• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    lycka 4 skrev 2011-12-21 16:05:47 följande:
    Ja dom hade skrivit att man kunde frysa den gravade laxen för att vara på den säkra sidan. Men lite lax vågar jag nog kanske unna mig ändå !!
    Ja, lite lax kommer jag äta.. Dock hemgravad och inte vaccad...
  • Sweet life
    lycka 4 skrev 2011-12-21 16:09:02 följande:
    Ja jag hinner nog inte grava dock !
    Nej, inte om den inte är inköpt och fryst redan nu.. brukar ju ta två-tre dagar att grava.. Men köp hellre färsk i fiskdisken på ICA, den gravade laxen brukar inte ha vart vaccad..
  • Aikotakara

Jag fick frågan om våld på inskrivningen. Då bad dom min sambo att gå ut en stund medans dom pratade med mig och sen fick han också vara ensam med barnmorskan och prata lite.. Om hur han kände inför allt och sådär. För att all fokus inte bara ska ligga på mamman :) Det tyckte jag var jättebra.

• Moa Li

Hej.

Jag fick också frågan om jag varit utsatt för våld, men då satt min man bredvid. Vi diskuterade detta på vägen hem, för jag uppfattade det som att det hade med våld eller sexuellt utnyttjande i barndomen.

• Uddabus

Åh jag har känt min bebis jätte mycket o jätte tydligt nu i kväll... Klämde lite på magen o oj så sur eller förvånad den blev... Mysigt o längtar tills man ser magen röra sig utanpå oxå...

O snart har vi gått halva tiden... :)

• LillaGrynet

Usch! Längtar tills jag slutar jobba.. Vissa på arbetsplatsen har så taskig attityd.. Hälsar knappt:( Känns som dem tittar snett på mig för att jag är sjukskriven.. Har dock inte berättat att jag är gravid för alla personligen då vi är 14st som jobbar utan vore skönt om det sprider sig av sig själv.. Jobbigt o berätta för alla. Jag som är konstig kanske;) Har inte berättat för min familj ens.. Då jag vet det kommer bli massa "tjat".. Orkar inte försvara mig å få massa skit emot mig. Lever inte med min sons pappa utan har träffat en ny.. Han är idag 5 år o vi gick isär när pojken var 1 år o vi har efter det försökt hitta tillbaka till varandra ett antal ggr.. Men i våras/sommras bestämde vi oss en gång för alla att det kommer inte funka. Jag träffade då ganska fort min nuvarande kille o blev gravid efter bara ett par månader men vi tycker det känns rätt o vi båda vill ha denna bebis Nu till problemet att även min son blev jag gravid med väldigt snabbt efter jag träffat hans pappa o därav kommer min familj framförallt komma med sina åsikter.. Vilket gör att jag inte vågar vill berätta nåt:( Har alla ni berättat för nära å kära?! Kan ju inte dölja det längre känns det som o vi ska fira jul med min familj...

• zenoble

Men slv avråder faktiskt inte från att äta gravad lax även om den är köpt, så länge datumet är bra alltså.

Har också känt bebis nu ikväll och hade glömt bort hur mysigt det är :)

• Nangijala
    Dancia skrev 2011-12-20 22:09:19 följande:
    De räknar efter BF-datumet som man får på RUL. Så tyvärr hjälper det nog inte med tidigare beräkningar :(
    Ja absolut, det vet jag att det är vad som står på moderskapsintyget.. men jag menar att jag kunde lika gärna ha trott att jag var 3 veckor kortare gången än vad jag är när jag fick reda på att jag är gravid, många går ju ganska långt innan de får veta något. Då kan jag hävda att jag faktiskt hade som avsikt att jobba i 6 månader eftersom jag trodde jag var kortare gången, hänger du med? :) Men jag hade faktiskt som avsikt att jobba i 6 månader när jag sökte jobbet, sen så har papprena från chefen dragit ut på tiden!
  • Nangijala

Något positivt i all SGI-härva är att jag kände bebis sprattla till därinne idag Solig  Går in i vecka 14 imorgon! Var uppe på sjukhuset idag och lämnade prover till studien jag ingår i, får en trisslott varje gång så jag höll tummarna om att jag skulle bli miljonär, men icke, har ju ett par blodprover kvar att lämna så än här hoppet inte ute Skrattande