• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bellalella

Kan tillägga att den inte är helt borta, det var lite drastigt sagt men den är mycket mindre!

• Havsjungfrun
    Dancia skrev 2011-12-30 11:06:48 följande:
    Det blev en tur in på gynakuten sent igår kväll iaf då sammandragningarna.fortsatte och till slut hade jag ont helatiden och kunde inte gå upprätt. Fick även en liten rosa flytning. Blev ju självklarr jätterädd för att jag börjat öppna mig och att jag kunde förlora lilla hoppsan. Väl inne på gynakuten blev jag omhändertagen av en jättesnäll undersköterska som tog lite prover och gav mig en säng att ligga på tills läkaren kunde komma.

När läkaren kom blev jag jättenervös och började nästan gråta. Jag fick sätta mig i gynstolen nästan direkt så vi kunde se läget. Han mätte tappen med VUL som var lång och opåverkad. Samtidigt visade han barnets huvud, men mycket mer kunde man inte se. Så han gjorde UL på magen också så vi kunde se hela bebisen och hjärtat slå och gud vilken lättnad! Man kunde se allt så tydligt och jag kunde nog till och med urskilja att bebisens näsa är väldigt lik min dotters, en liten uppåtnäsa :). Enligt mätningarna ska jag nu vara i v.15+2 istället för 14+5 som jag trodde, men jag väntar med att ändra mina beräkningar till efter RUL.

Tyvärr kunde han inte göra något åt sammandragningarna så jag fick ta fler panodil och försöka sova med värmekudde hemma. Lyckades somna vid 4-tiden inatt och efter det har det blivit lite bättre. Har fortfarande sammandragningar ibland men inte var 3:e minut som igår så det är på bättringsvägen. Nu kan jag iaf slappna av :).
    Skönt att allt såg bra ut med bebisen i alla fall! Hoppas att dina sammandragningar ger med sig nu när du vilar ordentligt.
    Sweet life skrev 2011-12-30 10:47:57 följande:
    Ja, vi pratade hela natten i stort sett. Han är rädd för vad omgivningen ska säga. Han är ju inte ens skild på pappret ännu och han är livrädd för hur samarbetet med yngstas mamma ska bli då hon kommer bli helt galen. Han vill egentligen inte ha fler barn men anser att inget barn ska behöva växa upp utan sin pappa. Så han kommer ställa upp och har lovat att prata med mig istället nästa gång han får panik!

Hans dotter vet nu att vi är ett par. Att hon ska få ett syskon ska vi berätta efter RUL om det går bra... Så nu har jag flyttat in i sovrummet på heltid och vi kan ligga och kramas i soffan...

I natt efter att vi pratat klart la han handen på magen och sa skämtsamt "men sötnos, har du ätit för mycket på Mc Donalds?"
    Håller tummarna för er!!!

Själv kan jag inte påstå att jag ser fram emot förlossningen utan att den mest är något som man måste igenom. Första förlossningen var jobbig, sonen kom en månad förtidigt så kroppen var väl inte redo. Tog lång tid för mig att öpppna mig och jag hade fruktansvärt ont. Efter att jag tillslut fick EDA öppnade jag mig men var helt slut och de fick hjälpa honom ut med sugklocka då han började bli medtagen. Efteråt gick allt bra och han mådde bra. Med dottern var det en helt normal förlossning men jag kan ändå int säga att jag ser fram emot den...   

• JennieJ

ENBART 17 dagar kvar till RUL *ironisk* hur ska jag få dagarna rulla på? Längtar mig blå i ansiktet efter första riktiga spark och knuff från lilla ? Börjar bli galen av längtan å väntan. Visst vet att jag är gravid 24 timmar om dygnet men min graviditet lever oxå i min hjärna 24 timmar om dygnet. Tänker hela tiden på detta liv i magen, dok blir tankarna gärna mindre trevliga på natten då jag drömmer massa mardrömmar. Nä nu skulle jag gärna ha en klocka så man kan vrida tiden framåt så man får sparkar som gör att man tappar andan och tills man ligger på bädden och ser sitt lilla hjärta på skärmen och förhoppningsvis får veta allt är bra å vilket kön sen runt vecka 25-30 när de är ul igen hoppas jag på positivt besked då oxå! Så lilla tiden man lever i kan du rulla på snabbare?!?

