• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Godmorgon alla mammor. 
    Dan före doppare dan. E det nån mer som har en massa kvar att fixa? För det har jag. Lite julklappar och laga en massa mat. Är så himla glad att det blev som jag önskade och att illamåendet var borta till jul. Nu ska det frossas i sill å sinka och annat gott. Vågen stod på -0,5 i morse. Trodde jag ökat för det känns så men icke. +2 kg och går in i vecka 16 idag. Och jag som knappt rör på mig. Men snart smäller det nog. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • lycka 4

Åhhhh va glad jag e !!! Jag har ju som vanligt i mina  grav inte kunnat dricka kaffe  å hag som ääälskar kaffe ! Igår köpte jag hem latte macciatho till våran maskin å i morse provade jag att göra en kopp å åååå va gott det va =) Jag som inte dricker latte i vanliga fall då jag vill ha mitt kaffe svart men detta smakade lite kaffe å det fick mig på strålande humör haha vilka värdsliga beskymmer man har =)

Tyckte mig även känna bebben i går kväll , en snärt bakom naveln ( lite längre ner )

• IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2011-12-23 08:53:24 följande:
    Jag börjar tro att jag är osynlig b
    ?
  • IdaElinLivia040611
    lycka 4 skrev 2011-12-23 09:11:20 följande:
    Åhhhh va glad jag e !!! Jag har ju som vanligt i mina  grav inte kunnat dricka kaffe  å hag som ääälskar kaffe ! Igår köpte jag hem latte macciatho till våran maskin å i morse provade jag att göra en kopp å åååå va gott det va =) Jag som inte dricker latte i vanliga fall då jag vill ha mitt kaffe svart men detta smakade lite kaffe å det fick mig på strålande humör haha vilka värdsliga beskymmer man har =)

Tyckte mig även känna bebben i går kväll , en snärt bakom naveln ( lite längre ner )
    Härligt, jag kan dricka kaffe denna gång och det e riktig lycka. Vad har ni för maskin? Det e en sån där man köper typ "puckar" till som bli en kopp kaffe. Vill ha en sån men vill köpa nån bra:)
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2011-12-22 15:58:00 följande:
    Jag tror jag skiter i allt nu och bara lägger mig och gråter. En trotsig 4-åring med ett humör som heter duga. Jag har ont i huvudet och fogarna så jag gråter av det. Idag skulle jag ha städat och fixat men jag ORKAR INTE!!!
    Hoppas att du har fått vila lite nu och känner dig bättre. strunta i städningen, ta bara det som syns. Gör det som du tycker är roligt och viktigt idag! Det blir jul i vilket fall som helst! Kram
  • Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2011-12-23 01:49:50 följande:
    Fy va arg jag är nu.. Mkt riktigt kom ingen o löste av mig efter halva arbetspasset.. Så får stanna 12 Tim på jobbet utan mat dessutom och med huvudvärk, illamående .. Gaah! Känns lagom otryggt å gå till jobbet o inte veta om
    Någon löser av en eller inte..
    Men herre gud, så kan de ju inte göra! Skäll ut chefen idag!!!
  • Pinkflower880

Lillagrynet: Jag hade skällt ut min chef efter noter om jag var du... Dom ska fixa sånt!!! Annars får du se till att bli sjukskriven heltid...

• zenoble

jjohansson: vad skönt att allt var bra med bebisen ändå! hoppas infektionen ger med sig.

Idag är det fullt upp med att göra all mat, det är viktigt att allt blir bra! ;) Vill helst inte stå i köket tills sent ikväll så ska sätta fart nu..

• lycka 4

Idaelin ! Ja vi har en tassimo den är absolut helt ok och jag såg att den va billig nu på Elgiganten