• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Uch, känner mig deppig idag..

Får sån ångest över alla som känner sina bebisar och alla som har så fina magar.. själv varken känner jag eller har mage... Börjar tro att jag inbillat mig allt!

• Nangijala
    Sweet life skrev 2011-12-21 22:07:20 följande:

Får sån ångest över alla som känner sina bebisar och alla som har så fina magar.. själv varken känner jag eller har mage... Börjar tro att jag inbillat mig allt!
    Jag har inte heller någon mage att "skryta" med, men den kommer nog med besked tids nog för oss båda :) Alla är vi olika så deppa inte ihop över det! Kram till dig!
  • Dancia

Nangijala: Nu hänger jag med :). Jag hoppas och håller tummarna för att allt löser sig till det bästa med SGIn :).

Å vad härligt, det är så mysigt :). Jag längtar till man känner riktigt tydliga buffar.

• RocketQueen
    Dancia skrev 2011-12-22 00:20:19 följande:
    Någon som har bra tips på var man kan köpa mammaleggings? Gärna på internet så jag slipper ge mig ut i mellandagarna :). Trodde att jag skulle kunna ha mina leggings länge men de flesta spänner och klämmer precis.på livmodern just nu och det känns obehagligt och framkallar sammandragningar. Är dock helt såld på leggings så vill gärna kunna fortsätta använda det :).
    www.jollyroom.se/produkter/mamma-gravid/gravidklader/gravidklader/fertile-mind-tights-stl-1-svart.html
    De här köpte jag, jättesköna verkligen. Tycker också att det är jobbigt med kläder som trycker på magen nu.
  • lycka 4

Gud så svåer jag har å sova blääää, Går upp säkert 4 gånger å kissar på nätterna samt att jag hittar inget bra sätt att sova på , sidan går inte då mår jag illa .

• Tesssi
    Sweet life skrev 2011-12-21 22:07:20 följande:

Jag har inte heller någon jättemage, och jag vet inte heller om jag känner av Mini därinne.
    Har inte fått lyssna på hjärtljud eller varit på UL än. Så jag känner lite som dig, ibland tror jag att jag bara inbillat mig.

Men för min del gäller det att stå ut tills nästa torsdag då vi har RUL inbokat.

Kram
  • lycka 4

Skickar en kram till er tjejer ! Det kommer komma både mage å sparkar med besked till er snart =)

Alla grav är såå olika å det är egentligen vanligare att man tex känner av något senare än tidigt .

Jag väntar ju nummer fyra å jag tycker att jag känner mig minst grav denna grav .

• Havsjungfrun
    Dancia skrev 2011-12-21 10:15:34 följande:
    Jag har heller aldrig fått en fråga om våld. Tycker att de borde införa det överallt för det är bra att de frågar.

Lycka4: vilken härlig julklapp :). Jag har hjärtljuden med min angelsound sen 10+0. Är ett tag sen jag lyssnade så jag tänkte lyssna sen och då kan jag berätta var jag hittade hjärtljudet :). Innan har jag hittat det precis ovanför blygdbenet, väldigt långt ner mao. Det mysiga med as är också att man kan höra bebisen sparka och tumla runt där inne :). Sist fick min lilla hoppsan in en rejäl spark rakt mot dopplern :).
    Här screenade man även våld i förhållandet vid första inskrivningen. Det var relativt nytt tror jag, fanns inte med för 5 år sedan när jag väntade dottern. Jättebra tyckte min bm, även om personen ifråga inte talar om det på inskrivningen så vet hon att man kan ta upp det med bm när hon känner sig mogen för det. 
  • Sweet life

Nu ligger det en bild på min morgonmage i bildtråden.. Imorse var den större och vindare än vanligt..