• Dancia

Tack allihopa :).

jjohansson: förstår att du är otålig, det är jag också :). Vill göra RUL och sen komma till v.20 nånting så jag kan beställa vagn och känna sparkar riktigt tydligt :).

Här är en till som längtar efter förlossningen också :). Har dock en del önskemål som måste komma med i förlossningsrevet så jag har så bra förutsättningar som möjligt till en bra förlossning :).

• Sweet life
    Dancia skrev 2011-12-30 11:56:25 följande:
    Tack allihopa :).

jjohansson: förstår att du är otålig, det är jag också :). Vill göra RUL och sen komma till v.20 nånting så jag kan beställa vagn och känna sparkar riktigt tydligt :).

Här är en till som längtar efter förlossningen också :). Har dock en del önskemål som måste komma med i förlossningsrevet så jag har så bra förutsättningar som möjligt till en bra förlossning :).
    Vi ska iväg och kolla på ny bil idag... Precis när jag flyttade in bytte han ner sig från en stor kombi till en liten småbil och nu fattar ju vem som helst att vi inte kan få in två bilbarnstolar, en tonåring och två vuxna i en Toyota Auris...

Jag önskar att min mage ska börja synas på riktigt och inte bara när jag ligger ner i sängen. En fråga till er rutinerade, kan man ha sammandragningar utan att känna av dem?

Jag har verkligen min förlossning framför mig. Jag vet hur jag vill ha det, så gott det går för att aldrig ha gjort det här förut. Men jag är livrädd egentligen, men jag ska klara av det!!
  • RocketQueen

Bellalella: Jag tror du kan vara lugn, kg tycker att min mage är olika stor från dag till dag. Molvärken är nog bara "träningsvärk" från livmodern, det är ju trots allt en stor muskel som har rätt mycket jobb framför sig. Välkommen förresten

Idag upptäckte jag min första konstiga graviditetsgrej. Tydligen så tycker min nya kropp att purjolök luktar helt otroligt gott! Haha gick runt i affären med en purjo under näsan!

• lycka 4

Tjingeling !!! Idag va vi på Ul =) Shit även fast det är fjärde barnet så glömmer man bort hur jävla häftigt det är =)

Jag fick bf 4 juli i stället för 6 juli vilket aldrig har hänt har alltid fått hoppa tillbaka. Den 14/2 ska vi tillbaka på ul. Här går dom efter måtten som är tagna i vacka 13 och i vecka 20 kollar man bara så att allt är som det ska med tillväxten .

Har kännt ett par tiktiga buffar nu ! =)

• Havsjungfrun
    lycka 4 skrev 2011-12-30 13:16:33 följande:
    Tjingeling !!! Idag va vi på Ul =) Shit även fast det är fjärde barnet så glömmer man bort hur jävla häftigt det är =)

Jag fick bf 4 juli i stället för 6 juli vilket aldrig har hänt har alltid fått hoppa tillbaka. Den 14/2 ska vi tillbaka på ul. Här går dom efter måtten som är tagna i vacka 13 och i vecka 20 kollar man bara så att allt är som det ska med tillväxten .

Har kännt ett par tiktiga buffar nu ! =)
    Mysigt! Längtar också till RUL på torsdag och att få se bebisen.
  • ja88

Känns som ni kommit så långt som gör ultraljud och lyssnar på hjärtljud, men jag är på v 15+0 iaf så vecka 16 då :) Det innebär ju iofs att det är typ 25 veckor kvar och det kändes läänge... (och jag har ju sett lilla räkan på KUB ultraljud för ett par veckor sen åtminstone!)