• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elskling123

Ntme: igår mådde jag super illa men idag har ja inte märkt något hittills så tror de är olika från dag till dag. Ja har hört att de är vanligt att börja må illa runt vecka 7 men de kan börja både innan och efter.. Man ska va tacksam o inte känna nåt än :p sen kommer illamåendet med dunder o brak!

• Ntme

Så är det säkert, minns ej hur det var sist, visst är det normalt med "mensvärk" och känslan av att mensen är på gång

• LillSnurr82

Vi tänkte också berätta via en stora syster tröja :) lite kul! Har dock inte sett sånna i nån butik utan bara på nätet. Angående att berätta, jag kommer nog försöka hålla mig ett tag till med att berätta för familjen. Kompisarna får vänta med beskedet till i alla fall v12 tror jag. Att berätta på jobbet behöver jag inte oroa mig över då jag är mammaledig med dottern än och kommer vara det även när nästa föds. Men så klart jag ska berätta även för dem, men kanske inte än på länge! Min syster (som oxå är gravid i v20 nu) kommer dock få reda på det snart då vi ska åka till vetrinären med en av mina hästar den 28:e och kommer antagligen behöva röntga henne. Då måste jag nog berätta att jag inte heller kan gå in med Amiga(hästen) i röntgen rummet utan vi måste be nån i personalen.

• tunrida

Nån mer som har ont i ryggen o ut i höfterna??
     Känns som att jag ska  gå av på mitten =/

v 6 går jag in i idag   

• Ntme

Skruttensmamma: vilken strl söker du? Jag har en ljusblå som det står : blivande storebror

• Mamma MB
    tunrida skrev 2011-10-09 12:34:58 följande:
    Nån mer som har ont i ryggen o ut i höfterna??
     Känns som att jag ska  gå av på mitten =/

v 6 går jag in i idag   
    Idag har jag ont bak i ryggen, precis vid svanken fast mer åt vänster sida. Vet inte vad det kan vara. 
    Är i v.5+1 och har mått väldigt bra hittills. Blir lite orolig.. Hur har du mått annars?   
  • OHs mamma
    Ntme skrev 2011-10-09 13:18:01 följande:
    Skruttensmamma: vilken strl söker du? Jag har en ljusblå som det står : blivande storebror
    Skulle behöva stl 98, men det beror lite på hur storleken är...så 98 eller 104 typ. Vilken storlek är det på den du har?
  • Nilee
    zenoble skrev 2011-10-09 11:17:21 följande:
    Ja nu ska jag minsann hålla mig till land! i alla fall i 2 veckor innan det är dags för en lång flygresa till bangkok, hoppas det går bättre :) jaha, hur kommer det sig att ni flyttade till kalmar?nej kan ju inte påstå att det finsn gott om lägenheter, gäller att ha kontaker! vilket r lite svårt för er kanske..
    Nej, man kan ju inte ta första bästa hus heller. Man får hålla utkik tills något dyker upp :)
    Ja jag ska ringa bm imorgon haha , känns ingen brådska men skönt att ha det gjort. Hur mårs det idag?
    Jaha ska du dit nu ? Spännande, semester ? Hoppas de går bättre, jobbigt och sitta på en flygplandstoalett. det tar väl ganksa lång tid att flyga dit också ? 
    Med handen på hjärtat så mår jag kalas bra, är lite trött nu efter jobbet så jag tänker lägga mig och vila en stund. Men annars helt okej. Hur mår du själv ?  
  • JBaars

Har första dagen i vecka 7 och har mått illa sedan en vecka tillbaka.. Har mest legat i sängen medans min man har serverat mig då han varit hemma ;) Är för tillfället bebodd i Holland och har familjeliv som min stora tröst.. Dock så har jag provat allt för att få bort illamåendet.. Har någon något tips som inte "står i boken" som har funkat för er ? :) 

• tunrida

Maanbe:

Jag mår en del illa men spyr inte lika mycket nu som för en vecka sen, magen är svullen men annars är det lugnt då förutom ryggen =/  du är en dag före mei då jag är i v 5+0 idag.
    Hur har du mått?     

Svar på tråden Juni-barn