• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble
    Nilee skrev 2011-10-09 15:30:28 följande:
    Jaha ska du dit nu ? Spännande, semester ? Hoppas de går bättre, jobbigt och sitta på en flygplandstoalett. det tar väl ganksa lång tid att flyga dit också ? 
    Med handen på hjärtat så mår jag kalas bra, är lite trött nu efter jobbet så jag tänker lägga mig och vila en stund. Men annars helt okej. Hur mår du själv ?  
    Ja den 24, lite kort semester på en vecka bara. Det tar typ 12 timmar, men är en mellanlandning så det är rätt skönt. Härligt att du känner dig ok, jag är helt slut :P
  • zenoble

pepita: vad finns i en babybox? =)

När ska denna trötthet försvinna, det är nog bland det värsta, och illamåendet förstås. Enda gången på dagen jag känner  mig någorlunda pigg så är de på morgonen när jag precis gått upp. Känner ni också det?
    Har fortfarande lite ont i bäckenet ibland, jobbigt. Nu ska jag lägga mig på soffan det sist jag gör för idag ;)

• zenoble
    LillSnurr82 skrev 2011-10-09 16:52:29 följande:
    I dag haR jag typ bara orkat legat i soffan hela dagen. Var dock ute i morse med hund och barnvagn och tog en powewalk på 30 minuter. Diskat och bakat scones... Men fy, illamående, trött trött trött , huvudvärk och ont i svanken ... Min förra grav mådde jag hur bra som helst i, hoppas denna ska vara lika enkel. Är ju bara i v4 än.. Då minns jag bara tröttheten från förra grav.. Man är ju typ mer död än levande i början av grav pga tröttheten.. Tur att man är mamma ledig så man kan ligga i soffan o dega de dagar man känner för det :)
    din dag låter precis som min.. huvudvärk, trötthet & illamående! Har bakat lite bullar idag, det mesta jag åstadkommit. Jag har precis börjat min mammaledighet så jag kan också ligga på soffan lite ;)
  • Pepita

zenoble: det verkar vara lite varuprover/kuponger och någon gravid tidning Är nog lite olika i boxen beroende på när man beställer den. De har nog lite olika sponsorer tror jag. Väldigt rolig grej tycker jag, en liten present till alla gravida är ju trevligt

Jag har faktiskt fortfarande inte mkt symtom= oroväckande men oandra sidan så har jag inte blöt eller haft ont så allt borde vara bra. är ju trots allt fler graviditeter som slutar bra än dåligt. läst någonstanns att 1 av 5 sluta i mf. Så chanserna för att allt ska gå bra är stora

• zenoble
    Pepita skrev 2011-10-09 19:51:47 följande:
    zenoble: det verkar vara lite varuprover/kuponger och någon gravid tidning Är nog lite olika i boxen beroende på när man beställer den. De har nog lite olika sponsorer tror jag. Väldigt rolig grej tycker jag, en liten present till alla gravida är ju trevligt

Jag har faktiskt fortfarande inte mkt symtom= oroväckande men oandra sidan så har jag inte blöt eller haft ont så allt borde vara bra. är ju trots allt fler graviditeter som slutar bra än dåligt. läst någonstanns att 1 av 5 sluta i mf. Så chanserna för att allt ska gå bra är stora
    Ok det låter ju trevligt, har för mig att jag hämtade ut nåt sånt där med sonen Glad

Du har nog bara tur att du mår bra , tänk bara att allt är bra. :) Som du skriver, de flesta graviditeter slutar ju bra! Skulle jag tänkt förra graviditeten på symptom hade jag nog inte trott att jag var gravid om jag inte tagit test, mådde jätte bra hela Glad
  • AboveBeyond

Hej!
    Jag hoppar in här jag med! Fick en dotter i januari -11 och är nu gravid igen med bf 6 juni 2012! :D 
    Är glad och lite förvånad. Hade tänkt att lägga på ett kol och gå ner i vikt nu i höst men det kan jag visst glömma ;)  Ska bli skoj att följa er andra.

Kramar  

• LillSnurr82

Då är våra barn ganska jämngamla, har en dotter född december -2010 gravid nu igen med bf 18/6

• OHs mamma
    tunrida skrev 2011-10-09 12:34:58 följande:
    Nån mer som har ont i ryggen o ut i höfterna??
     Känns som att jag ska  gå av på mitten =/

v 6 går jag in i idag   
    Jag har fått väldigt ont i ryggen, svanken och det strålar ut i höfterna. Det gör verkligen ont! Får ju för mig att det är foglossningen som redan börjat Jag hoppas verkligen inte det! Men jag känner lite som du att jag ska typ gå av på mitten.

Har dessutom kraftig molvärk under dagarna och till och från är den väldigt kraftig! Magen ser ut som jag vet inte vad....att jag skulle vara gravid i typ 3:e månaden eller nåt....så det blir väl bara till att berätta på jobbet snart. Ska det fortsätta så här måste jag börja använda mitt stödbälte, för så här ont kan jag inte ha, speciellt inte om jag ska jobba!
Svar på tråden Juni-barn