• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Å jag måste bara dela med mig av min glädje! :). Hittills har jag mest bara känt sprattel från min lilla bebis som dessutom varit ganska lätt att förväxla med bubbel i magen ibland. Men nu precis så kände jag 4 upprepade sparkar från små fötter på vänster sida, helt underbart :). Det känns så otroligt konstigt och speciellt denna gången när barnet var så oplanerat. Nu fattar man verkligen att man har ett nytt litet liv där inne som växer och frodas, börjar bli så nyfiken på vad det är för nån :).

• Moa Li

Dancia! Underbart. Lag låg imorse och klämde och kände. Magen sticker upp nu så det syns, stenhård på morgonen. Mannen fick känna och inser att bebisen växer massor. Känt små buffar, men inget jag är 100 på.

Mad mysigt! Härlig julklapp!

• fyrklöver81

Jjohansson, har tänkt på dig, skönt att bebis mår bra och krya på dig och njut och ta det lugnt över jul.

Ngn som har koll på detta: jag har hb på 120, ferretin ligger ok och järn på endast 5 vilket är alldeles för lite.
    Borde jag äta järntabletter då???

Min bm har julledigt...

=)

• MissFörstånd

Havsjungfrun - tack! Sambon tar städningen och jag har griljerat skinkan, men jag har så ont i fogarna. Hade aldrig såhär ont förut och då varnar ändå kraftigt överviktig.

Kände mig osynlig för jag behövde verkligen lite uppmuntran efter mitt förra inlägg men ingen svarade mig förutom havsjungfrun idag, vilket jag är glad för att hon gjorde.

• LillSnurr82

Missförstånd: jag har oxå åkt på världens foglossning denna grav. Fått tid hos sjukgymnasten i januari. Beställde även ett stödbälte i går från www.gulrehab.se tror jag det hette. Kom redan i dag och Gud så skönt att ha det på sig..

• MissFörstånd

Lillsnurr - hmm kanske kan vara värt att testa. Har tens apparat nu och det hjälper när jag har den på mig men så fort jag tar av den är Smärtan tillbaka. Ska också till sjukgymnasten i januari. Hur länge och hur mkt ska man stå ut med innan man själv tycker att man har rätt att vara hemma?!

• IdaElinLivia040611

Har inte kännt några buffar på länge nu...men lyssnade precis på mini och han far runt som tusan....Hjärta.

Missförstånd: Prova allt som går tens, sjukgymnast, akupunktur, stödbälte mm, då e det lättare att bli sjukskriven sen. Självklart ska man inte jobba om man inte klarar av det. Dom brukar börja med 50% och se om det blir bättre, och sen vidare upp till 100%. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Pojke 120614
  • LillSnurr82

Ingen aning missförstånd, är ju själv redan mammaledig. Men hade ju vart skönt att ändå bli sjukskriven så man kan spara lite föräldrardagar :) får se vad sjukgymnasten säger.
    Www.gulare.com hette sidan förresten. Bältet kostar 206:- plus frakt 65:-

• Havsjungfrun
    fyrklöver81 skrev 2011-12-23 11:48:33 följande:
    Jjohansson, har tänkt på dig, skönt att bebis mår bra och krya på dig och njut och ta det lugnt över jul.

Ngn som har koll på detta: jag har hb på 120, ferretin ligger ok och järn på endast 5 vilket är alldeles för lite.
    Borde jag äta järntabletter då???

Min bm har julledigt...

=)

Hur menar du? Ferretin är ju järndepåerna, så vad menar du med järn? Är hb och ferretin ok så borde du inte behöva de. Antar att du redan äter vitaminer för gravida, de innehåller ju också lite järn.
  • Havsjungfrun

Tror minsann att jag precis kände de första fosterrörelserna :) Har väntat så! Är v. 16+4 idag.