• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • maevth

kub test, ska göras kring vecka 10.
    Själva blodprovet ska man ta i vecka 10 och ultraljudet brukar göras i vecka 12.

• Ussaka

har inte inskrivning förrän vecka 12. inte ens ett möte innan dess. känns så otroligt lång bort i tiden!

• Mistoffelees
    annsofiea skrev 2011-10-10 12:15:15 följande:
    Jag vågar inte ringa barnmorskan. Det känns som att om jag gör det så händer säkert något hemskt. Det är väl åh andra sidan ingen bråska heller. Ärju bara i v 5+6 ungefär. Nån som vet vilken vecka man kan göra kub-test som tidigast?
    Mellan 11+4 till 13+6 görs själva ul, blodprovet tas från  vecka 10, tror jag det var ialafall
  • mydiamond

Någon här som känner för kontakt via msn? Sitter där mest nämligen när jag är på jobbet:) Jag är gravid i vecka 6 med BF 7/6..kramar

• Gullgrodan

Har också haft mf tidigare och är i v6, antar att man ej kan göra nått för att få liten att stanna... Bara hoppas på det bästa

• LillSnurr82

Har inte heller ringt barnmorskan, känns som att det finns gott om tid för det. Är ju bara i V5 och eftersom det är andra barnet antar jag att de första mötena typ tas bort eller? Innan v 12 tror jag det är man ska skriva in sig i alla fall.

• Gullgrodan

Nej, lite väl tidigt även om man är nyfiken...

• Elinpelin03

Är i vecka 4 så det är väldigt tidigt men håller tummarna. Är mitt tredje barn, har en dotter på sex år & en son på två. Någon som bor i Stockholmsområdet?

• Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2011-10-09 11:32:38 följande:
    Jag har ett litet dilemma...egentligen skulle jag vilja vänta åtminstone till vecka 12 med att berätta på jobbet att jag är gravid för jag började där i augusti (lite tidigt att bli gravid kanske...), MEN magen är hur svullen som helst redan nu och fortsätter det så här så går det inte att dölja! Då känns det ju lika bra att berätta innan folk börjar spekulera...eller?

Vi ska berätta för våra föräldrar på fredag, det känns bra att de får veta tidigt. Vi hade tänkt beställa en storebror tröja till sonen men nu är det lite för sent för jag har glömt att beställa den. Finns det några affärer som säljer såna tro? Vad finns det för andra lite roliga sätt att berätta under en middag?
    Grattis!
    www.gladagrodan.se beställer du trycket eller hela tröjan.
Svar på tråden Juni-barn