• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emma78
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-16 08:59:44 följande:
    Vecka 15 idag, på måndag ska vi titta till bebis igen Hjärta, undrar om man kan se könet då? Måste fråga. Mår himlans bra nu bara kvällarna som e lite sämre men det kan ju inte ens jämföras med hur det var i vecka 7-11. Usch den tiden e verkligen pest.MIn sista graviditet ju så nu ska jag verkligen njuta. Eftersom jag bara gick till v 25 senast så han jag ju adrig få nån riktig stor mage. Så min nya man har aldrig sett mig RIKTIGT gravid, han säger att han tycker det e så fint, vi får väl se vad han tycker när jag kommit till maj. Fast magen blir aldrig så där mega stor som vissa får. Men det e nog för att den har så mycket plats på längden, e ju ganska lång. Och så blir jag inte så stor i övrigt, min mans syster blev superstor även om höfter och armar, ja överallt å då ser man ju klart större ut. Det kanske beror på vatten i kroppen för när hon fött så pös hon liksom ner till vanlig storlek på ett par veckor.

+2,5 kg hittills, men det e ju nu snart det börjar ta fart. Siktar på +10 max Skrattande 

Vi byter på samma dag! är oxå i v 15 idag!!
    Jag gick upp 30kg i första grav....inte roligt....jag åt nog upp mig minst 25:(( trodde jag kunde äta hur mycket som helst och att allt bara skulle rinna av mig när bebis var född!! Ung och naiv:)Det blev hårdbantning!!
    Andra grav var jag stillasittande fr v 16 men gick "bara" upp 20 kg!Hade iofs mycket vatten oxå....gick mycket lättare att gå ner dom kilona.Siktar på max 15 denna gången.....få se hur jag lyckas:))  
  • stjärnfrukt

Vi ska nog också kolla faktiskt! Gjorde inte det första gången, och det är jag glad för det var en speciell känsla att få veta då. Men vi har vänner som gjort 3d/4d (??) och har så fina bilder och filmer på det och det är ju så häftigt, så det ska vi nog göra, det kommer ingen ny chans liksom, och så känns det lite mer praktiskt, för om vi får en pojke men min syster en flicka så kan vi ge dem massvis med kläder, men får vi en flicka så vill vi nog behålla dem själva och får vi en pojke ja då har vi inte många kläder alls, förutom de där tråkiga babyplaggen Flört

• lycka 4

Jag gick upp 30 kg m första ca 20 med dom andra två , satsar också på Max 15 denna gång. Jag tror vi kollar här m ju mer jag tänker på det :)

• Josenoah

Jag gick upp 7 med sonen hoppas det blir samma nu :) tror dock inte det då jag redan gått upp 4kg :O

• LillSnurr82

Jag gick upp 18 kg med dottern, men hann få ner 20kg innan jag blev gravid igen. Har redan gått upp 4 kg. Hoppas på att Max gå upp 10-15kg denna gång. Men är ju så liten, ( bara 156cm lång ) så antagligen går jag upp 18-20kg.

• LillSnurr82

Vi ska inte kolla kön. Gjorde inte det med dottern heller, tycker det är spännande att ha kvar det till förlossningen. Jag klär min dotter i de kläder som jag tycker är fina, rosa som blå och kommer göra detsamma om vi får en pojke. Har både pojk och flick kläder då vi ärvt mycket från mins syskonbarn och vänners barn.

• AAEV

Stjärnfrukt: Jag såg efteråt att du hade med både myggnät, regnskydd och tvättlappar! My bad

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • AAEV

Ser att ni pratar vikt. Jag gick upp över 20 med sonen (slutade väga mig när jag spräckte 80, vägde 60 innan grav) och med dottern gick jag upp 14.

Vi ska nog inte kolla kön heller, vi gjorde det med dottern faktiskt av nyfikenhet, men denna gången tror jag vi ska försöka hålla oss! :-.) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • fyrklöver81

Jag vägde 93 kilo när min dotter föddes =) Startvikt 78 kg, lovar att 5 kilo av dem var semlor =) åt minst en semla per dag samt foglossning, fick ta bilen när jag skulle gå med hunden och släppa henne på en stor strand. Aj aj.

Jag går in i vecka 13 idag =) har dock magont men börjar fundera på om det är lite förstoppning så jag har tryckt i mig linfrön och katrinplommon och tvingat i mig en kopp kaffe (älskar kaffe i vanlig fall men denna grav. kan jag verkligen inte dricka det)

Vi ska inte kolla kön, min man vill inte det, gjorde inte det med förra heller, jag  var lite sugen att kolla men nu är jag nöjd med beslutet, är ju väldigt spännande att inte veta och vi har ändå en massa unisexkläder då jag inte gillar rosa. =)

Ikväll kommer mamma o pappa 60mil till dem så vi ses inte ofta, så imorgon blir det lilla julafton här!

Ikväll ska jag försöka få lust att ligga haha om inte katrinplommonen förstör ;)

Någon mer med migrän?? Jag äter treo vilket inte är det bästa, men det ända som hjälper, lite nyfiken hur ni gör? Om ni nu har migrän, hoppas inte!!!!

<3