LillSnurr82 skrev 2011-12-15 13:45:51 följande:
Usch sweet life inte kul :( lite shopping brukar hjälpa korta stunder mot det mesta :)
Någon mer som helt tappar sexlusten som gravid (och småbarns förälder)? Här finns oftast varken tid eller ork och jag blir så frustrerad på det. Min sambo ännu mer.. Så i går bestämde vi för att få igång sexet och lusten så MÅSTE vi ha sex varje torsdag. Haha får se om det triggar i gång min sexlust.. Och i dag är det ju torsdag ;)
Någon annan med samma problem som har andra tips och idéer?
Här är det verkligen tvärtom. Har en väldigt stark sexlust trots 2 små barn, illamående och extrem trötthet. Men min man väcker en glöd i mig och för en stund känner jag varken av illamående eller trötthet längre ;).
Blodcirkulationen till underlivet ökar när man är gravid och därför *känner* jag även mer när vi har sex :). Senare i graviditeten är det även roligt när man inte längre klarar vissa ställningar och man får vara lite kreativ :).
Mitt tips är att mysa och vara nära varandra flera dagar/kvällar i veckan för att få igång lusten igen, gå och lägga er tidigare kanske, börja med lite massage eller kli på ryggen. Allt mys behöver inte leda till sex varje gång, men den där närheten är viktig för att hålla kärleken igång i vardagen :). Ett annat tips är att ge varandra lite komplimanger då och då eller skicka ett litet roligt och lockande sms :)