovant.

Har tid för rul den 11/1 då jag är i v.19+2, vi är lite veliga med hurvida vi ska ta reda på könet eller inte men lutar åt att inte göra det Glad Tänker mest på vilken färg vi ska ha på vagnen men jag vill ha vit och med en kille passar det ju bättre med svart, svårt!

• Dancia
    zenoble skrev 2011-12-17 12:37:40 följande:
    Jag har sd ganska ofta, gör nästan ont.. Är inte alls kul, kände inte av en enda sd förra gången för ens värkarna satte igång! så det är lite ovant.

Har tid för rul den 11/1 då jag är i v.19+2, vi är lite veliga med hurvida vi ska ta reda på könet eller inte men lutar åt att inte göra det  Tänker mest på vilken färg vi ska ha på vagnen men jag vill ha vit och med en kille passar det ju bättre med svart, svårt!

Nej sammandragningar är inte skönt alls :(.

En vit vagn blir ju jättesnyggt till både pojkar och flickor :). Det är så snyggt att ha starka färger som blå, lila, grön, röd eller rosa

på filt, sittdyna eller åkpåse till en vit vagn :).