• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    JennieJ skrev 2011-12-16 14:21:00 följande:
    Hej tjejer på tal om vikten under graviditeten så gick jag upp 31 kilo med dottern. Tror mycket berodde på att jag var träningsnarkoman och ett freak med att räkna kalorier innan jag blev gravid och sluta helt med detta och börja äta allt onyttigt för ung å dum trodde jag alla kilorna skulle försvinna efter. Dok la jag inte av med godis när hon var född utan åt nästan lika mycket fortfarande och 3 år efter blev jag gravid med pojken och med honom gick jag upp 38 kilo med pga jag blev sjuk i mitten fram till han föddes så på knappt 5år gick jag från 55 kilo till 131 år INTE SÅ KUL. Börja hårdbanta å träna flera dagar i veckan när pojken var 1 år och då vägde jag stadiga 109 kilo och gick på 1 år och 7 månader ner till 65,5 kilo. Så om man nu ska gå till denna graviditet så vägde jag 72 kilo vid inskrivning *vet lyckas gå upp några kilo när jag sluta med träningen för 2 år sedan* jag hoppas jag slipper gå över 100 sträcket denna gång. På tal om könet så vill jag veta denna gång och mycket pga att förbereda allt innan bebisen kommer, första gången ville inget veta, andra gången ville dom inte säga då de inte var hundra. Så denna gång hoppas jag går
    Gud va duktigt att komma ner alla dom kilona:) hoppas att du kan hålla lite i vikten så att det inte blir så mycket slit efteråt den här gången. Man vill ju gå upp så lite som möjligt men samtidigt e det så jäkla svårt nu i början när man knappt själv kan bestämma vad man får i sig. Jag kunde ett tag bara äta typ pizza och annat fettigt. Kräktes av bara tanken på grönsaker. men nu när jag mår bättre så tänker jag på vad jag äter, om jag kunde så skulle jag fortfarande träna som jag brukar. Men måste ta det lugnt denna grav:(
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • PIO

Wihooo idag har vi beställt vagn. Skulle egentligen köpa en begagnad men hittade en som ja blev heeelt förälskad i. Så nu e den beställd. En iCandy special edition world! Älskar den!!
    Så nu lilla bebis stannar du i magen :)

• JennieJ

Idaelin jag hoppas verkligen att jag kan hålla igen kilorna denna gång. Gubben min räkna den uppgång jag haft en så länge och delat den på 15 och då visar de sig att i smitt ökat 400 g i veckan än så länge och håller de sig där så slipper jag bli tre siffrig. Denna jojo bantning sätter sina spår tyvärr på skinet

• AAEV

jjohansson: Duktig du har varit!! :)

Jag gick upp 2 kilo fram till v 20 med första,sen steg jag stadigt ett kilo i veckan Cool 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Dancia
    Pinkflower880 skrev 2011-12-16 14:39:10 följande:
    Ni som har foglossning... Har man ont i höfterna? Känner mig som en gammal tant som stapplar fram. Men kanske bara är stel rent allmänt... :/
    smärtan kan sitta lite olika på olika gravida. Men det kan sitta i hela bäckenområdet, dvs korsryggen, höfterna, ljumskarna och blygdbenet. Så det du känner i höfterna kan mycket väl vara foglossning. Dumma foglossning! :P
  • Minimor78

Hejsan!
    Vill gärna vara med i er mysiga grupp.
    Väntar nr 3 som är beräknad till 20/7, och är i v 13+2 idag. Har två killar som är 8 & 5 år.

Jag har haft jättejobbigt med illamående & förlamande trötthet, men hoppas att det är påväg att vända nu.
    Ser verkligen fram emot att få en liten skrutt till.

• JennieJ

AAEV ja inte var de lätt och klara de igen är inte säkert då man inte blir yngre tyvärr.

• Stumpilumpan

Töser ... tog rutin blodproverna uppe på lasarettet för ca 2 veckor sedan som sen skickas till barnmorskan.
    Jag är i vecka 14+4 idag, när får jag egentligen kallelsen till rutin UL i vecka 18?

Borde den inte har kommit vid det här laget?

- Önskar er alla en skön helg - Solig

• Dancia
    Minimor78 skrev 2011-12-16 16:12:31 följande:
    Hejsan!
    Vill gärna vara med i er mysiga grupp.
    Väntar nr 3 som är beräknad till 20/7, och är i v 13+2 idag. Har två killar som är 8 & 5 år.

Jag har haft jättejobbigt med illamående & förlamande trötthet, men hoppas att det är påväg att vända nu.
    Ser verkligen fram emot att få en liten skrutt till.
    Hej och välkommen :). Jag väntar också 3:e och är beräknad 23/6, så vi är rätt nära varandra i graviditeten :)
  • Dancia
    Stumpilumpan skrev 2011-12-16 17:01:15 följande:
    Töser ... tog rutin blodproverna uppe på lasarettet för ca 2 veckor sedan som sen skickas till barnmorskan.
    Jag är i vecka 14+4 idag, när får jag egentligen kallelsen till rutin UL i vecka 18?

Borde den inte har kommit vid det här laget?

- Önskar er alla en skön helg - Solig
    Var bor du? jag brukar få kallelsen rätt sent. ca v.15-16. Om du inte fått den nästa vecka så borde du kanske ringa och fråga var den blivit av :)