• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    fyrklöver81 skrev 2011-12-16 09:59:13 följande:
    Jag vägde 93 kilo när min dotter föddes =) Startvikt 78 kg, lovar att 5 kilo av dem var semlor =) åt minst en semla per dag samt foglossning, fick ta bilen när jag skulle gå med hunden och släppa henne på en stor strand. Aj aj.

Jag går in i vecka 13 idag =) har dock magont men börjar fundera på om det är lite förstoppning så jag har tryckt i mig linfrön och katrinplommon och tvingat i mig en kopp kaffe (älskar kaffe i vanlig fall men denna grav. kan jag verkligen inte dricka det)

Vi ska inte kolla kön, min man vill inte det, gjorde inte det med förra heller, jag  var lite sugen att kolla men nu är jag nöjd med beslutet, är ju väldigt spännande att inte veta och vi har ändå en massa unisexkläder då jag inte gillar rosa. =)

Ikväll kommer mamma o pappa 60mil till dem så vi ses inte ofta, så imorgon blir det lilla julafton här!

Ikväll ska jag försöka få lust att ligga haha om inte katrinplommonen förstör ;)

Någon mer med migrän?? Jag äter treo vilket inte är det bästa, men det ända som hjälper, lite nyfiken hur ni gör? Om ni nu har migrän, hoppas inte!!!!

<3 
    Haha, ja liiite sjukt låter det allt.. Men jag och sambon ligger alltid av nån underlig anledning när vi är och hälsar på mina föräldrar..

Jag ahr migrän och när jag får det nu under graviditeten så tar jag inget.. Jag låser in mig i gästrummet, drar ner rullgardinen stoppar in öronproppar öppnar alla fönster och försöker sova.. Det är det enda som funkar...
  • stjärnfrukt

HAHAHA!!!
    Fick update från min kille att resan till Norge inte hade gått så bra, för han var åksjuk hela vägen!!!!! Förvånad
    Vad svarar man på det "När du varit åksjuk i 3månader är du välkommen tillbaka att gnälla" eller vaddå, Killar är bara sååå ynkliga, minsta snor i näsan och de är sängliggande och måste ha soppa Tungan ute

• Uddabus

Mm eller så är dem elaka o tycker att det hade varit coolt att göra slut på 2 årsdagen... O här ligger jag sjuk med magsmärtor o illamående... Kan varken äta eller dricka

• Havsjungfrun
    Dancia skrev 2011-12-16 00:10:18 följande:
    Här är det verkligen tvärtom. Har en väldigt stark sexlust trots 2 små barn, illamående och extrem trötthet. Men min man väcker en glöd i mig och för en stund känner jag varken av illamående eller trötthet längre ;).
    Blodcirkulationen till underlivet ökar när man är gravid och därför *känner* jag även mer när vi har sex :).
    Samma här. Är superkänslig :)
    lycka 4 skrev 2011-12-16 09:06:16 följande:
    Vi ska på tidsbestämmande ul nästa fredag längtar. Hur ska ni andra göra? Ska ni ta reda på könet innan ? Jag är kluven denna gång med mitt första barn kollade jag inte med grabbarna kollade jag
    Absolut inte, vill ha kvar den mysiga överraskningen den här gången också.
  • Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2011-12-16 11:35:44 följande:
    HAHAHA!!!
    Fick update från min kille att resan till Norge inte hade gått så bra, för han var åksjuk hela vägen!!!!! Förvånad
    Vad svarar man på det "När du varit åksjuk i 3månader är du välkommen tillbaka att gnälla" eller vaddå, Killar är bara sååå ynkliga, minsta snor i näsan och de är sängliggande och måste ha soppa Tungan ute
    Ha ha, bra att han får känna på liiite hur det är ;)
  • Tre Flickor

Med första barnet minns jag inte hur mycket jag gick upp då det var 12 år sedan. Med andra gick jag upp 8 kg. Under denna graviditet kommer jag nog att gå upp det dubbla. Mina cravings är sötsaker i form av bullar och godis och dessutom måste jag äta minst en kebabpizza i veckan FörvånadSkrattande

Är det någon mera som har fått en hormonrand ännu?
    Min dök upp i vecka 14 och går från naveln ner mot blygdbenet. Under första graviditeten hade jag aldrig någon hormonrand och under andra dök den inte upp förens efter vecka 20 någon gång.  

• JennieJ

Hej tjejer på tal om vikten under graviditeten så gick jag upp 31 kilo med dottern. Tror mycket berodde på att jag var träningsnarkoman och ett freak med att räkna kalorier innan jag blev gravid och sluta helt med detta och börja äta allt onyttigt för ung å dum trodde jag alla kilorna skulle försvinna efter. Dok la jag inte av med godis när hon var född utan åt nästan lika mycket fortfarande och 3 år efter blev jag gravid med pojken och med honom gick jag upp 38 kilo med pga jag blev sjuk i mitten fram till han föddes så på knappt 5år gick jag från 55 kilo till 131 år INTE SÅ KUL. Börja hårdbanta å träna flera dagar i veckan när pojken var 1 år och då vägde jag stadiga 109 kilo och gick på 1 år och 7 månader ner till 65,5 kilo. Så om man nu ska gå till denna graviditet så vägde jag 72 kilo vid inskrivning *vet lyckas gå upp några kilo när jag sluta med träningen för 2 år sedan* jag hoppas jag slipper gå över 100 sträcket denna gång. På tal om könet så vill jag veta denna gång och mycket pga att förbereda allt innan bebisen kommer, första gången ville inget veta, andra gången ville dom inte säga då de inte var hundra. Så denna gång hoppas jag går

• Pinkflower880

Ni som har foglossning... Har man ont i höfterna? Känner mig som en gammal tant som stapplar fram. Men kanske bara är stel rent allmänt... :/

• JennieJ

Pinkflower jag träffa mvc läkaren här om dagen och gjorde en ordentlig koll och han kom fram till att jag har förslitningar i ligamenten och foglossningar så de blir träning och stödbälte här och går som en gammal tant här för tillfället

• JennieJ

Pinkflower jag har ont i höfterna, ryggslut och blygbenet så har du ont i höfterna kan de vara fogarna