Inlägg från: PojkarnasMamma85 |Visa alla inlägg
  • PojkarnasMamma85

Juni-barn

Nu har jag i alla fall tagit mig i kragen och trotsat kroppen och bekämpat dammråttorna på övervåningen. Eller ja..jag har dammsugit alla rummen i alla fall Skulle behövas damma och städa toaletten också men det orkar min kropp inte just nu. Sen är det ju samma procedur på nedervåningen fast den är mycket enklare och går fortare att städa

• PojkarnasMamma85

Angående förvärkar och sammandragningar. För mig är förvärkar när det moler i rygg och mage och strålar ut i låren och känns som riktiga värkar, de gör ont!! Sammandragningar är när magen blir hård och man känner att livmodern krampar lite och dessa kan också göra ont men behöver inte göra det. För mig blir det oftast att jag får små sammandragningar först och sen kommer förvärkarna,

• PojkarnasMamma85

Tänkte på en sak med BF-listan...det är väldigt många med på listan som inte är aktiva i tråden. Det tycker jag känns lite konstigt...man har ju ingen aning om vem dem är. Ska vi rensa eller vad tycker ni andra?

• PojkarnasMamma85
    Pluttan skrev 2012-05-10 08:41:37 följande:
    Jag brukar också fråga efter värden som bm tar.
    Jag skriver graviditetsdagbok och vill ha allt nedskrivet där.
    Så roligt att gå tillbaka och läsa hur man har varit under graviditeten.
    Man glömmer tyvärr en hel del annars efter ett tag.

Det är säkert en del som är med på bf-listan som inte är aktiva
    i tråden längre.
    Så den får gärna rensas för min del.
    Jag kom ju in lite senare i tråden och skrev därför till mig själv.
    Hoppas det var okey.
    MissFörstånd skrev 2012-05-10 08:43:35 följande:
    Klart att det är okey att du är med på listan. Det är kul om alla som är aktiva och faktiskt skriver här är med. Men måååånga är inte med längre.
    Instämmer helt!
  • PojkarnasMamma85
    MissFörstånd skrev 2012-05-10 08:48:22 följande:
    NU jag jag rensat listan lite på namn som jag inte känner igen. OM jag har råkat tagit bort någon som är aktiv så ber jag tusen gånger om ursäkt och då är det självklart bara att skriva in sig i listan igen! Hoppas verkligen ingen tar illa upp.
    Blir bra det!
  • PojkarnasMamma85

Nu ska jag snart till frisören...hoppas min kropp orkar med att sitta stilla så länge! Är lite osäker på hur jag ska klippa mig, skulle vilja ha något nytt fast inte allt för annorlunda. Ska höra med frisören vad hon tror passar

• PojkarnasMamma85
    Memso skrev 2012-05-10 10:40:57 följande:
    Här har ni en som inte är en aktiv skrivare men däremot en aktiv och trogen läsare :) (räknas det?) ;)
    BF 15/6
    Ja, det tycker jag!

Nu har jag kommit hem från frisören och är bara så nöjd!
  • PojkarnasMamma85
    zenoble skrev 2012-05-10 10:48:42 följande:
    Någon som kan tipsa om nån bra skötväska? Vill ha en svart "fast" om ni förstår vad jag menar.. som står stadigt :) tycker det är supersvårt. Hittade en för 299 från carena, det är typ max vad jag kan tänka mig att lägga..
    Vi köpte en vanlig laptop väska på stadium och den tycker vi fungerar kanonbra! Den är helt svart och kostade 199kr har jag för mig, köpte den för drygt 1 år sen.
  • PojkarnasMamma85
    Tre Flickor skrev 2012-05-10 13:16:59 följande:
    Du är i vecka 38.
    Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
    Du är i 9:e kalendermånaden.
    Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Ons 30 maj 2012
    Du har 20 dagar kvar till beräknad förlossning.

20 dagar kvar, hjäääälp!
    För ett par veckor sedan kände jag mig redo att bli mamma igen men nu känner jag att jag har hur mycket som helst kvar att göra innan jag ska bli mamma igen. Sista minuten ångest? Cool

Nästa vecka gör jag sista veckan på jobbet och i helgen ska spjälsängen bäddas och hygienartiklarna till bb väskan inhandlas.Vagn måste jag börja leta efter igen då den jag tänkt beställa plötsligt försvann ur sortimentet på jollyroom. Känns ändå skönt att ha en vanlig kombivagn och bärsele om det skulle krisa.     
    Yeah, nu är du ju fullgången!! Nu kan bebis komma snart
Svar på tråden Juni-barn