• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    LillSnurr82 skrev 2011-12-15 13:45:51 följande:
    Usch sweet life inte kul :( lite shopping brukar hjälpa korta stunder mot det mesta :)

Någon mer som helt tappar sexlusten som gravid (och småbarns förälder)? Här finns oftast varken tid eller ork och jag blir så frustrerad på det. Min sambo ännu mer.. Så i går bestämde vi för att få igång sexet och lusten så MÅSTE vi ha sex varje torsdag. Haha får se om det triggar i gång min sexlust.. Och i dag är det ju torsdag ;)

Någon annan med samma problem som har andra tips och idéer?
    Här är det verkligen tvärtom. Har en väldigt stark sexlust trots 2 små barn, illamående och extrem trötthet. Men min man väcker en glöd i mig och för en stund känner jag varken av illamående eller trötthet längre ;).
    Blodcirkulationen till underlivet ökar när man är gravid och därför *känner* jag även mer när vi har sex :). Senare i graviditeten är det även roligt när man inte längre klarar vissa ställningar och man får vara lite kreativ :).
    Mitt tips är att mysa och vara nära varandra flera dagar/kvällar i veckan för att få igång lusten igen, gå och lägga er tidigare kanske, börja med lite massage eller kli på ryggen. Allt mys behöver inte leda till sex varje gång, men den där närheten är viktig för att hålla kärleken igång i vardagen :). Ett annat tips är att ge varandra lite komplimanger då och då eller skicka ett litet roligt och lockande sms :)
  • Uddabus

Mmm här är oxå sex lusten mer än på topp.. Jobbigt när vi har det som vi har det då bara

• LillSnurr82

I går fick vi till lite sex men jag kan inte påstå att jag njuter när jag är gravid.

• Uddabus

O i natt fick jag mina ibs anfall igen.. Som ett brev på posten... Härligt när man jobbar vaken natt o ligger nu på soffan o har sjukt ont.... Kan inte ens dricka vatten

• lycka 4

Godmorgon ! Här är sexet också på topp, får dock sammandragningar efter . Jag gjorde mig av m det mesta efter min trea då jag inte ville ha fler barn . Vi köpte en hel del när vi va på gekås :)

• stjärnfrukt

Yes, IKEA:s tvättlappar har vi med, köpte 1paket innan Nova föddes, sen blev det snabbt ett köpt till Glad.  
    Både regnskydd och myggnät hade jag faktiskt med någonstans i den tjocka texten...
    Det är ju rätt mkt som ska köpas så sängmobil m.m tycker jag kan vänta ett par veckor, skötväska hade vi oxå köpt innan, skiphop, 800:- men såå bra! Den har ett jättesmidigt fack för ett liggunderlag som man lätt kan torka av när man behöver byta blöja när man är på vift, fack anpassade så blöjor och flaskor får plats och man får lite "översyn" över vad man har i väskan, den spänner man skitlätt av och på vagnen också (med en hand).
    Finns säkert billigare alternativ, men gud vad den har underlättat för oss. Men jag tycker inte att det heller står på prio ett innan, för det är mkt pengar som går åt på babyskydd & vagn.

Sen så vill ju en del ha på en tunn overall när det är lite kyligare, vi själva hade både ett täcke och en filt som vi använde och inte det tjockaste tossorna.   Vi var ute väldigt mkt den sommaren och även på kvällarna och tyvärr fick vi inte uppleva så många ljumna sommarkvällar =/ 

Kom på en till sak, för mig blev det mkt gosa & amma i soffan eller sängen första tiden, och Nova ville bara sova när hon låg på mig, så en box av din favorit serie att ha på i bakgrunden ibland är inte helt fel. 

För övrigt ligger vi i här hemma också, om ni förstår vad jag menar Flört  Min kille säger att han vill passa på för sen när bebisen kommit kommer han inte våga ligga mer, haha! Blev gravid med Nova när jag åt p-piller och denna bebis blev till på första försöket, och FYRA personer vi känner har blivit gravida med spiral (tror dock det får bli det för mig ändå!) 

• emma78

Herregud vad ni hinner skriva på en dag!!!Såååå roligt att sitta med morgonkaffet å läsa:))

Tack för listan på babysaker! Behövde friska upp minnet lite är ju 9 år sedan vi hade bebis senast.... 
    Mina sammandragningar har fortsatt hela veckan:( ska ringa till KK nu på förmiddagen och höra lite vad dom tycker.Har tom vaknat på nätterna pga att det gjort ont:( Hade ju som sagt sammandragningar fr v 16förra grav som oxå berodde på gbs:( Dom har redan tagit prover två ggr under denna grav för att kolla gbs men än så länge har det inte visat något,men det var ju några veckor sedan sist,så det kan ju ha ändrats:(

Sex? vad är det???hahahaha
    citerar min man samma dag som vi fick vårat plus: jaha då blir det inget mer på ett år nu då:)))Men jag är en snäll fru,så jag "ställer upp" minst en gång i veckan för "husfridens skull"hahahaha  har varit likadant alla grav,tur att man vet att lusten kommer tillbaka:)) ha en trevlig fredag alla fina gravida!!     

• IdaElinLivia040611

Vecka 15 idag, på måndag ska vi titta till bebis igen Hjärta, undrar om man kan se könet då? Måste fråga. Mår himlans bra nu bara kvällarna som e lite sämre men det kan ju inte ens jämföras med hur det var i vecka 7-11. Usch den tiden e verkligen pest.MIn sista graviditet ju så nu ska jag verkligen njuta. Eftersom jag bara gick till v 25 senast så han jag ju adrig få nån riktig stor mage. Så min nya man har aldrig sett mig RIKTIGT gravid, han säger att han tycker det e så fint, vi får väl se vad han tycker när jag kommit till maj. Fast magen blir aldrig så där mega stor som vissa får. Men det e nog för att den har så mycket plats på längden, e ju ganska lång. Och så blir jag inte så stor i övrigt, min mans syster blev superstor även om höfter och armar, ja överallt å då ser man ju klart större ut. Det kanske beror på vatten i kroppen för när hon fött så pös hon liksom ner till vanlig storlek på ett par veckor.

+2,5 kg hittills, men det e ju nu snart det börjar ta fart. Siktar på +10 max Skrattande 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • lycka 4

Vi ska på tidsbestämmande ul nästa fredag längtar. Hur ska ni andra göra? Ska ni ta reda på könet innan ? Jag är kluven denna gång med mitt första barn kollade jag inte med grabbarna kollade jag