• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

jjohansson: Å jag håller tummarna för att allt är bra och att det snart slutar göra ont <3

• Aikotakara
    Dancia skrev 2011-12-22 00:20:19 följande:
    Någon som har bra tips på var man kan köpa mammaleggings? Gärna på internet så jag slipper ge mig ut i mellandagarna :). Trodde att jag skulle kunna ha mina leggings länge men de flesta spänner och klämmer precis.på livmodern just nu och det känns obehagligt och framkallar sammandragningar. Är dock helt såld på leggings så vill gärna kunna fortsätta använda det :).
    Jag köpte ett par leggings/tights som är perfekta nu när det är kallt ute. Köpte på åhléns och dom har som lite fleece på insidan. SUPERSKÖNA! Kunde dra upp dom ovanför magen och dom är inte alls tighta eller obehagliga. En lång tröja på det så är det super!
  • Tre Flickor

jjihansson - Jag håller tummar och tår för att allt går bra för dig och bebis! Kram

• Dancia
    Aikotakara skrev 2011-12-22 19:51:57 följande:
    Jag köpte ett par leggings/tights som är perfekta nu när det är kallt ute. Köpte på åhléns och dom har som lite fleece på insidan. SUPERSKÖNA! Kunde dra upp dom ovanför magen och dom är inte alls tighta eller obehagliga. En lång tröja på det så är det super!
    Tack så mycket för tipset :). Leggings som man kan dra upp över magen är precis vad jag vill ha :). Tack till er andra som också tipsat om andra ställen och länkat, ska in och internetshoppa lite imorgon :)
  • LillaGrynet

Moa Li: vet inte vad det beror på att dem inte satt in någon.. Störande.. Då jag är sjukskriven för att jag inte klarar dem långa arbetspassen å framförallt inte vara vaken hela natten .. Jobbar som personlig assistent. Måste vara 2 ASS hel tiden så får inte lämna arbetsplatsen :(

• Havsjungfrun

jjohansson: Hoppas av hela mitt hjärta att det går bra för dig! Kram

• JennieJ

Tack så grymt mycket alla @-}-- ni är verkligen små änglar. Nu sitter jag å väntar på att mannen hittar en taxi hem. Bebisen mår bra och växer fint, dok så har jag en blödande infektion runt livmodern som ligger och trycker. Fick mediciner och ska äta alvedon för värken ska även vila dagligen fram till söndag då jag ska tillbaka för ett nytt ultraljud och se om infektionen gått ner. Denna infektion har framkallat dessa förvärkar. Nu ska jag hem och vila och se till att ta de lugnt under julen. Å tack än en gång tjejer.

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2011-12-22 22:27:55 följande:
    Tack så grymt mycket alla @-}-- ni är verkligen små änglar. Nu sitter jag å väntar på att mannen hittar en taxi hem. Bebisen mår bra och växer fint, dok så har jag en blödande infektion runt livmodern som ligger och trycker. Fick mediciner och ska äta alvedon för värken ska även vila dagligen fram till söndag då jag ska tillbaka för ett nytt ultraljud och se om infektionen gått ner. Denna infektion har framkallat dessa förvärkar. Nu ska jag hem och vila och se till att ta de lugnt under julen. Å tack än en gång tjejer.
    Skönt att höra att bebisen mådde bra och att du fått hjälp! Ta det nu riktigt lugnt i jul, ligg på soffan och ät praliner och bli uppassad så att infektionen läker ut fint. Kram