• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Åh jag ser fram emot förlossningen som tusan, vill att det ska vara nu!! så spännande :)

• zenoble
    Uddabus skrev 2011-12-29 20:54:33 följande:
    Nä fy... Aj aj aj...
    har glömt smärtan nästan... Men man lär väl bli påmind! hihi
  • LillSnurr82

Jag ser oxå fram i mot förlossningen jätte mycket. Så underbar upplevelse tyckte jag.. Ser mer fram i mot den än att vara gravid..tycker egentligen inte om att vara gravid..men just förlossningen älskade jag :) knäpp, ? Ja kanske men varför vara normal? Haha

• Uddabus

Ja knäpp... Fy för... Med första 26,5 timme krysta i 2-2,5 timmar... Bara för att det gjorde ont drog jag tillbaka ungen tills bm skrämde mig med att han kanske bajsat i magen... Tjoho ut på tre kryst värkar...

Andra barnet lugnt med ca 12 timmar.. Ute på en kvart.., aj aj aj bm fick inte ens sy mig... Det var färdig rotat i min muffla då...

• zenoble
    LillSnurr82 skrev 2011-12-29 21:12:41 följande:
    Jag ser oxå fram i mot förlossningen jätte mycket. Så underbar upplevelse tyckte jag.. Ser mer fram i mot den än att vara gravid..tycker egentligen inte om att vara gravid..men just förlossningen älskade jag :) knäpp, ? Ja kanske men varför vara normal? Haha
    haha jag med ! är nog också lite knäpp. Ska bli så spännande att se hur den startar denna gången och allt. Sen är det ju helt fantastiskt när den lill* är ute :)
  • LillSnurr82

Hade en lååång förlossning jag med. Förvärkarna börja kl 3-4 på natten, åkte in vid 12.. Öppen 6 cm men hinnblåsan ville aldrig spricka.. Fick krystvärkar INNAN vattnet gått. Var på förlossningen 11 timmar. Sluta med att dotterns hjärtljud sjönk och hon fick tas ut med sugklocka. Då var hon helt blå, hade bajsat i min mage hade navelsträngen lindad runt sig och sa inte ett ljud. Två läkare, 4 barnmorskor och en läkarstudent var i rummet när dottern kom. Dom sprang i väg med henne och jag fick inte veta om hon levde om hon var en hon eller han och inte träffa henne på 2 timmar. Fick sys 1 stygn på 2 ställen, lite för en så lång förlossning. Dottern kom kl 23 på kvällen.

Men ändå var det den största och bästa upplevelse jag vart med om! Längtar tills jag är där igen. Denna gång önskar jag bara att jag får mitt barn på mitt bröst när det är förlöst och att det inte dröjer 2 timmar innan jag får hålla i henne/honom.

• Pinkflower880

Ser också fram emot förlossningen. Första gick för fort för att jag skulle hinna med. Alla sa hela tiden att man skulle gå i minst ett dygn. Så när det bara tog tre timmar vart jag chockad och det tog faktiskt en bra tid att komma över det. Kändes som jag missat nåt. Helt knäppt, jag vet. :)

Nu kan jag glädjas åt att det gick fort och bra. Fick två "skönhetsstygn" bara, och inga problem alls efter.

Dom säger att det oftast går snabbare andra gången, så den här gången ska jag vara med ordentligt!!! :)

Sådär ja
  • lycka 4

Dancia bra att du fick atibiotika mot gbs en , jag hade inga bakterier sist men ska lämna ett nytt då jag också fått mycke sd. Kände en riktig buff nu alldeles nyss så underbart

• ja88
    Pinkflower880 skrev 2011-12-29 19:18:15 följande:
    Ni som hat barn sen innan, upplever ni också att efterföljande graviditeten inte är lika stora? Alltså när man väntar första barnet är man (oftast) superkära och sådär gulliga, två ska liksom bli tre. Nu när vi väntar barn nummer två är det mer "jaha, en till, hur ska vi orka, hinna osv." Förstår ju att första barnet är speciellt, men saknar ändå den känslan lite, den där spänningen liksom. Nu skyndar man mest genom vardagen med en bebis på höften och en i magen... Att bli fyra verkar inte vara lika speciellt som tre. :/ Saknar det lite...
    Jo så är det ju lite. Men jag tycker det är lite skönt! Såå kul är det inte med graviditet, skönt att se på det lite mer som en transportsträcka än något jättestort och nytt som det var sist. Själva barnet kommer ju inte bli mindre speciellt för det! Hjärta