• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880
    ja88 skrev 2011-12-29 22:05:57 följande:
    Jo så är det ju lite. Men jag tycker det är lite skönt! Såå kul är det inte med graviditet, skönt att se på det lite mer som en transportsträcka än något jättestort och nytt som det var sist. Själva barnet kommer ju inte bli mindre speciellt för det! Hjärta
    Nä, absolut inte. Tycker nog mest synd om mig själv. Hittar inte känslan, och det är lite jobbigt. Är nästan rädd att glömma bort plutten i magen tills det är dags för förlossing. Men självklart kommer bebis nr två att vara lika speciell på sitt sätt somm bebis nummer ett... :)
    Sådär ja
  • AAEV

usch jag längtar inte heller efter förlossningen. Har haft två jättelånga (30h - slutade i snitt, andra tog 60 timmar vaginal)
    Egentligen skulle jag helst av allt få planerat snitt men tror inte det är möjligt... 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • JennieJ

En till som längtar till förlossningen har två snabba bakom mig. Första tog de 20 min på förlossningen innan hon var ute och andra med pojken ca 3 tim på förlossningen och båda sys några styng och lustgas ska bli intressant att se hur de blir denna gång men om jag hinner vill jag gärna ha ryggbedövning

• LillSnurr82

Jag vill helst av allt inte ha nån bedövning alls, sist använde jag bara lustgas.. Inget annat kommer jag ta!

• Tre Flickor

Jag längtar efter förlossningen jag också.

Första var en hemsk historia som höll på drygt ett dygn och avslutades med sugklocka och akut operation då jag förlorade 2½ liter blod.

Andra var rena drömförlossningen. Kände första värkarna kring midnatt och mindre än 4 timmar senare är hon född. Det blev 1 timme och 8 minuter på förlossningen.

Jag tror nog att jag får åka in tidigare den här gången. Vi har ungefär 40-45 minuters resa till fastlandet och sjukhuset. Vill helst slippa åka ambulans haha Glad      

• Elvis Mamma

Jag längtar oxå till förlossningen! En sån otroligt häftigt å stark upplevelse! Hade en bra förlossningen med sonen, 10 timmar från det att vi först kom in till han är född men då var de dock många lugna timmar då vi kunde gå ifrån en stund å gå på stan å så. Tog bara lustgas, krystade i 45 min, dom fick dock lov att klippa för att han skulle kunna komma ut så jag blev sydd 4 stygn men inget jag lidit av alls. Ska verkligen bli häftigt att uppleva ännu en förlossning

• Sweet life

Ångesten när man kliver upp på vågen och inser att det faktiskt är -5 sen inskrivningen... Jag skyller på min situation hemma och att jag mår konstant illa...

• LillaGrynet

Sweet life: Va händer nu? Fick du någon förklaring på hans konstiga mail?! Fy vilken dålig stil utav honom.. Ego tänk kan jag tycka.. Han vet väl vad som kan hända när man har sex? Måste ju vara vuxen nog o ta sitt ansvar! Det var ju inte bra att du går ner i vikt.. Hoppas det vänder! Jag skulle dock va glad om jag inte ökade som jag gör.. Haha! Har lite och ta på innan om man säger så.. Men banta är ju inte att tänka på nu..

• Uddabus

Du är inte ensam sweet life...

Har nog oxå gått ner eller stått still sen inskrivningen...

Du får gärna skriva till min inkorg o prata... Kanske till o med ringa mig när det är för jobbigt...