• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880

Busbus och sweetlife: även om det inte är det lättaste så borde ni kasta ur era män så fort det bara går. Om inte annat så för att visa att ni klarar er själva utan deras velande. Sluta vara "offer" som dom kan behandla som dom känner för. Kasta ut dem, skapa en egen fast punkt och vill ni fortfarande ha dem så låt dem KÄMPA för att få vara en del av ert liv. Visa att ni inte går med på allt tjafs... Låt dem ringa, låt dem skicka blommor och framför allt låt dem böna och be!!!

• Uddabus

Ja om jag hade klarat vårt hus själv så hade jag gjort det för ett tag sen...

Men samtidigt älskar jag honom o han är i en depression...

Vi får se vad som händer nu under ett par veckor o satsar han inte helhjärtat som han lovat så orkar inte jag med sånt här mer... Har natt vic jan ut så får vi se sen...

• Pinkflower880

Ni som hat barn sen innan, upplever ni också att efterföljande graviditeten inte är lika stora? Alltså när man väntar första barnet är man (oftast) superkära och sådär gulliga, två ska liksom bli tre. Nu när vi väntar barn nummer två är det mer "jaha, en till, hur ska vi orka, hinna osv." Förstår ju att första barnet är speciellt, men saknar ändå den känslan lite, den där spänningen liksom. Nu skyndar man mest genom vardagen med en bebis på höften och en i magen... Att bli fyra verkar inte vara lika speciellt som tre. :/ Saknar det lite...

• LillSnurr82

Pinkflower: vet precis vad du menar.

• zenoble
    Pinkflower880 skrev 2011-12-29 19:18:15 följande:
    Ni som hat barn sen innan, upplever ni också att efterföljande graviditeten inte är lika stora? Alltså när man väntar första barnet är man (oftast) superkära och sådär gulliga, två ska liksom bli tre. Nu när vi väntar barn nummer två är det mer "jaha, en till, hur ska vi orka, hinna osv." Förstår ju att första barnet är speciellt, men saknar ändå den känslan lite, den där spänningen liksom. Nu skyndar man mest genom vardagen med en bebis på höften och en i magen... Att bli fyra verkar inte vara lika speciellt som tre. :/ Saknar det lite...
    Känner också igen de där.. Inte det där "pirret" på samma sätt. Fast ändå superkul såklart! Jag tror jag känner mycket så får folk i ens omgivning reagerar ibland som åh hur ska ni orka med två små osv. Inte så kul att höra det faktiskt. Jag menar man vet ju ändå vad man ger sig in på så kan inte alla andra bara vara glada för ens skull? Glad
  • Uddabus

Så kommer folk säga om oss oxå.. Han har tre o jag två...

Men vet ni vad... Det skiter jag i... Älskar jag redan så många barn kommer jag älska detta barnet med... Mitt hjärta är stort...

• Tesssi
    zenoble skrev 2011-12-29 18:47:57 följande:
    Tesssi: Grattis vad skönt att allt var bra! Nej man borde inte oroa sig men det blir liksom omedvetet. Tror jag har moderkakan i framvägg med men det återstår att se den 11. :)  Så det var en pojke? Glad Står i valet och kvalet om man ska ta reda på det men lutar åt att inte göra det! :) 
    Jo, det är klart. Jag oroar mig också omedvetet. Så det kändes extra skönt att se vår Mini-gosse idag. Hjärta
    Min man ville ta reda på könet och för mig spelar det ingen roll om jag fått veta eller inte.

Men det känns helt fantastiskt att veta vår son ligger i min mage och att han mår bra! Det kommer jag leva gott på ett bra tag!

Nästa gång vi ska till BM är den 13 februari så det är en bit kvar innan vi får höra honom igen.

Nu är det dags att kika på barnvagn. Det är verkligen en djungel! Men jag har iaf insett att jag vill ha svirvel-hjul fram. Alltid något.
  • zenoble
    Uddabus skrev 2011-12-29 20:29:17 följande:
    Så kommer folk säga om oss oxå.. Han har tre o jag två...

Men vet ni vad... Det skiter jag i... Älskar jag redan så många barn kommer jag älska detta barnet med... Mitt hjärta är stort...
    Det är bra! man ska skita i vad alla andra tycker helt enkelt. Glad 
  • Pinkflower880

Skönt att inte vara ensam med mina funderingar då... :) Jo, omgivningen tycker en hel del eftersom det bara blir dryga 13 månader mellan barnen. Men jag är glad ändå! :) Hade nog bara ibland velat ha kändes där känslan ändå... Min sambo suckar liksom mest över att vi måste köpa en syskonvagn, jag tycker det ska bli kul. Men ibland känns det som att jag är den enda som tycker det! Min sambo säger själv att han är jätteglad över ett barn till men att det inte är lika speciellt som första gången...

• Uddabus

Men nu är ni inne i småbarnsåldern o det kan göra en lite trött...

Men när väl bebisen är där kan man inte sluta titta, lukta o känna på den... O sen när den börjar le osv mmm