• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen
    Josenoah skrev 2011-12-30 16:05:14 följande:
    Åhh va och lyssna på hjärtljuden idag
    Åh vad häftigt! Min barnmorska brukar inte göra det förrän v.20 och mitt nästa besök där kommer jag vara i 19+3 så jag räknar med att jag får göra det då. Och på onsdag har vi RUL! Och jag längtar så mycket att jag tror jag går sönder! Jag har varit ganska cool men nu när jag inser hur snart det är så vet jag inte vart jag ska ta vägen av längtan.
  • Bellalella
    RocketQueen skrev 2011-12-30 12:46:45 följande:
    Bellalella: Jag tror du kan vara lugn, kg tycker att min mage är olika stor från dag till dag. Molvärken är nog bara "träningsvärk" från livmodern, det är ju trots allt en stor muskel som har rätt mycket jobb framför sig. Välkommen förresten

Idag upptäckte jag min första konstiga graviditetsgrej. Tydligen så tycker min nya kropp att purjolök luktar helt otroligt gott! Haha gick runt i affären med en purjo under näsan!
    Tack!

Ja, jag kanske ska sluta oroa mig =) Men det verkar som det magonda kommer ju mer jag äter(äter inte mycket men ändå)  
  • Aikotakara

Jag har också haft lite ont i magen till och från. Molvärk och stickningar. Det brukar komma om jag går mycket eller gör ansträngande saker. Inte alls skönt :(

• MissFörstånd

Lycka 4 - härligt med UL! Måste bara fråga om du verkligen menar JULI?!

Idag har vi varit iväg på lite shopping. Efter 2,5 h började jag gråta och vi fick åka hem. Fogarna gjorde så förj*vla ont så jag knappt kom ut i bilen.

• OHs mamma

En liten fråga som gärna vill ha ett snabbt svar Flört

Får man äta rosa kött när man är gravid?
    Ska göra oxfilé nu ikväll och vill ju gärna ha det medium-rosa....är det okej? Kommer inte ihåg vad som sagts.

• Josenoah

Dumma iphone halva inlägget kom med bara :(

Nej man ska helst undvika rött kött :( vi ska äta oxfilé i morgon och jag älskar när det är lite rött men icke :(

• Pinkflower880

Känner både av magen och fogarna. Gick kvällspromenad innan, mindre behagligt. Blir ett sjukt tryck nedåt mot bäckenet. :( Har även gjort lite för mycket idag och har spänningar i magen. Att man aldrig lär sig... :/

• RocketQueen
    OHs mamma skrev 2011-12-30 19:03:35 följande:
    En liten fråga som gärna vill ha ett snabbt svar Flört

Får man äta rosa kött när man är gravid?
    Ska göra oxfilé nu ikväll och vill ju gärna ha det medium-rosa....är det okej? Kommer inte ihåg vad som sagts.
    Nötkött kan man äta rosa, det är fläsk och fågel man ska vara noga med att genomsteka. Så här står det på livsmedelsverket:
    Ät inte rått kött. Genomstek köttfärs, fågel, lamm, gris och vilt.

Så lite rosa oxfilé ska inte vara någon fara
  • Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2011-12-30 17:06:27 följande:
    Åh vad häftigt! Min barnmorska brukar inte göra det förrän v.20 och mitt nästa besök där kommer jag vara i 19+3 så jag räknar med att jag får göra det då. Och på onsdag har vi RUL! Och jag längtar så mycket att jag tror jag går sönder! Jag har varit ganska cool men nu när jag inser hur snart det är så vet jag inte vart jag ska ta vägen av längtan.
    Min bm sa att rekomendationerna från Strålskyddsinsitutet är att man lyssnar på hjärtljuden från v. 24. Vi fick dock lyssna eftersom vi var oroliga p.g.a. problem med blödningar i början av graviditeten men hon fick notera i journalen att vi var upplysta om att det inte var rutin.