• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    LillaGrynet skrev 2011-12-30 10:39:36 följande:
    Sweet life: Va händer nu? Fick du någon förklaring på hans konstiga mail?! Fy vilken dålig stil utav honom.. Ego tänk kan jag tycka.. Han vet väl vad som kan hända när man har sex? Måste ju vara vuxen nog o ta sitt ansvar! Det var ju inte bra att du går ner i vikt.. Hoppas det vänder! Jag skulle dock va glad om jag inte ökade som jag gör.. Haha! Har lite och ta på innan om man säger så.. Men banta är ju inte att tänka på nu..
    Ja, vi pratade hela natten i stort sett. Han är rädd för vad omgivningen ska säga. Han är ju inte ens skild på pappret ännu och han är livrädd för hur samarbetet med yngstas mamma ska bli då hon kommer bli helt galen. Han vill egentligen inte ha fler barn men anser att inget barn ska behöva växa upp utan sin pappa. Så han kommer ställa upp och har lovat att prata med mig istället nästa gång han får panik!

Hans dotter vet nu att vi är ett par. Att hon ska få ett syskon ska vi berätta efter RUL om det går bra... Så nu har jag flyttat in i sovrummet på heltid och vi kan ligga och kramas i soffan...

I natt efter att vi pratat klart la han handen på magen och sa skämtsamt "men sötnos, har du ätit för mycket på Mc Donalds?"
  • Dancia

Det blev en tur in på gynakuten sent igår kväll iaf då sammandragningarna.fortsatte och till slut hade jag ont helatiden och kunde inte gå upprätt. Fick även en liten rosa flytning. Blev ju självklarr jätterädd för att jag börjat öppna mig och att jag kunde förlora lilla hoppsan. Väl inne på gynakuten blev jag omhändertagen av en jättesnäll undersköterska som tog lite prover och gav mig en säng att ligga på tills läkaren kunde komma.

När läkaren kom blev jag jättenervös och började nästan gråta. Jag fick sätta mig i gynstolen nästan direkt så vi kunde se läget. Han mätte tappen med VUL som var lång och opåverkad. Samtidigt visade han barnets huvud, men mycket mer kunde man inte se. Så han gjorde UL på magen också så vi kunde se hela bebisen och hjärtat slå och gud vilken lättnad! Man kunde se allt så tydligt och jag kunde nog till och med urskilja att bebisens näsa är väldigt lik min dotters, en liten uppåtnäsa :). Enligt mätningarna ska jag nu vara i v.15+2 istället för 14+5 som jag trodde, men jag väntar med att ändra mina beräkningar till efter RUL.

Tyvärr kunde han inte göra något åt sammandragningarna så jag fick ta fler panodil och försöka sova med värmekudde hemma. Lyckades somna vid 4-tiden inatt och efter det har det blivit lite bättre. Har fortfarande sammandragningar ibland men inte var 3:e minut som igår så det är på bättringsvägen. Nu kan jag iaf slappna av :).

• Dancia
    Sweet life skrev 2011-12-30 10:25:45 följande:
    Ångesten när man kliver upp på vågen och inser att det faktiskt är -5 sen inskrivningen... Jag skyller på min situation hemma och att jag mår konstant illa...

Vet hur det känns, har själv gått ner 6 kilo, men jag hoppas att man får en.chans.att gå upp lite i vikt andra halvan av graviditeten sen :).

Vilken berg-och dalbana det varit för dig med sambon. Nu verkar det som att han har mjuknat lite och jag hoppas att det kommer bli riktigt bra mellan er :).
  • Tre Flickor

Dancia - Vilken tur att allt var bra med din lilla Hoppsan. Hoppas att antibiotikan gör sitt snart så att du slipper sammandragningarna. Fram till dess får du väl försöka vila och ta det så lugnt du bara kan. Sköt om dig!

• LillaGrynet

Sweet life: Va kul att han tagit sitt förnuft till fånga.. Det kommer ju att lösa sig även om det säkert blir kämpigt.. Bara ni stöttar varandra och vet vad ni vill!

• Nangijala

Ser också fram emot förlossningen! Hade en superbra förlossning med lillan, tog 7 timmar från första värken och använde bara lustgas! Den här gången vill jag filma mer så jag kan se i efterhand hur det var :)
    Inne i v 15 nu och fick igår helt klartecken från nya chefen att jag får börja jobba trots att tentan inte är klar likaså att vår uppsats är godkänd för opponering :) Så nu kan jag slappna av lite!
    Det är med SGI, kan den höjas lite för att jag har jobbat 5 månader innan BF eller kommer den vara som innan jag pluggade?

• JennieJ

Danica sikken lättnad att allt såg bra ut!! Hoppas sammandragningarna släpper snart och försök vila! Ta hand om dig

• Nangijala

Tesssi: Frågade du bara den som gjorde UL om den kunde se könet? Vill också veta könet på RUL :)

• Uddabus

Ja jag hoppas verkligen att det vänder för dig nu sweet life...

Bara min sambo som ska börja ta in allt eller så säljer vi huset i separerar..

Men han har ju börjat försöka iaf så vi får se

• Bellalella

Hej allihopa!
    Har varit en flitig besökare här men inte gjort ngt inlägg. jag har bf 15 juni!

Men har en liten fråga till er alla.. 
    Jag har fått en bebismage, men sen i förrgår och igår hade jag lite magvärk (pga att jag gjort mycket dessa två dagar men känner molvärk dagligen) och sedan när jag vaknade i morse så var magen borta...?

Någon som varit med om ngt liknande?  Jag tyckte mig känna små buffar förra veckan men sedan dess ingenting..
    Bör Jag vara orolig?