• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Drakmamma

Jag vill också vara med :) BF nån gång i början av juni och jag är nu i v.6 med första barnet. Varför visar alla uträknare olika datum? Antar att man får vänta till långt senare innan man får ett mer exakt BF-datum.

• Krumelura

Hej på er alla förväntansfulla! :)

Jag väntar mitt andra barn den 11 Juni 2012 och har en son född i juni 2009. Spännande tider!!! 

Roligt att följas åt!    

• Krumelura
    MissFörstånd skrev 2011-10-10 18:03:57 följande:
    Jag har ringt bm och ska dit i V8.

Lillsnurr - Varför skulle man hoppa över de första mötena??

Jag ringde mvc förra veckan och fick tid för inskrivning samma vecka. Hon tyckte bara det var bra att man var ute i god tid! :) Och för min del kändes det skönt med tanke på en jobbig graviditet med min son.
  • Dullidutt
    Krumelura skrev 2011-10-10 18:38:46 följande:
    Jag ringde mvc förra veckan och fick tid för inskrivning samma vecka. Hon tyckte bara det var bra att man var ute i god tid! :) Och för min del kändes det skönt med tanke på en jobbig graviditet med min son.
    Samma här, är i v. 6 och fick tid nästa vecka. Första gången tar det en timme sa de.
  • LillSnurr82

Ja dom mötena där man får info om vad man får äta osv , hälso samtalen. Dom tror jag man får hoppa över. I alla fall känner jag att dom är för mig jävligt onödiga då min dotter bara är 10 mån, och jag har det ganska färskt i minnet.

• MissFörstånd

Lillsnurr - för mig är det verkligen inte onödigt då det var fyra år sedan jag var gravid. När ska du isf på inskrivning? Du ska väl ändå ta alla prover och så i början?

• LillSnurr82

Nej jag har ju inte ringt än. Men på första mötet tog jag inga prover , det var bara hälsosamtal. Prover tog man ju senare. Min syster är gravid nu med sitt tredje barn , var 7 och 10 år sen hon var gravid sist.. Tycker hon inte alls går lika ofta som jag fick.

• MissFörstånd

Jag tog prover på första mötet om jag minns rätt. Har ett besök nu och sen tror jag inte det är något mer förrän efter rul. Sen blir det tätt :)

Svar på tråden Juni-barn