• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Gullgrodan

Har haft strålning i ryggen igår, idag har jag varit trött på jobbet, mkt flytningar.

• fröken01

Hoppar gärna in här!

Plussade på BIM+2 i onsdags och vi är så lyckliga! Har haft ett MF i vecka sju i våras så hoppas allt går bra denna gång.

Jag har inget illamående ännu men mycket molvärk och trötthet.

BF 12 juni 2012.

• Mamma MB
    tunrida skrev 2011-10-09 15:52:46 följande:

Maanbe:

Jag mår en del illa men spyr inte lika mycket nu som för en vecka sen, magen är svullen men annars är det lugnt då förutom ryggen =/  du är en dag före mei då jag är i v 5+0 idag.
    Hur har du mått?     

De enda symtom jag har är att brösten har växt ganska mycket men ömmar inte alls. Sen är jag hungrig nästan hela tiden och idag först kom dessa symtom med ryggen. Annars mår jag väldigt bra. Nästan oroväckande bra...
    Svullen mage har jag också i och för sig, ser nästan ut att vara mycket längre gången än vad jag verkligen är.

Har ni berättat för någon än? Vi kommer nog försöka vänta så länge som möjligt, iallafall till minst v.11-12. Men om min mage ska hålla på och växa som den gör eller vara svullen så kan det bli svårt...    
  • Mamma MB
    fröken01 skrev 2011-10-09 16:37:07 följande:
    Hoppar gärna in här!

Plussade på BIM+2 i onsdags och vi är så lyckliga! Har haft ett MF i vecka sju i våras så hoppas allt går bra denna gång.

Jag har inget illamående ännu men mycket molvärk och trötthet.

BF 12 juni 2012.

Grattis!! Håller tummarna för dig.

Själv är detta min första graviditet och oroas mycket av missfall.. Är inne på min 6:e v nu...  
  • fröken01

I min förra graviditet så blödde jag redan några dagar innan BIM och det höll i sig till  vecka sju då missfall konstaterades. Har inte haft något blod denna gång så jag har hopp (kanske för mycket) om att det ska gå bra denna gång.

• LillSnurr82

I dag haR jag typ bara orkat legat i soffan hela dagen. Var dock ute i morse med hund och barnvagn och tog en powewalk på 30 minuter. Diskat och bakat scones... Men fy, illamående, trött trött trött , huvudvärk och ont i svanken ... Min förra grav mådde jag hur bra som helst i, hoppas denna ska vara lika enkel. Är ju bara i v4 än.. Då minns jag bara tröttheten från förra grav.. Man är ju typ mer död än levande i början av grav pga tröttheten.. Tur att man är mamma ledig så man kan ligga i soffan o dega de dagar man känner för det :)

• Ntme

Skruttensmamma: den tröjan vi har är förstor för din pojk

• Pepita
    fröken01 skrev 2011-10-09 16:43:31 följande:
    I min förra graviditet så blödde jag redan några dagar innan BIM och det höll i sig till  vecka sju då missfall konstaterades. Har inte haft något blod denna gång så jag har hopp (kanske för mycket) om att det ska gå bra denna gång.
    Först och främst grattis Förstår precis hur du känner jag fick oxå mf i vecka 7 sist. Då började jag blöda 7 dagar efter BIM denna gång har jag inte blöt något hittills. På torsdag har denna graviditet gått lika långt som min förra när jag fick mf. Så det är lite nojjigt nu men men svårt att komma ifrån när man haft mf. Man får njuta av att man är gravid och försöka vifta bort hjärnspökena som kommer ibland
  • Elskling123

Jag har ändrat listan på andra tråden för oss, om ni inte gillar den får ni gärna ändra tillbaka den :)

• Pepita

Är det någon som beställt en babybox? som man ser en länk till här till höger. Känns lite tidigt att göra men jag blir ju så sugen. Men ska vänta tills efter v.12.

Svar på tråden Juni-barn