• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tesssi
    zenoble skrev 2011-12-29 14:46:22 följande:
    Jag har inte heller känt några tydliga rörelser än bara sånt jag "antar" är bebis. Blir också lite orolig nu när jag läser alla här som känt så tydligt. Är i v.18 och kände de tidigare förra gången minns jag.
    Men vad kul för er som har en livlig liten en Glad

Jag har också varit orolig för att jag inte känt några rörelser, eftersom alla här verkar känna de så tidigt. Men jag hade en livlig liten gosse magen vid dagens RUL.
    Dessutom har jag moderkakan i framvägg, dvs lite extra vaddering som gör att rörelserna inte känns så tydligt.

Så jag får nog gott vänta på rörelser och sparkar. (går in i v. 18 i morgon (v.17+0))

Jag tror inte att du behöver vara orolig! Kram
  • JennieJ

Sweet life sikken tur att man har sitt angelsound brukar lyssna då och då och utan den hade man gått å varit lite nervös att inte allt står rätt till. Kan ibland känna "något" i magen å dom gånger de inte kommer ett gasutsläpp så var de nog bebisen men dok vet man inte säkert. Åh vad jag kommer välkomna dom riktiga puffarna och sparkarna

• stjärnfrukt

Hej tjejer, jag har rul den 12/1, längtar som en tok dit, vet dock inte vilken vecka jag är i då, kan inte räkna, har såå ont u huvudet plus att jag nog fått bihåleinflammation. Men det är såååå skönt att inte vara sängliggandes längre, utan orka stå och laga ordentligt med mat och leka med dottern och ta längre promenader med vovven, och dessutom träffa vänner sen när sambon kommer hem :D Har varit och snosat på en 3veckors bebis igår, och imorgon ska vi träffa en annan bebis som är 6 veckor MYSIGT! 

Vi har för övrigt bestämt oss för den nya cityselect :D Provkörde våra vänners igår, perfekt! Dyr men skit samma, kanske det finns på blocket om några månader, man vet ju aldrig!

och jjohansson, vi har exakt samma planer som ni, och det känns verkligen skönt! Vi ska äta plankstek här hemma och chokladfondue till efterrätt, MUMS! Frågan är bara vad man ska dricka för gott till, förslag någon?  

Nu ska jag laga spaghetti & köttfärsås + tzatsiki så maten står på bordet när älskling kommer hem, sen åker vi 3 och handlar!

Vill tipsa er om Lekmer.se jättebra sida med bra rea nu till den lilla bebben! 

• Sweet life

Vihoooooo! CSN har precis bestämt sig för att jag ska få studiemedel retroaktivt vilket ger mig 7000kr som jag kan köpa barnvagn och babyskydd för!!! Nu ska här provköras och donas!! Oj, gladare kan man inte bli!!

• AAEV

Jag har rul 6 februari och kommer då vara i v19+nånting. 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • sophieand

Jag har rul 2/1 dvs nu på måndag... Å tiden verkligen står still!!! Kommer vara i v. 18 + 2. Tror jag blir tillbaka flyttad en bit dock..^^

• RocketQueen

Lina007: Haha då är det lite extra spännande för er om det är så många bud på när bebis kommer Jag undrade mest eftersom du var i junitråden men det är klart du ska vara här då

• Uddabus

Om han nu vill ha ett liv med mig men inte med ett barn till... Borde han inte gått då?

• Sweet life
    Uddabus skrev 2011-12-29 15:33:40 följande:
    Om han nu vill ha ett liv med mig men inte med ett barn till... Borde han inte gått då?
    Jo, och det är precis det mina sambo precis gjorde.. eller nej, han slängde ut mig... Så nu sitter jag här hemma hos mamma (dem är i thailand) och gråter helt ohämmat helt plötsligt.. Allt kom via ett sms. Jag är inte välkommen hem innan 2 januari och då på dagtid för att packa mina saker och sen ska jag vara borta innan han kommer hem från jobbet med barnen på kvällen....

Hur fan kan livet bara vända på två dagar?