• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Jag har inte heller nån riktig gravidmage om man inte ser mig på kvällen efter middagen Tungan ute, då jäklar. Känner inget speciellt annars heller så om jag inte gjort VUL x antal gånger hade jag också trott att det bara var i mitt huvud. Skönt ju att inte vara så stor än för det blir vi alla garanterat sen. Dom som växer mycket nu stannar nog av ett tag sen så vi kommer ikapp. Så himla roligt å se alla riktiga gravidmagar om ca 10 veckor för alla ser så olika ut.

Idag måste jag köpa gran, handla julklappar, börja fixa med lite julmat, julstäda lite till och helst hitta en tvätt tid. Inte så lätt å hinna allt när man måste tänka på att ta det lugnt och vila hela tiden. Har bara köpt julklappar till lilltjejen men, men har ganska klart för mig vad jag ska handla. Så himla skönt för i år bestämmde vi syskon att bara köpa till barnen.....man har inte råd å hitta klappar till alla. Men mamma och pappa och svärisarna ska få nått paket å så min fina man såklart. Fast han e as svår att köpa till Obestämd.

Har inte kännt bebis på ett par dagar, han har nog gått och gömt sig långt långt in Tyst, snart börjar RUL tiderna närma sig för oss alla, dom flesta verkar ha första halvan av januari.....spännande och se kön för dom som vill veta. Kul å göra en lista sen och se antal pojkar och flickor:)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • zenoble
    lycka 4 skrev 2011-12-22 08:16:14 följande:
    Gud så svåer jag har å sova blääää, Går upp säkert 4 gånger å kissar på nätterna samt att jag hittar inget bra sätt att sova på , sidan går inte då mår jag illa .
    Jag med, ligger verkligen och vänder mig hela tiden. Igår natt låg jag säkert vaken 3 timmar mitt i natten helt klarvaken, inte vanligt för att vara mig. ´Hittar inget skön position med magen ..

Fanns det inte någon "gravidkudde" eller nåt som man kunde ha vid benen eller så?

En fråga  till.. hur mycket sd är ok att ha? Hade jätte mycket igår em/kväll varav ett par gjorde ont. Är ju i farten ganska mycket men kände aldrig något sånt med sonen. Jobbar ju inte ens än..
  • Havsjungfrun
    zenoble skrev 2011-12-22 09:14:48 följande:
    Jag med, ligger verkligen och vänder mig hela tiden. Igår natt låg jag säkert vaken 3 timmar mitt i natten helt klarvaken, inte vanligt för att vara mig. ´Hittar inget skön position med magen ..

Fanns det inte någon "gravidkudde" eller nåt som man kunde ha vid benen eller så?

En fråga  till.. hur mycket sd är ok att ha? Hade jätte mycket igår em/kväll varav ett par gjorde ont. Är ju i farten ganska mycket men kände aldrig något sånt med sonen. Jobbar ju inte ens än..
    Man kan använda en amningskudde eller stoppa en vanlig kudde mellan knäna. Själv somnar jag bara om jag ligger lframåtlutad på vänster sida med höger ben uppdraget ganska så mycket.
  • IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2011-12-22 09:14:48 följande:

Man kan tydligen känna av sammandragningar tidigare som omföderska, men ont ska dom inte göra än. Har sagt det till många tidigare i denna och andra trådar att kolla med BM vad hon tycker. Ibland vill dom att man lämnar ett kissprov för att kolla uvi om man har många och onda sammandragningar. Har man det en längre tid kan det även vara bra att kolla så att inte tappen e påverkad. Oftast e det inget men det e ju så lätt att kolla att det e dumt att gå och ha ont och undra när man kan få ett svar så snabbt Glad
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • zenoble

ok då vet jag Glad tänkte vänta och se om det händer fler gånger så ringer jag annars är det väl inget farligt om det inte gör ont då, utan bara livmodern som tränar sig.

Ha en bra dag alla mammisar!

• zenoble
    Havsjungfrun skrev 2011-12-22 09:18:14 följande:
    Man kan använda en amningskudde eller stoppa en vanlig kudde mellan knäna. Själv somnar jag bara om jag ligger lframåtlutad på vänster sida med höger ben uppdraget ganska så mycket.
    ja nånting är ju skönt att ha i alla fall. Tycker också om att ligga med ett ben upp som du säger men har fått skäll av kiropraktorn att jag gör de då ryggen blir sne. Glad
  • JennieJ

Hej tjejer! Var ett tag sedan jag skrev även om jag läser varje dag vad som skrivs. Har haft massor senaste tiden inför jul som många andra säkert oxå haft. Med min dotter går de framåt och man kan knappt tro hon gått genom en stor höftoperation. Jag själv var hos läkaren och fick veta att bebisen mår bra men anledningen till jag har ont är fogarna så de blir träning efter jul å nyår med sjukgymnast. Har fått hem min angelsound jag köpte billigt på Ebay och helt underbart att få höra de lilla hjärtat

• MissFörstånd

Jag tror jag skiter i allt nu och bara lägger mig och gråter. En trotsig 4-åring med ett humör som heter duga. Jag har ont i huvudet och fogarna så jag gråter av det. Idag skulle jag ha städat och fixat men jag ORKAR INTE!!!

• JennieJ

Här sitter jag och gråter! Tog fram mobilen och försöker tänka på annat men de går ej och tänkte skriva en rad då jag behöver styrka någonstans! Är så att för två timmar sedan hugg de till i magen och gjorde så grymt ont, nu sedan dess har jag starka sammandragningar jämnare å jämnare och de blöder som tur är bara lite. Men nu sitter jag här i väntrummet på gynakuten och väntar på min dom och till min fasa är de hur mycket folk som helst och bara en läkare! Fan så här skulle de ju inte gå