• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • conda

Har vart lite off på sistone men nu är jag på g igen. Trots att detta är min femte graviditet så har jag ännu inte känt några sparkar (v. 16+6) men de kommer nog så småningom. Magen växer ju i alla fall så det tar jag som ett tecken på att allt står rätt till där inne.

För första gången ska jag köpa en nyare barnvagn tror jag (om jag inte hittar någon bra på blocket) och det lutar mot tako rider. Är det någon som har erfarenhet av dessa vagnar? Främsta anledningen till att jag är inne på denna vagn är att den dels säljs till ett humanare pris, dels för att jag tycker den gröna är så snygg! Men jag tar tacksamt emot åsikter om vagnen och märket då jag inte alls har någon erfarenhet av detta sedan tidigare.

God fortsättning alla glada mammor!

• FiaA87

Jag har en kompis som har en tako och hon är super nöjd med den. Funkar bra både i stan och på landet! Super fin är den :) V.19 imorgon, har känt bebisen i två veckor nu, när den vänder sig känns det riktigt obehagligt! Men åh vilken underbar känsla att den ger sig tillkänna:) sambon har fortf inte känt ngt så för honom känns allt lite smått overkligt.. gott nytt år!!

• zenoble

Hoppas ni alla haft ett bra nyårsfirande! själv sov man vid 12 slaget tills alla raketer började avfyras utanför fönstret, höll på flera timmar. skulle upp och jobba i morse så det var inte alls kul :( sonen vaknade vid ett av några rejäla smällar så han blev rädd, lilla skrutten. Sambon kom hemvinglandes vid 5 tiden så har varit mer eller mindre sömnlös natt.

Bebis har sparkat på som bara den de senaste dagarna, såå mysigt! nu känner jag mig gravid på riktigt! härlig känsla. Går in i v.19 imorgon så då blir det en ny magbild :)

• zenoble

Jo tänkte på en sak till. sonen har fått en kusin som jag igår gick runt med lite, han kom fram till mig flera gånger och verkade ganska sotis, undrar hur det ska gå när lillen kommer. Känner redan nu att jag har som "dåligt" samvete över att han inte kommer få all vår uppmärksamhet och tid. Tänk om han blir jätte ledsen? Hur har det gått för er andra när syskonen kommit? Hoppas innerligt att han inte ska känna sig bortglömd. Han är 14 månader.

• Pinkflower880

Conda: min kompis har en tako jumper eller nåt sånt tror jag den heter. Hon är supernöjd! Har provkört den och skulle lätt välja en sån typ av vagn om jag skulle köpa en ny. Riktigt lätt och smidig att köra. Plus att den är snygg. Hon köpte paket med babyskydd också, så man kan fästa det på vagnen. Den funktionen har vi också, använt mycket.

• PIO

Zenoble- funderar oxå mycket på det där med svartsjuka. Vår son är 5 år o ja är livrädd att han ska känna sej bortglömd när nr 2 kommer. Han har ju varit själv så länge. Usch hur ska det bli. Självklart vill vi ge honom de här syskonet men den första tiden kommer nog bli lite konstig för honom.

• Dancia
    zenoble skrev 2012-01-01 14:53:06 följande:
    Jo tänkte på en sak till. sonen har fått en kusin som jag igår gick runt med lite, han kom fram till mig flera gånger och verkade ganska sotis, undrar hur det ska gå när lillen kommer. Känner redan nu att jag har som "dåligt" samvete över att han inte kommer få all vår uppmärksamhet och tid. Tänk om han blir jätte ledsen? Hur har det gått för er andra när syskonen kommit? Hoppas innerligt att han inte ska känna sig bortglömd. Han är 14 månader.

Min son var 17,5 månader när lillasyster kom och han verkade knappt märka av henne. Ingen svartsjuka alls :). Nu är de nästintill oskiljaktiga, de älskar att leka med varandra.
  • Havsjungfrun

Kul med nya som hittar hit, välkomna!
    Här är vi ganska så trötta idag men har fått ett par cm. snö så barnen har invigt skidor och pulkor för säsongen. Skönt att vara ute en stund men jag börjar att få ont i fogarna nu. Har kännt det någon vecka, nattens aktiviteter gjorde det dock sju resor värre. Ska jag behöva börja med mitt stödbälte redan tro. Längtar till torsdag då det är dags för RUL! Visst är det så att man inte ska ha kissat innan eller hur är det? 

• Anne Lisa

Tack allihopa! Jag känner mig verkligen välkommen i tråden!

Jag har precis börjat fundera på det här med vagn. Har funderat kring vilken modell som är bäst alltså kombi eller duo-vagn. Antar att det blir en kombi med hårdlift. Ni som har barn sedan tidigare, hur och vad ska man tänka på när man köper vagn? Någon som har erfarenhet av att köpa en begagnad t.ex. via blocket?

Polarlantis: Jag är i vecka 18 (17+4) och känner inte heller något när bebben rör på sig. Men som jag har förstått det är det så olika när man känner nåt. Pratade med mamma och hon kände inget förrän efter vecka 20 när hon väntade mig. Jag tror inte vi behöver oroa oss, men visst längtar man efter livstecken.

Ha det gott alla!